/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
EJERSKIFTEFORSIKRING!! HVILKET SELSKAB!!~
Fra : solling
Vist : 9599 gange
320 point
Dato : 14-06-05 22:21

nu må jeg altsåhave hjælp fra nogle kloge hoveder herinden........ jeg skal som sagt bruge en ejerskifte forsikring til den 3/7. den vi har fået tilbudt er fra topdanmark og koster 14.620,00 kr med en selvrisiko på 33.000 pr skade. det syntes jeg ikke er særligt fordelagtigt. jeg HAR prøvet at ringe lidt rundt, men det er simpelthen for uoverskueligt... så nuvil jeg satse alle mine point herinde og se omder er nogen der kan komme medet godt svar.....
vi har altså købt en nedlagt landbrugsejendom. boligareal: 187. andre bygninger: 507. huset er fra 1872 og i pæn stand.... nyere spær... nyere tag og en del moderniseringer indvendig.
ER DER NOGEN DER HAR ET BUD PÅ HVOR VI FÅR EN BILLIGERE EJERSKIFTEFORSIKRING....... JEG GIVER 300 FOR DET BEDSTE SVAR......
skriv hvis du skal bruge flere oplysninger.....

HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-06-05 22:33

Du lukkede måske det andet spørgsmål for hurtigt.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 14-06-05 22:37

ja nemlig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-06-05 22:51

Jeg tror det var "Kontant" på DR der havde en udsendelse om ejerskifteforsikringer (og tilstandsrapporter), så måske kan du finde noget der ved at søge i arkiverne på www.dr.dk/

De nåede frem til, at de fleste ejerskifteforsikringer var "Fis & Blålys" hvis det kom til, at de skulle af med penge.

Er der ikke lavet tilstandsrapport?
Ved godt, at man ikke altid kan stole på dem, og nu har I købt, men ellers er det altid det bedste, at få nogen kyndige med ud at gå huset godt efter i sømmene inden man køber.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-05 22:52

Der er jo kun at forhøre dig hos de forskellige selskaber.

Alle råd herfra vil jo være baseret på vores egne muligheder/erfaringer - nogen får måske rabat et og andre et andet sted, men det hjælper jo ikke dig.

Der er ikke 2 kunder der får samme pris - det afhænger jo af hvor du i forvejen har forsikringer og om du er i en gruppe der får rabat.

Det kan jo være både via dit arbejde eller via din status i selskabet osv.

Men jeg kan da fortælle dig at f.eks. læger får en enorm rabat hos TRYG via lægeforeningen.

Måske har du noget tilsvarende via dit arbejde.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 15-06-05 09:07

Jeg vil bare fraråde dig at tage Nykredit, har lige haft kørt en sag med dem der trak ud i et helt år, med ankenævn og det hele......jeg har aldrig oplevet så arrogante mennesker som dem der sidder i deres forsikrings afdeling....

Jeg har selv Nykredit bank og er godt tilfreds med den del af Nykredit...

Accepteret svar
Fra : bne

Modtaget 160 point
Dato : 15-06-05 09:43

Du kan med fordel 'gå i flæsket på dem' - vi købte hus, der gennem 30 år havde været forsikret i Alm.Brand, men da der skulle laves ejerskifte-forsikring, så fritog de skader på taget og følgeskader der af, grundet manglende 'stormafstivning' - TopDanmark tegnede ejerskifteforsikringen uden begrænsning, efter et par samtaler.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 17-06-05 07:25

hej igen der er lavet tilstandsrapport og den ser nogenlunde ud. vi har bautaforsikring som ellers er billige men ikke lavet ejerskiftef. på huse fra før 1920

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 01-04-06 15:05

Tak for svaret bne.