/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Internet problemer
Fra : UAV
Vist : 352 gange
500 point
Dato : 14-06-05 18:18

Hejsa

Jeg har 2 pcer der kører på nettet men har ikke nogen router så jeg skifter netkablet rundt efter behov.

Men nu vil den ene ikke gå på nettet mere, computeren registrere at der er internet når man sætter kablet i, den sender de såkaldte "pakker" men modtager ikke nogen, har prøvet med 2 forskellige kabler så det skulle det ikke være.

Computeren kører windows 2000

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 14-06-05 19:49

Prøv at installere internettet igen, på den som driller!

/CaPsen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-05 20:10

Køb dig en lille switch og lav et lille netværk.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 14-06-05 20:29

Hej UAV

Jeg har haft det samme problem dog med router.

Prøv at kig i avanceret indstillinger i internet indstillinger i kontrol panelet og se om fluebenene står som de skal. Jeg har været ude for at der har været ændret noget der, dog uden jeg har haft snavs på pcen.

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : UAV

Dato : 14-06-05 21:40

Ok takker, jeg prøver lige :)

Kommentar
Fra : UAV

Dato : 14-06-05 22:13

hmm, har lige prøvet, det var ikke det... måske et defekt netkort ???

Kommentar
Fra : totautaber

Dato : 15-06-05 11:05

start - kør - cmd
ipconfig /all

ville være rart at vide hvad den skriver der,
samt i logbog (even viewer)
som ligger under kontrol panel - administration

en god ide ville nok også være at fjerne netkortet fra enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : totautaber

Dato : 15-06-05 11:06

start - kør - cmd
ipconfig /all

ville være rart at vide hvad den skriver der,
samt i logbog (even viewer)
som ligger under kontrol panel - administration

en god ide ville nok også være at fjerne netkortet fra enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 15-06-05 12:41

... eller det kunne være din udbyder der har ændret til kun at køre en MAC-adresse på hver tilslutning, og så vil din pc2 ikke komme igennem deres gateway. Prøv at låne/købe en router (200-400 kr.) og sæt den på, så du er fri for det kabelbytteri.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 15-06-05 17:21

Hej UAV
Jeg har lige været ude for det igen.
I programmer i internet indstillinger i kontrol panelet ændrede jeg fra "notesblok" til "Microsoft Office Word" som HTML-editor og jeg kom på med det samme igen.

Men jeg tror det er en fejl i internet explorer, fordi jeg kan godt komme på med firefox når jeg ikke kan med den anden. (Internet Explorer skal måske opdateres)

Hilsen
K_M_S