/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Gratis point???
Fra : frk.fidus
Vist : 405 gange
50 point
Dato : 14-06-05 17:54

Nu er det ikke for at skabe rav i helvede!!!! Ej heller en fornærmelse af Meldgaard der sidst kastede grams....
Men hvad er grunden til at folk giver point væk? Jeg spørger bare fordi at jeg godt kunne tænke mig at nogle af giverne svarede mig på dette... Har aldrig selv været så heldig at nogen kastede grams med pointene lige netop når jeg har været på haha... men tænkte da også lige på hvorfor mon nogen vil af med dem?

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 14-06-05 17:57

Ja og hvordan får de samlet alle de point?
Jeg skal altid vide et eller andet inden jeg når de 100

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 14-06-05 17:57

Ja sådan har jeg det også

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-05 17:58

nåååååååååh lille frk fidus - opdagede du ikke fidusen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-06-05 18:00

Man får jo 20 ledige points hver gang man logger på - hvad skal man ellers med dem?

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 14-06-05 18:00

Ja...og gad vide om jeg nogensinde får svaret...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-05 18:01

jooooo hvis du kigger dig godt for frk fidus - så ved man jo aldrig

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 14-06-05 18:02

Man skal vel bruge dem til at stille andre spørgsmål med.... eller er dem med mange point så kloge at de ikke behøver at stille nogen spørgsmål? Ja - måske!
Surt at være mindre begavet og samtidig ikke have nogen point!!!! SNØØØØØØØØØØFT!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-05 18:08

Grunden er kun at folk vil lave ravage - eller give sig selv eller en man syntes om - det er de eneste årsager der kan være.

Der er ikke nogen fidus - hvad skulle det dog være.

Hvis du aldrig stiller spørgsmål og er her hver dag - ja så vil du efterhånden have en masse point og de kan ikke bruges til andet end at stille spørgsmål.

Men folk kunne jo stille nogle reelle spørgsmål med store pointtal - det ville også bringe mange flere svar.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-05 18:12

ikke nødvendigvis nogen der vil lave ravage refi

kan da forrestne godt forstå frk fidus spørger - mon ikke mange nye ville kigge lidt underligt på det trods alt ??

en eller anden der måske ikke vil være her mere kunne jo også komme af med de åndsvage point ved at give dem væk i grams og derpå forlade kandu - osv osv

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-06-05 18:12

Ha, du tager fejl Refi. Jeg har altid udloddet de store pointtal, hvilket ikke nødvendigvis har animeret til de store svarforsøg. Et par gange har jeg udloddet ekstra ekstra, hvor svarene har været meget betydende for mig, hvilket medførte rigelig med ballade på daværende og beskyldninger om dobbeltprofiler pointfusk mv.

Faktuelt har jeg arvet en dobbeltprofil, en "morsom" bekendt havde lavet. Denne er dog stort set inaktiv og bruges næsten kun til at give intetsigende tips 0 stjerner med.

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 14-06-05 18:14

lyder da rimelig logisk...men hvis pointene er et problem burde kandu.dk da måske kigge på om systemet kunne laves anderledes så dem med rigtig mange point ikke får så mange ved svar og dem med færre får flere ved svar... a la spillere på et spille site. Dem med mange point der spiller mod folk med færre point får mindre når de vinder og omvendt...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-06-05 18:20

Mon ikke det handler om, at mange anser disse point som ligegyldige - og derfor vælger at skille sig af med dem fra tid til anden?!

Hvis ikke man stiller spørgsmål herinde, men er logget på dagligt, kan man jo optjene mere end 7000 ledige point på et år..

Det er ligesom med penge*G* - hvorfor rage en masse til sig, hvis ikke man en gang imellem får lov at smide lidt rundt med dem?! ..det er da røvkedeligt, ik?!

Men for at være ærlig, så forstår jeg slet ikke spørgsmålet!!

De fleste Kandubrugere er heldigvis klar over, at dette ligegyldige pointsystem - som kun kan bruges til at vise sig frem på Top 50 og Top 10 ikke kan bruges til noget som helst andet end – "Ihhh hvor er jeg go – Jeg er nr bla bla på listen" - langt de fleste interesserer sig ikke en døjt for det, bortset fra nogle enkelte, jeg har mistænkt for hver dag liiige at tjekke deres pointbeholdning..

Men hov, nogle måler jo også deres tissemand, selvom antallet af centimeter ikke
har den store betydning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-05 18:22

Nej "3773" Jeg tager ikke fejl - Prøv at se hvad der lige skete.
Og at du udlodder store point i reelle spørgsmål, underbygger jo kun hvad jeg skrev.

"miritdk"

Hvis folk forlader 9Kandu og derfor forærer sine point væk - er det jo netop som jeg skriver - ellers kunne folk jo bare forlade Kandu - pointene kan de da bare lade være.

Jeg giver normalt selv rimelig store point, hvis der er noget jeg gerne vil have løst, men det kan nye brugere ikke.
Andre laver bare en dobbeltprofil og gør den til superbruger - skynder sig at stille et spørgsmål - svarer på med sin anden profil - og optræder derefter ikke mere på Kandu (mærkeligt ik´)

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 14-06-05 18:25

point kan bruges til 3 ting
1:for at få svar på et spørgsmål
2:til at prale med
3:til at få flere chancer i månedens lodtrækning

mon ikke det i de fleste tilfælde er for at snyde sig til de 2 sidste

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-05 18:29

"creamygirl"
Den med top 10 og 50 har da ikke noget med det at gøre - nogen skal jo ligge der.

Og i Top 50 har det noget at gøre med hvor længe du har deltaget - det vil jo automatisk give flere.
Flere af dem på listen er her slet ikke mere.

Hvad folk ellers måler af kropsdele er vist sagen uvedkommende.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-05 18:31

tsk tsk selv her kan de grimme tanker ikke holde sig fra - refi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-05 18:31

"bredker"

Nr 1 har ikke noget med Nr 2 og 3 at gøre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-05 18:34

Hvilke grimme tanker "miritdk" ????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-05 18:44

mirit er lige forsvundet - eller også kan hun ikke svare for sig (hmm at lære at holde kæft ind i mellem lol)

mvh

mirit the ghost

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-06-05 18:51

Citat
point kan bruges til 3 ting
1:for at få svar på et spørgsmål
2:til at prale med
3:til at få flere chancer i månedens lodtrækning

1: nej, strengt taget behøver man ikke give store point for at svare på spørgsmål, der bliver svaret lige så meget på spørgsmål til 5 point som nogen på 500.
2: Kun for nogen ganske få.
3: Dårligt argument, antallet af point giver ikke flere chancer for at vinde månedens dims, de sidste måneder har det været brugere med 150-300 point der har vundet.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-06-05 19:32

Citat
Men hvad er grunden til at folk giver point væk?

Citat
Har aldrig selv været så heldig at nogen kastede grams med pointene lige netop når jeg har været på haha...

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 14-06-05 20:29

altså... og hér gik jeg og troede at når man fik 500 point i en kaste grams konkurrence :) så ku de bruges til at stille spørgsmål med...men nej!

Sikken dag!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-06-05 20:33

frk.fidus

Læs kom godt i gang.

http://www.kandu.dk/dk/faq.asp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-05 21:43

Der er "ledige point" og "Superpoint".
Ledeige Point:
1. optjænes ved pålogning pr. dag 20 P
2. optjænes ved at andre køber svaret på ens spørgsmål.
3. optjænes ved at bedømme tips.
4. bruge til at stille spørgsmål.
5. bruges til at købe besvarede spørgsmål.
Superpoint:
1. optjænes ved at få accepteret en kommentar i et spørgsmål.
2. optjænes ved at få bedømt et tip.
3. bruges til at vinde månedens præmie (skal optjænes i samme måned)

Hvis point er ligegyldige................hvorfor bruges de så i stor stil til at "undergrave" med.
De fleste af de pointligeglade Kandu'er er da superbrugere og samler da disse ligegyldige superpoint sammen. Var de virkelig ligeglade med point - så skiftede de vel til alm. brugere.

Det var bare lige en tanke.
Emesen/Eyvind.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-06-05 21:59

Citat
De fleste af de pointligeglade Kandu'er er da superbrugere og samler da disse ligegyldige superpoint sammen. Var de virkelig ligeglade med point - så skiftede de vel til alm. brugere.

Det var bare lige en tanke.
Emesen/Eyvind.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-05 22:06

argh hold nu inde !!!!! pointene er at betragte som anerkendelse af et svar - til at købe og svar - til at stille spørgsmål med - hvad filen de ellers bruges til er da fuldstændig ligemeget !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-05 22:07

til at købe ET svar skulle der jo stå

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-05 22:11

>>>pointene er at betragte som anerkendelse af et svar <<< ja da, men faktisk er det sjovere at være med til at redde en comp/program/uvurdelig fil end at få et stort antal point.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-05 22:14

netop Eyvind !!!!!!!!!!!!! så hvorfor beskæftige sig med om en eller anden giver point fra sig ud i det blå ???????? Negativt og tidsspilde

er out of here

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-06-05 22:14

Jeg tror nu nok at frk.fidus har fundet ud af hvordan man får superpoint.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-05 22:16

OK Ans................... [ ]

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 50 point
Dato : 14-06-05 23:09

Citat
De fleste af de pointligeglade Kandu'er er da superbrugere og samler da disse ligegyldige superpoint sammen. Var de virkelig ligeglade med point - så skiftede de vel til alm. brugere.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan andre er ankommet til kandu, men jeg kan da fortælle, hvordan jeg som alm. bruger herinde besvarede mit første spørgsmål (ganske uvidende om, at man blev tildelt point)..Spørgeren gjorde mig så opmærksom på, at man som superbruger var med i kampen om månedens præmie - og jeg synes det lød som noget sjovt, uskadeligt og tilforladeligt - og opgraderede derfor mig selv til superbruger..

STOL TRYGT PÅ,AT JEG VILLE ØNSKE JEG IKKE HAVDE LADET MIG FRISTE - der er nemlig ikke andet end ævl og kævl omkring - hvem der er pointludere - hvem der er pointjægere - hvem der scorer lette point - hvem der svarer på flest og mest seriøse spørgsmål...for slet ikke tale om hvordan det er blevet efter Arne. jakobsens entre herinde.. Nu svines brugere også med hvor lille en intelligens de har, når de forsøger sig med et svar - De svines ved at blande deres alder eller skoleuddannelse ind i den måde de svarer på - de svines hvis IKKE de er superbrugere - og de svines SOM superbrugere, når han lige har gransket deres historik og det opdages at den forekommer dårligere end hans egen...Det er simpelthen så sølle *ryste på hovedet smiley*

Derudover har jeg haft min profil i mere end et år - og jeg har sq ikke tænkt mig at droppe profilen Creamygirl til fordel for en profil som alm bruger (med mindre jeg kan garanteres at beholde mit nick) - og da slet ikke fordi der sidder et par superbrugere og stiller spørgsmålstegn ved, hvorfor man er superbruger, blot fordi man vedkender sig, at pointsystemet og pointræset er gået hen og blevet grinagtigt og ligegyldigt - og egentlig mest fungerer som en eller anden sindssyg målestok for viden *G*..

Anerkendelsen for at have været behjælpelig med et svar - er i mine øjne langt mere værd end 1 mill superpoint. Og jeg mener seriøst, at når/hvis en alm brugere får point for et svar - og så en eller anden misundelig indebrændt superbruger sidder og får dårlige nerver, samt sure opstød fordi pointene i hans øjne er spildt - så er man så meget 'kandufreak', med et så unaturligt forhold til sig selv - og et så unaturligt forhold til cyberpoint, at man bør søge professionel hjælp..

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 15-06-05 22:15

luk røven

Godkendelse af svar
Fra : frk.fidus

Dato : 03-07-05 23:18

Tak for svaret creamygirl.