/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Røde øjne på Ixus 700
Fra : USJ9
Vist : 742 gange
100 point
Dato : 13-06-05 23:05

Har netop fået canon Ixus 700. Meget tilfreds med købet og det tager knaldhamrende gode billeder. Men desværre laver det røde øjne på næsten alle billeder, hvor der anvendes blitz. Har prøvet indstilling til røde-øjne og alt muligt. Har andre med dette kamera samme problem ????. De kan selvfølgelig fjernes med redigeringsprogram, men alligevel......

Kommentar
Fra : akle

Dato : 14-06-05 00:02

Det er et generelt broblem ved mange blitz kameraer. Flashen sidder for tæt på linsen. Tror du må acceptere redigering. Du kan også prøve at fotografere lidt fra siden, så blitz-lyset ikke kommer direkte ind i øjnene.

Kommentar
Fra : stj

Dato : 14-06-05 07:36

Jeg har haft samme problem, men løste en del af problemet ved at
sætte et lille stykke pergamentpapir(smørrebrødspapir) fast på blitzen med
et stykke tape.

mvh.
stj

Kommentar
Fra : WalkingChicken

Dato : 14-06-05 08:27

Du kan også vælge at bruge den eksterne flash! Det var altid en god løsning i de gode gamle dage med de manuelle spejlreflekskameraer
Løser problemet som akle fremhæver med at flashen sidder for tæt på linsen (problem på næsten alle nye kameraer)
Rød-øje funktionen er efter min mening noget skidt idet det ofte "advarer" emnet om at han/hun bliver fotograferet - og så får man ikke et naturligt billede!
Næst efter ekstern flash ville jeg vælge redigering.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 14-06-05 09:27

Det har du helt ret i VandrendeKylling. Hver gang folk tager billeder af mig med rød-øje funktionen tændt, så når jeg at lukke øjnene. Det resulterer i at jeg ser vældig søvnig ud på stort set alle billederne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-05 11:35

Mit Canon S50.......................................røde øjne.
Vinklen mellem blitz og linse er for lille.
Desværre kan mit camera ikke benytte ekstern blitz, så hvis dit Ixus kan det, så er det løsningen.

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 14-06-05 13:36

Når man bruger blitz med sit kamera, kommer der næsten altid røde øjne.
Men her har jeg et smart program som du kan bruge til at fjerne de røde øjne!

Se her: www.home.worldonline.dk/helgec/redeye.html

Og her: ftp://ftp.hp.com/pub/united-states/ize/hpimagezoneexpress_v1_5.exe

/CaPsen

Accepteret svar
Fra : CaPsen

Modtaget 100 point
Dato : 14-06-05 13:40

Øv det føste link virkede ikke, prøver lige igen:

http://home.worldonline.dk/helgec/redeye.html

/CaPsen

Godkendelse af svar
Fra : USJ9

Dato : 15-06-05 19:52

Tak for svaret CaPsen.

Har prøvet HP....., virker ok m.h.t røde øjne