/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC genstarter igen og igen.
Fra : pouel
Vist : 531 gange
50 point
Dato : 13-06-05 22:03

Min PC er begyndt at genstarte uafbrudt. Ca 1 minut efter opstart genstarter den igen. Jeg har lige formateret og geninstalleret win 98, men det har ikke hjulpet.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-06-05 22:06

Hejsa Du har sasser virus
prøv at køre nedenstående link.
http://www.grisoft.cz/softw/70/filedir/util/avg_rem_sup.dir/vcleaner.exe
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-06-05 22:21

Nej du har ikke Sasser virus! Det rammer kun winxp! Jeg tror du har et hardware problem!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-06-05 22:35

Det lyder også for mig som noget hardware der konflikter

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-06-05 22:39

måske varmeproblem!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-06-05 22:50

Er der nogle fejlmeldinger eller genstarter den bare af sig selv.

Tilfælgigvis har min pc lige genstartet 3 gange her i aften da jeg var ved at rode med en andens pc og lige skulle bruge mus og skærm. da jeg så satte det tilbage i igen ville den ikke. Rodede lidt i rytmeboksen og nu kører den igen

Kommentar
Fra : pouel

Dato : 13-06-05 23:34

I skal have tak for Jeres kommentarer. Der er ikke nogen fejlmelding. Den genstarter bare.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-05 23:51

hvis det nu var mig der havde problemet ville jeg lige kigge ind til www.arlet.dk for en sikkerheds skyld - sådan ordret forstået ..... er der intet snavs kan det jo så udelukkes og fejlfindingen fortsætte

Accepteret svar
Fra : makholm

Modtaget 50 point
Dato : 14-06-05 01:01

det kan være 2 ting varme problem el ram problem det er ikke en virus (der er ingen virus under win 98 se der får pc til at boote)

tilstoppet blæser snavs så tag lige at blæse den ren

ellers troer jeg at det er ram problem på ram "bank 0" det kan enten være en dårlig forbindelse pga støv og snavs du tager dine ram ud (husk at altid holde en arm el hånd på kabinettet) så du ikke laver statisk stød så tager du en vatpind med sprti på og ranser soklerne / ramene og monter ramene igen så troer jeg at det køre

mvh makholm

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 14-06-05 10:00
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-06-05 13:56

Holder med makholm, men det mest sandsynlige er køleproblemer eller en løs/dårlig forbindelse i dit strømstik. Tjek lige alle dine stik.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-06-05 17:06

Det kan jo selvfølgelig ogsø være køleribberne bag cpu blæseren der er helt tilstoppet. Det hænder ofte. Tag forsigtigt både blæser og cpu af bundkortet og blæs den ren. Pas på ikke at fjerne evt. kølepasta på cpu og køleribber.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-05 18:37

windows 98 kan filene da også få virus og orme - så uanset hvad så ville jeg kigge ind hos www.arlet.dk og få lavet en hijacklog - alternativt hos www.spywarefri.dk - så man er sikker

Kommentar
Fra : pouel

Dato : 14-06-05 21:52

Hej igen. Nu har jeg haft begge mine RAM-blokke ude en ad gangen og renset dem. Køleren til processoeren er renset og jeg har prøvet at koble både dvd-og brænder-drev fra. Intet har hjulpet.

Mvh
Pouel

Kommentar
Fra : pouel

Dato : 14-06-05 21:58

Jeg vil egentlig godt checke for virus på en af de foreslåede sider, men problemet er at jeg efter formatering ikke er på nettet med min PC. Den genstarter inden jeg kan nå at få opsætningen færdig.
Iøvrigt kan jeg gå i "fejlsikret tilstand" uden at den genstarter. Giver det nogen mening?

Mvh
Pouel

Kommentar
Fra : makholm

Dato : 14-06-05 22:19

ok nu er din pc ren og støv fri

til miritdk ja det er regtig men hvis man læser inde på antivirus.com er der ingen vira / ome der foresager denne fejl på win 98 se

ja det giver meget fornuft for systemet kører en ander ram styring når du køre fejlsikker tilstand

kender du ikke en du kan låne 2 ram klosser af som passer i din maskine (jeg er helt sikker på at du har et ram problem ....)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-05 22:31

sidebemærkning - tænker tilbage på 98 - havde et lignende problem - viste sig at jeg ikke havde givet den tid til at indlæse !!!!
Kørte restore igen og alt rettede sig - indtil det viste sig motherboardet gik lige efter .

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-06-05 00:34

Ram måske men måske osse et grafikkort spørgsmål eller netkort/modem spørgsmål! Når du går ind i fejlsikker tilstand er der jo meget hardware der ikke bliver indlæst!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-05 08:25

makholm -> En RAM fejl under Win98 resulterer som regel i en VPID fejl under opstart

pouel -> Når den genstartes, tjekker den så drev for fejl ??? Det kunne også være en diskfejl. Evt. nogle BAD sectors Kør scandisk i fejlsikret tilstand. Den skal have den store tur : Komplet test !

Det kunne nu stadig lyde som en dårlig forbindelse. Tjek evt. dine strømforbindelser til harddiske osv. inde i selve kabinettet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pouel

Dato : 24-06-05 23:22

Hej Allesammen.

Efter at have skiftet strømforsyning og grafikkort uden resultat, var der efterhånden kun bundkortet tilbage, hvor fejlen kunne være. Da det blev afmonteret viser det sig at 3 stk kondensatorer er blevet utætte, og har lækket noget brunt stads på kortet. Det skyldes måske overophedning??. Nu har jeg bestilt nye kondensatorer hos Radiolageret og er spændt på om jeg har held til at skifte dem.

Mvh
Pouel

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-05 00:15

Held og lykke pouel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-05 00:17

[hør] ...ser ud til miritdk havde ret : http://www.kandu.dk/dk/spg/68886#741783

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : pouel

Dato : 27-06-05 17:25

Tak for svaret makholm.

Du havde nok ret mht varmeproblem. Det er nok det det har fået kondensatorene til at lække. Desværre fik jeg støvet af for sent
Men det ved jeg til næste gang.
Mvh
Pouel