/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Modtaget mail-kvittering
Fra : herrikgad
Vist : 1002 gange
240 point
Dato : 13-06-05 17:33

Jeg anvender Outlook Express med x i kvittering for mail. Ikke alle modtagere kvitterer for mail. Jeg har forsøgt at downloade "ms-tag"-program, der fungerer som en "spion", der fortæller, når modtageren åbner mailen.
Den ikke-betalbare Ms-tag har været valgt, men fungerer ikke efter hensigten.

Kan nogle anbefale et andet sporings-program ( gratis eller betalbar), der fortæller mig, når modtageren af min e-mail åbner denne ( UDEN at kvittere for min mail) ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-06-05 18:08

Der er da vist noget du har misforstået - eller også har jeg.

Hvordan vil du bære dig ad med at se om en modtager ÅBNER en mail - der er jo ikke engang nogen der siger han er online når det sker.

Kvitteringsprogrammet er et hvor du kan kvittere aut. for at DU har modtaget en mail.
Hvis ikke mailen kommer retur, er den jo havnet et eller andet sted.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-06-05 19:24

Hvis modtageren vælger "send aldrig en kvittering for læsning" så får du ikke noget retur.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-06-05 19:34

Læste lige et eller andet sted (husker ikke hvor) at man skal passe på med automatiske kvitteringer.

Hvis den i den anden ende har en magen til og de ikke er sat 100% rigtigt op - ja så står serveren og sender kvitteringer hele tiden - Først en kvittering på at mailen er modtaget og modtageren sender en kvittering på at kvitteringen er modtaget osv.

Resultat - mailserveren går ned.

Så vær forsigtig......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-06-05 19:43

Jeg har faktisk været udefor en af de fjollede autoreply som endda bad om kvittering fra mig.
Der var bare et problem ...................manden læste ikke min bestillingsmail.

Kommentar
Fra : herrikgad

Dato : 13-06-05 21:38

Hej og tak for foreløbige svar i perioden 130605-1730-2100. Som tidligere nævnt kan man via MS-tag programmet checke, om modtageren har åbnet ens e-mail. Blot virker det ikke altid efter hensigten. Jeg ser frem til nye og brugbare svar - very best Herrik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-06-05 21:45

Det program du søger findes ikke - du kan højst få konstateret om modtageradressen er OK - altså om det når postkassen.

Som sagt er der jo ingen der siger modtageren er online NÅR han/hun læser meddelelsen - så hvordan vil du have komputeren skal sende noget når den ikke er online.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-06-05 21:46

Du kan sende en mail og anmode om en kvittering - men det står jo modtageren frit for om de vil sende en.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-06-05 23:11

Det findes! Men det er en del af emailen! Når du åbner emailen kan Spammeren se din emailadresse er aktiv! Så kan han sælge din adresse videre!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-06-05 23:14

Det er da kun hvis du er online.......

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-06-05 23:16

Eller sagt på en anden måde! Hvis du ikke har opdateret dit Outlook express er det nok bare at have et preview vindue åben, så kan du få virus! Derfor findes der osse hack programmer der kan konstatere om mailen er blevet markeret!

Kommentar
Fra : herrikgad

Dato : 13-06-05 23:31

Prøv at check "mekanismen" i ms-tag.com som mit eksempel..... nogle idéer ???
bedste hilsener Herrik

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 14-06-05 14:52

Jeg har altså osse intalleret ms-tag...som har virket...og nu ikke virker...

Modtageren af mailen, behøver kun at åbne sin email...så får (fik) jeg besked via ms-tag...

refi-> Mener du, at man han hente sin post ned i indbakken - og sidenhen gå offline for at læse den og derved krybe udenom kvittering?

Ellers lyder det som om ikke kender til ms-tag'en?

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 14-06-05 20:26

Hej, Forstår ikke dit problem. Hvis en modtager ikke gider/vil kvittere for dine mails, er det da hans problem. Send mailen igen og husk at forlange kvittering. Hvis du ikke får mailen i hovedet igen, er der en fair chance for at mailen er modtaget.
Du kan jo ikke tvinge nogen til at kvittere - kun bede pænt om det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-05 20:30

"herrikgad"

Jo sådanne programmer findes/fandtes men det er at "snyde" modtageren og hører ikke hjemme her - men måske i et hackerforum.

Derfor..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-05 20:31

MS-TAG var jo ikke perfekt - bl.a. virkede den ikke til webmails.

Kommentar
Fra : herrikgad

Dato : 14-06-05 21:35

Bare ærgeligt, at der ikke i dette IT-begavede forum er nogle alternativer..... sorry - very best Herrik

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 15-06-05 12:45

Du kan ikke modtage (spionere) på andres computere. Hvis modtageren ikke ønsker at give dig besked, så får du det altså bare ikke - basta!

Accepteret svar
Fra : annvibeke

Modtaget 240 point
Dato : 15-06-05 13:47

->Flemming17...det lyder ikke som om du forstår spørgsmålet...
Med ms-tag får man ikke en mulighed for at nægte...

->refi ...Hvis jeg sendte en mail til en ofir-adresse, fik jeg en kvittering...
...men der måske ikke det du mener?!

->wilsonweb...Måske skal det bare kaldes noget andet?!
Der ligger noget (hvad det så måtte være) skjult og modtageren
aner ikke at der gi's kvittering tilbage...

->Herrikgad...det kan være du har bedre held her http://eksperten.dk

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-06-05 13:53

ofir - de er da det værste l... - nå det var ikke det det drejede sig om.

Yahoo og hotmail blokerede - hvilke andre ved jeg ikke lige på stående fod.

Men uanset hvad, så tvinger man ikke folk til at sende noget de ikke ved de sender.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 15-06-05 14:01

Ikke desto mindre er det, hvad man gør refi...
- men de ved ikke, at de tvinges

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-06-05 14:13

MAN giver også folk virus - det bliver det ikke mere rigtigt af.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 15-06-05 14:38

nååå...er det moral vi taler om nu?

- det er vist et helt andet spørgsmål...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 15-06-05 20:46

hej ann-vibeke (sjovt navn)
Jeg forstår godt spørgsmålet, blot ikke hvad han vil med den kvittering.
Det kunne være rart at vide.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 15-06-05 21:01

Hej Flemming17 (gad vide om du er 17 år - eller født i 1917)
Måske det samme som jeg...

Jeg kan være i tvivl om, hvorvidt modtageren overhovedet har fået min mail...
- jeg har en penneveninde i Rumænien, som kan være lidt længe om at svare...
så er det fint for mig, at vide, at hun - i det mindste - har åbnet min mail...

Og når jeg ved, at f.eks ofir-mail kan være 1½ døgn undervejs - og i nogle tilfælde helt udeblive - ja, så gi'r det mig en tilfredshed, at ha' "kontrol" over modtagelsen.

Det syn's jeg ikke de er noget odiøst i - men det er en holdningssag

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-06-05 21:17

Hvis ikke mailen kommer retur - er den jo i modtagerens postkasse.
eg tror gerne ofir er flere dage undervejs, men det ville kvitteringen i så fald jo også være

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 15-06-05 21:21

Hvis din veninde ikke gider at svare så er det et problem. Måske er hun bare død!
Det sker jo for de bedste. - Det har ikke noget med alder at gøre.
Personligt bliver jeg altid lidt sur, når nogen beder om kvittering - Det er jo bare et spørgsmål om at holde sin computer fri for virus og lignende - så skal mailen nok komme frem-
Hvis adressen er rigtig.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 15-06-05 21:22

Hvis den fejlagtige adresse findes, kommer den næppe retur...

- og jeg for så vidt - ligeglad med, om kvitteringen først kommer efter et par dage...
- når bare den kommer...

mvh/ann-vibeke

Godkendelse af svar
Fra : herrikgad

Dato : 15-06-05 22:45

Tak for svaret annvibeke.