/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil
Fra : ivanovic1
Vist : 361 gange
50 point
Dato : 01-10-02 15:37

Jeg har hørt at der skulle være en mobil hvor man kan løfte røret og høre hvad den anden siger uden at personen som har ringet dig op ved det. Er der nogle der ved hvilken mobil det er (Mærke og model)

Med venlig hilsen Ivanovic1

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 01-10-02 15:45

Det lyder ikke teknisk muligt, da man så åbner for forbindelsen....

Kan det passe at du hørte det 1.April.....

Kommentar
Fra : mdf

Dato : 01-10-02 20:16

det lyder fuldstændig umuligt det du skriver!!!

held og lykke........ha

Accepteret svar
Fra : stanley

Modtaget 50 point
Dato : 02-10-02 08:04

Det er umuligt at svare på et opkald, uden at modtageren kan høre det, fordi ringetone-signalerne jo holder op, når du svarer.

Kommentar: Det du mener er vel, om det er muligt at svare UDEN modtageren kan høre hvad DU siger. I nogle tilfælde kunne det måske være interessant at vide, nøjagtig HVEM der ringer på nummeret, det behøver jo ikke være indehaveren af telefonen, som du godt vil tale med, men en anden som du absolut IKKE vil tale med.

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 02-10-02 08:06

tilføj lige til sidst: ... IKKE vil tale med, INDEN du giver dig til kende (der kan jo være flere, der bruger din telefon, så den der ringer op ikke ved, hvem der besvarer din telefon. Lyder det som volapyk?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 02-10-02 09:40

Hej ivanovic1,

med en Ericsson a2618s, kan du slå microfonen fra så den der har ringet dig op ikke ka' hører dig, men som sagt så ophører "ringesignalet" optaget eller ledigt når "røret" tages af, og vedkomne vil så vide at du har taget den...

men jeg ved ikke om det var sådan noget du mente...

der findes også mobil telefoner hvor du ka' slå ringesignalet fra og sætte til automatisk at ta' opkaldet... men det kræver at du har sat den til det hos den du ringer op... men det er jo en anden ting en den du nævner...

så som E.P. og Stanley nævner vil opringeren vide telefonen er taget, fordi ringesignalet holder op... hvorimod det er muligt at vedkomne ikke ka' hører dig fordi du ka' slå microfonen fra, men ved så at telefonen er blevet taget...

mvh.

Strarup