/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Trætrappe til terrassdør
Fra : Satellit
Vist : 5143 gange
100 point
Dato : 13-06-05 14:28

Jeg skal her i løbet af sommeren have udskiftet et vindue i min stuelejlighed med en terrassedør. I den forbindelse skal jeg have lavet en trætrappe (med ca. 4 trin), og min håndværker har nu spurgt, hvordan jeg ønsker trappen udformet.
Mit ønske er en enkel trappe med gelænder i begge sider, men præcis hvordan den iøvrigt skal se ud, har jeg ikke lige kunnet beslutte mig for.
Jeg har ikke kunnet finde nogen (små) trætrapper på nettet, som jeg evt. kunne inspireres af, så det er det jeg søger her.
Kender nogen her en hjemmeside, hvor man kan se eksempler på havetrappers udformning? Nu tænker jeg for eksempel på udformningen af trappens profil; såsom eksempelvis et kryds under gelænderet el.l.
Håber mit spørgsmål er forståeligt.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 13-06-05 15:01

http://www.schoeller.dk/indexspindel_trapper.htm
http://www.provasystem.com/default.asp?V_LANG_ID=6

Her er et par stykker, det er vel også smag og behag om det skal være træ eller metal.

Jes

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 13-06-05 15:32

Det skal være træ, og det er en udendørstrappe med kun 3-4 trin.
Dit første link er til metaltrapper, - det duer ikke.
Det andet link er indendørstrapper af træ. Det duer heller ikke til en lille havedørs trappe.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-06-05 17:12

Hvis der kommer børn forbi, så sørg for at de ikke kan kile hovedet fast nogen steder.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 13-06-05 18:24

Jeg er igang med at bygge en terrasse og skal i den forbindelse også have en trætrappe fra terrassen og ned.
Jeg har lånt en bog der hedder terrasser af træ skrevet af Ingald Anderson (ISBN 87-17-07106-2) der er der på side 19 vist en trappe med mål og det hele som jeg tror du kan bruge.
Jeg har kryds mellem stolperne på min terrasse og kunne også godt tænke mig dt på trappen, men det vil efter min meming blive for akavet.

Accepteret svar
Fra : traeterrasser

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-05 06:01

hej satelit
www.traeterrasser.dk
med venlig hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : Satellit

Dato : 18-07-05 11:23

Tak for svaret traeterrasser.