/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Halli Hallo - stiplede linier i tabeller
Fra : Fnollerpige
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 01-10-02 14:43

Hej ..... med chance for at få at vide at det er et dumt spørgsmål det her, vover jeg pelsen ( desuden sagde min farmor altid "Der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar" )
Hvordan hulen laver man de hersens smarte stiplede linier i/rundt/langs en tabel ?

( eksempel : http://217.28.160.161/yp/dgs/index.html?frame=/yp/Navnebogen/White )
Har set det mange steder, det er åbenbart moderne og jeg vil gerne være med på "moden" *G* - Håber nogen kan hjælpe mig ......

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 100 point
Dato : 01-10-02 16:14

Normalt (i mange andre programmer) når man laver en linie, så kan man højreklikke på linien, og vælge at det skal være stiplet.....Det skulle undre mig meget hvis frontpage er anderledes

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 14:52

Laves med et baggrundsbillede
http://217.28.160.161/yp/dgs/../img/vline.gif
Og et transparent forgrundsbillede.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Tue, 01 Oct 2002 12:43:25 GMT, "Fnollerpige"
<Fnollerpige.news@kandu.dk> wrote:

>Hvordan hulen laver man de hersens smarte stiplede linier i/rundt/langs
>en tabel ?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 01-10-02 16:53

Silly me - e.p fik mig til at tænke på man selvfølgelig går i Egenskaber for celle eller tabel, og under typografi kan vælge mellem forskellige typer kanter og størrelser, samt farver ..... Tak e.p for at du lige "kickstartede" mine hjerneceller *G*....

så nu den sag er ude af verden, får e.p pointene - jeg forstår heller ikke rigtigt det andet forslag alligevel fra J. P Karlsen ...men som sagt "silly me"

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 01-10-02 16:56

Tak for svaret e.p..

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-10-02 17:29

Hej Fnollerpige,

Det J. P Karlsen snakker om er det billede der er brugt til at lave de streger med på den side du linkede til...
det er bare en grå prik... men i kildekoden og vha. noget javascript og beskrivelse af længde og højde bliver det til de streger/striber du ser...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 01-10-02 19:00

Ok - aha Strarup, jeg har så opnået samme effekt uden brug af Java - men tak for forklaringen *S