/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Jeg leder efter et ASP-kalender-script!
Fra : thomas5
Vist : 709 gange
50 point
Dato : 01-10-02 14:14

Jeg Jeg leder som sagt efter et ASP-kalender-script.

Det skal brugesi forbindelse med include-funktionen, således at det kan vises på en hjemmesides forside!

Det må gerne være baseret på Acces-teknologien!

På forhånd tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-10-02 14:26

Hej Thomas,

der er nogle kalendere her at vælge imellem... -->
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/BrowseCategoryOrSearchResults.asp?optSort=Alphabetical&txtCriteria=calendar&blnWorldDropDownUsed=TRUE&txtMaxNumberOfEntriesPerPage=10&blnResetAllVariables=TRUE&lngWId=4

hvis linket ikke virker eller er knækket, ka' du gøre 2 ting... kopier det hele fre htt:// og så hen til TRUE&lngWId=4...
den anden er at gå ind på Planet Source code... -->
http://www.planet-source-code.com

og i feltet "quick Search for" skrive Calendar... og i "language" vælg ASP/VbScript...

det er gratis at blive Medlem, og du ka' kun downloade 3 ting derinde fra hvis du ikke er medlem... men det er et godt sted jeg varmt ka' anbefale...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 14:04

> Det skal brugesi forbindelse med include-funktionen, således at det kan
> vises på en hjemmesides forside!
>
> Det må gerne være baseret på Acces-teknologien!
>
> På forhånd tak for hjælpen!

Jeg har et sådan script du kan købe. Du kan se det her:
http://cht.dk/demo/kalender/kalender.asp
http://cht.dk/demo/kalender/
http://cht.dk/demo/kalender/admin.asp (kode: admin)

Mvh. Christoffer Thygesen

e-mail: cht@cht.dk

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
CHT Web - http://CHT.dk
Vi udvikler alt til din hjemmeside
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 01-10-02 16:19

http://www.kamath.com/calendar/

Light-weight code
Installation is a breeze!
Browser-independent
Microsoft® Outlook style interface
Integrates easily into any ASP application
Modular and highly customizable
Access 97 database driven
FREE!!
Version 1 Now available for download!

Download ASP Calendar version 1
Read the online Install guide.
Read the copyright information.
Who's using ASP Calendar?

Ever since the ASP Calendar was released about July 1998, there have been about 10,000 downloads (as of May 1999) just from this site. This makes it the most popular calendar written for ASP sites ever!

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 01-10-02 16:22

version 2 er iøvrigt på "trapperne"

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 01-10-02 16:24

Der er også en del forskelige her:
http://www.aspin.com/home/tutorial/applicat/calendar

Kommentar
Fra : Navidn

Dato : 15-11-02 01:36

det er en evigheds kalender plus du kan klike på nr og lave aftaler, jeg har lavet et booking system ud af den =)
Håber du kan bruge den til noget
http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=161

Kommentar
Fra : JPJ

Dato : 02-09-03 22:10

Er det en kalender som denne du mangler.
http://www.ct-lund.dk/cal.asp

Kommentar
Fra : mogr

Dato : 16-11-03 18:26

Hej JPJ!
Til den kalender som du henviser til ... Findes der dertil en adm. del?

Med venlig hilsen Rasmus

Kommentar
Fra : JPJ

Dato : 16-11-03 20:36

Der er en adm. del.
Den indeholder kun en form der lægger en ny aftale i DBén og en ret/slet side.

mvh
Jørgen

Kommentar
Fra : mogr

Dato : 16-11-03 23:33

Okay ... Hvor kan kildekoden evt. hentes?

Kommentar
Fra : JPJ

Dato : 17-11-03 00:15

Jeg skal lave en zipfil og et link til dig imorgen.

Kommentar
Fra : baglaegesi

Dato : 18-11-03 00:08

Den kalender var jeg også meget interreseret i.

Hilsen
Gert Simonsen

Kommentar
Fra : baglaegesi

Dato : 21-11-03 14:18

Jeg er stadig meget interreseret i kildekoden til kalenderen

Mvh.
Gert Simonsen

Kommentar
Fra : mogr

Dato : 21-11-03 16:11

Ditto her ...

Kommentar
Fra : JPJ

Dato : 22-11-03 09:27

Så er den der.
Undskyld forsinkelsen, vi har ligget syge med maveonde hele huset.
Linket er her:

http://www.hilleroed-hk.dk/DOWNLOAD/CAL.ZIP

Hvis det ikke virker skriv lige.

Kommentar
Fra : mogr

Dato : 22-11-03 11:40

Hej JPJ!

Det er bare helt OK med forsinkelsen ... håber I we vel ovre jeres maveonde
Jeg kan desværre ikke få kalenderen til at virke ... Jeg går ud fra at det er "calender.asp" der er startfilen, men når jeg har kaldt den og er kommet ind på siden hvor jeg kan vælge "Ny" eller "Ret/Slet" virker links'ene ikke ... :-|

Glæder mig til at høre fra dig, JPJ!

Kommentar
Fra : JPJ

Dato : 22-11-03 13:05

Det er cal.asp der er startfilen. Den viser selve kalenderen. resten er til at ændre data i db.
Linkséne virker ikke, dem skal du rette så det passer med dine mapper
Jeg har ændret alle kald til databasen. Du skal ændre "server" til navnet på din egen server.

Der er en masse ekstra koder, det er fordi at det er lavet i Dreamweaver MX.

Kommentar
Fra : mogr

Dato : 22-11-03 13:40

Hej JPJ!
Tak for din hurtige tilbagemelding ... Jeg kan ikke lige overskue alle de steder det skal rettes til, og alle de steder hvor der er en "include"-kommando med ... Du har ikke et eksemplar af kalenderen der er fri for disse, eller en oversigt over de steder der skal rettes ..?
På forhånd tak for din store hjælp ... Den er påskønnet!

Kommentar
Fra : JPJ

Dato : 24-11-03 17:18

Jeg skal kigge på det iaften.

Kommentar
Fra : mogr

Dato : 24-11-03 18:30

Tak!!

Kommentar
Fra : JPJ

Dato : 24-11-03 19:08

Kan du selv lave en form der lægger data i Databasen??
Og lave en side der skal bruges til at rette og slette data.??

Kommentar
Fra : mogr

Dato : 24-11-03 19:16

Desværre ikke .. jeg er stadig på begynder-niveau'et ... Sorry :-|

Kommentar
Fra : JPJ

Dato : 24-11-03 21:04

Du kan prøve nogle af de ting på denne side.
http://www.html.dk/tutorials/asp/
http://activedeveloper.dk/ Se under artikler, der er mange gode ting at hente.

Jeg kigger lige på kalenderen imens.

Kommentar
Fra : JPJ

Dato : 24-11-03 21:35

Så har jeg rettet i den så den kan køre nu.
Du skal bare smide alle filer i samme mappe.

http://www.hilleroed-hk.dk/DOWNLOAD/CAL.ZIP

Cal.asp er den side der viser selve kalenderen.
kalenderpopup.asp er den side der kommer når man klikker på dato linket.
ctlund.asp er strengen til databasen.
resten er til at opdatere/slette/rette i db.
Det skulle klare problemet.

Kommentar
Fra : mogr

Dato : 24-11-03 22:16

Hurraaa .... Nej hvor er jeg bare glad, så glad ... tusind, tusind tak JPJ ... ikke nok med at du hjælper mig, du giver mig osse hjælp til hvordan jeg skal lære det ... Hurra *står på stolen og danser en lille glædes-dans*

Kommentar
Fra : JPJ

Dato : 24-11-03 23:16

Kanon.

Jeg fjerner linket i løbet af et par dage.

Kommentar
Fra : JPJ

Dato : 24-11-03 23:27

Jeg kom lige i tanke om denne side.
Her kan du finde alt muligt.

www.eksperten.dk

Kommentar
Fra : mogr

Dato : 25-11-03 06:57

Ja, det virker faktisk som en OK side .. den vil jeg lige kigge lidt nærmere på

Kommentar
Fra : mogr

Dato : 25-11-03 16:46

Hej igen JPJ!

Nu virker kalenderen ikke igen ... Som om at du har fjernet nogle af de filer som kalenderen jeg hentede linker til ... ?Det har virket tidligere ... *snøft*

Kommentar
Fra : JPJ

Dato : 25-11-03 19:09

Hvilken fejl kommer den op med.
Jørgen

Kommentar
Fra : mogr

Dato : 25-11-03 21:43

Hej Jørgen ... Det vil nok være lettest hvis du selv kigger her: http://www.maikenograsmus.dk/Kalender/kalender/cal.asp

På forhånd tak!

...Rasmus

Kommentar
Fra : baglaegesi

Dato : 25-11-03 22:46

Det ser ud til at serveren du kører på, ikke understøtter ASP.
Jeg har selv brugt denne fremragende kalender uden problemer.

Hilsen
Gert Simonsen

Kommentar
Fra : mogr

Dato : 25-11-03 22:57

Desværre er det ikke det der er galt .. For min server kører udemærket ASP - fungerer med div. andre ASP, og som tidligere nævnt har dette kalender-script også fungeret ... (og jeg har ikke flyttet det eller ændret noget i mellemtiden ..)

Kommentar
Fra : JPJ

Dato : 25-11-03 23:07

Jeg tror at Gert har ret i at din server ikke understøtter ASP.
Du skal kontakte din udbyder, om de kan tilbyde dig en hjemmeside der understøttet ASP.

Jørgen

Kommentar
Fra : JPJ

Dato : 25-11-03 23:09

Sorry.
Der var jeg lidt hurtig.
Kan du ikke sende filerne til mig på webmaster@ct-lund.dk
Så skal jeg kigge på dem.

Jørgen

Kommentar
Fra : mogr

Dato : 26-11-03 08:37

Hejsa Jørgen ..!

Jeg kan godt sende dig filerne, men de er identiske med dem jeg downloadede hos dig ... Har ikke ændret i dem overhovedet
Men jeg sender dem lige alligevel .. tak for det store stykke arbejde du gør for mig!

...Rasmus

Kommentar
Fra : baglaegesi

Dato : 26-11-03 08:47

Hej

Du er velkommen til at kigge ind på: http://www.logporten.dk/demo/
Brugernavn: lærer password: demo
Her har jeg brugt kalenderen, uden at rette en hulens masse kode.

Hilsen
Gert Simonsen