/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
hvordan får man det af?
Fra : marie114
Vist : 3553 gange
30 point
Dato : 12-06-05 23:45

Hej.. Jeg står i den situation at jeg har købt en ny bluse med et navn trykt på. Trykket er ligesom trykkene bag på fodboldtrøjer og lignende, man kan få med forskellige navne på osv.
Er der nogen, der ved hvordan man kan få det af?

Kommentar
Fra : zikka

Dato : 12-06-05 23:55

hmm.. det kan man så vidt jeg lige husker ikke sådan lige.. måske du kan prøve med noget varme ala strygejern - men det vil nok sidde fast i strygejernet og jeg tror også blusen vil blive grim bagefter, så bedste bud er at designe noget til at sy over navnet.

held & lykke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-05 00:37

marie114

Det tryk kan du ikke få af.

Synd for dig, men det burde du have tænkt på før du købte blusen.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 13-06-05 07:04

med tiden vil det måske forsvinde i vask, men har du ikke tålmodighed til det, så kan du lave en gang patchwork (man sætter lapper på, hvor der ikke er hul
) måske som små skægge lommer evt. i forsk. farver.
måske ovenikøbet udnytte de bogstaver, som allerede findes??
kan vrangen bruges, kan du zigzagge hen over sømmene i samme farve eller en helt anden farve tråd for at fremhæve. det man ikke kan skjule, kan man lige så godt fremhæve. gælder i mange af livets spørgsmål.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 13-06-05 08:36

JEG KØBTE EN SORT JAKKE MED GULT TRYK PÅ, TROEDE JEG KUNNE FÅ DET AF, PRØVET ALLE TRIKS, MEN NEJ DET VAR IKKE TIL AT FJERNE.

DET ER LAVET MED HØJ VARME, OG TRYKKET ER LAVET AF EN SLAGS PLASTIC.

JEG "MALEDE" DE GULE BOGSTAVER OVER MED SORT VANDFAST TUS FARVE, SÅ VAR DE IKKE LÆNGERE SÅ IØJEFALDENDE, DET HJALP.

MVH. AG112

Accepteret svar
Fra : 9887

Modtaget 30 point
Dato : 09-10-05 10:05

Hej Marie114,
som tidl. prof. trykker må jeg desværre give de andre ret i, at det er en umulig opgave. Disse "gummitryk" er jo netop lavet til at holde bedst muligt. Det vil med tiden slides i vask, men der vil altid sidde nogle rester tilbage, og det er oftest grimmere end det opr. tryk.
Som andre foreslår, kan du prøve at dekorere på en eller anden vis, så det ikke ses. Jeg vil dog aldrig anbefale dig at male over med en sprittusch, for det kan kun komme til at se "hjemmelavet" ud og fremhæve fejlen. Jeg vil i stedet anbefale dig at kaste dig ud i tekstiltrykkets ædle kunst og købe nogle pigmentfarver til tekstil for at male et mønster omkring trykket, som kan få det til at stå lidt i baggrunden. Bedste farver fås hos Spektrum i Charlottenlund, som også sender pr. postordre.
Vh 9887

Godkendelse af svar
Fra : marie114

Dato : 13-05-06 11:26

Tak for svaret 9887.