/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel 2003, autosave, hvordan?
Fra : AtoZ
Vist : 590 gange
120 point
Dato : 12-06-05 20:46

Jeg har brug for at få Excel til automatisk at gemme i et fast interval til et netværksdrev, således at en anden bruger på en anden klient kan overvåge udviklingen i et regneark på den oprindelige klient. Hvordan?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-05 20:52

Prøv i hjælp at skrive autogem, så får du denne hjælptekst.
>>Gemme projektmapper automatisk under arbejdet<<
og du skal måske som jeg lige indstallere tilføjelsesprogrammet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-06-05 21:04

funktioner/indstillinger/gem sæt vinge i "gem oplysninger til....." 10 min er standard
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : AtoZ

Dato : 12-06-05 23:11

Til Eyvind: duer ikke i 2003
Til pallebhansen: kan kun bruges til en crash situation
Der er behov for kontinuerligt at få gemt arket på et netværksdrev, således at andre klienter løbende kan indlæse det og følge med i de seneste indtastninger i arket, som i øvrigt står åbent hele tiden hos den oprindelige klient.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-06-05 23:16

Så må du bruge Remote Assistance (fjernstyring), i XP
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-05 23:22

Ok - jeg har også kun 2000 og ikke indstalleret det hjælpeprogram som omtales.

Kommentar
Fra : AtoZ

Dato : 12-06-05 23:22

Nej - det skal være simpelt og til at finde ud af for ganske alm. brugere...

Kommentar
Fra : AtoZ

Dato : 12-06-05 23:26

Eyvind: Autosave tilføjelsesprg findes ikke til 2002 og 2003.
Der må findes en enkelt metode til at kunne få excel til at gemme hvert minut... men således at der rent faktisk gemmes en xls fil, som andre kan hente.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-05 23:33

Ja - men så må du i gang med at lave en makro eller Visual Basic Aplikation, som du leverer til brugerne.

Kommentar
Fra : AtoZ

Dato : 12-06-05 23:43

Eyvind, ja OK,men det må der da være 100 der har gjort før, det skulle vel ikke være nødv. at opfinde den dybe tallerken en gang til...

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 13-06-05 08:50

OnTime Method
See AlsoApplies ToExampleSpecificsSchedules a procedure to be run at a specified time in the future (either at a specific time of day or after a specific amount of time has passed).

expression.OnTime(EarliestTime, Procedure, LatestTime, Schedule)
expression Required. An expression that returns an Application object.

EarliestTime Required Variant. The time when you want this procedure to be run.

Procedure Required String. The name of the procedure to be run.

LatestTime Optional Variant. The latest time at which the procedure can be run. For example, if LatestTime is set to EarliestTime + 30 and Microsoft Excel is not in Ready, Copy, Cut, or Find mode at EarliestTime because another procedure is running, Microsoft Excel will wait 30 seconds for the first procedure to complete. If Microsoft Excel is not in Ready mode within 30 seconds, the procedure won’t be run. If this argument is omitted, Microsoft Excel will wait until the procedure can be run.

Schedule Optional Variant. True to schedule a new OnTime procedure. False to clear a previously set procedure. The default value is True.

Remarks
Use Now + TimeValue(time) to schedule something to be run when a specific amount of time (counting from now) has elapsed. Use TimeValue(time) to schedule something to be run a specific time.

Example
This example runs my_Procedure 15 seconds from now.

Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:15"), "my_Procedure"

This example runs my_Procedure at 5 P.M.

Application.OnTime TimeValue("17:00:00"), "my_Procedure"