/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Dansk synonym ordbog online
Fra : nebis
Vist : 275884 gange
53 point
Dato : 12-06-05 16:06

Nogen der kender en god dansk online synonym ordbog?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 12-06-05 16:10
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-05 16:13

er det synomymt med spørgsmålet maj_britt

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 12-06-05 16:15

Cirka.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 63 point
Dato : 12-06-05 16:15

Hej nebis - Næsten ligegyldigt hvilke ordbøger du har brug for på nettet kan du finde dem via dette link. Læg det ind på skrivebordet. Du vil aldrig fortryde det. Det er ganske vist beregnet for pensionister, men er anvendeligt for alle. Der er også en synonymordbog:

http://www.seniorinternet.dk/senior21.htm

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 12-06-05 16:18

Nå ja, jeg var IKKE så modig, at jeg turde foreslå den

Og NÆGTER at bruge den, før jeg er senior.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-06-05 16:22

maj_britt -> Jeg er heller ikke senior endnu, men det er altså en skide god side med link til de fleste netordbøger.

I øvrigt er Senior et relativt begreb. Fodboldspillere bliver seniorer allerede som 18 årige.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 12-06-05 16:27

Godt man ikke er fodboldspiller..............

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 12-06-05 20:07

Som spejder nåede jeg aldrig at blive senior, på trods af at man kune skulle være 15 år for at blive senior, og jeg er dog endnu stadig tættere på de 20 end de 30, men godtager svaret til trods

Fortsat god søndag

Godkendelse af svar
Fra : nebis

Dato : 12-06-05 20:08

Ja, jeg er da vist ved at blive gammel, nu glemte jeg lige at godkende svaret, men så prøver vi lige én gang til

Kommentar
Fra : kitchi

Dato : 08-08-06 10:11

Jeg synes ikke, seniorordbogen har en ordentlig synonymordbog. Jeg ved ikke, om der overhovedet findes en.
Er der nogle, der ved, hvad synonymet for tørstig er?

Kommentar
Fra : havenisse16

Dato : 01-12-06 12:23

Tørstig, hmm... Hvad med "væskehungrende"?! Eller i overført betydning (og lidt søgt!) "stræbende" som i "tørstig efter viden"... Jeg har heller ikke fundet en anbefalelsesværdig synonymordbog efter langt tids søgen, så jeg har investeret i en god gammeldags bog: Aschehougs store synonymordbog - og den er kanon!

Kommentar
Fra : mone-piqen

Dato : 10-10-09 14:23

Kommentar
Fra : simon-s50