/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Komando-promt
Fra : mango
Vist : 771 gange
50 point
Dato : 01-10-02 08:42

Hvordan opretter jeg en kommando-promt? Jeg vil gerne undersøge om jeg har fået en Trojansk Hest!
Venlige hilsner
Mango

Kommentar
Fra : summer

Dato : 01-10-02 08:59

Genstart din pc og hold Ctrl tasten nede. Så får du mulighed for at vælge Kun kommandoprompt i dos, som sikkert ser sådan ud C:\>
Nu ved jeg jo ikke hvilket windows du har.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 01-10-02 09:02

En god ting er at scanne for virus fra dos. Det kan du gøre med F-PROT der fylder to selvudpakkende disketter og kan hentes her: http://www.avirus.dk/startf-prot.htm

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-10-02 09:10

Hej Summer
Jeg har Windows XP..
Mango

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 07:52

"mango" skrev:
> Hvordan opretter jeg en kommando-promt?

Tryk på "Start"-knappen i nederste venstre hjørne af skærmen.
Vælg "Kør".
Skriv COMMAND og tryk Enter.

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som i denne forbindelse repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet)

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 60 point
Dato : 01-10-02 09:37

Hej Mango,

umiddelbart gætter jeg på du har Win 2000 eller XP...

hvis du vil have kommandopromten frem i selve windows, ska' du trykke på Start --> programmer --> Tilbehør --> og her vil der så være et ikon/genvej til kommandopromten du ka' trykke på og få kommendopromten frem...

hvis du vil bruge kommandopromten udenfor Windows, ska' du genstarte din PC og trykke på "F8" og der vælge kommandopromt i den menu der fremkommer...

hvis du har Win98 ka' du vælge at la' den starte i MS-dos tilstand eller gøre som Summer skriver... hvis Ctrl ikke virker så prøv "F8"...
hvorimod hvis du vil have promten frem i Win98... så ka' du trykke på start --> programmer --> MSDos-promt...

ellers hvis du ikke har et antivirus program, eller du er bange for at dit antivirus program er blevet slået ud af funktion, findes der også et par steder på nettet hvor du ka' få din computer scannet online... et af stederne er hos Trend Micro... -->
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp
der er også en her hos Symantec Security Check... (Dem der står bag Norton's Antivirus)... -->
http://security.norton.com/default.asp?langid=us&venid=sym
her er der også mulighed for at kontrollere din computer for andre sikkerheds ting end lige virus... f.eks. "Scan for Security Risks"...

der er også en her hos PC Pitstop... -->
http://www.pcpitstop.com/antivirus/default.asp
deres scanner sku' bygge på Antivirus programmet Panda...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : mango

Dato : 01-10-02 09:43

Tak for svaret strarup.Det ser umiddelbart ikke ud som om jeg har en virus Og tk til jer andre også, det er nu dejligt man sådan lyn hurtigt kan få hjælp her inde.
Mange venlige hilsner
Mango

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 19:53

In article <Dkbm9.62315$Qk5.2391117@news010.worldonline.dk>, mango wrote:
> Hvordan opretter jeg en kommando-promt? Jeg vil gerne undersøge om jeg
> har fået en Trojansk Hest!

Shift-Alt-F1 .. Shift-Alt-F7

Eller åben en disk, tryk "Applications", dobbelt-klik utilities,
og dobbeltklik terminal.

Eller hvis du bruger et obskurt styresystem som eksempelvis Windows,
så gør noget andet :)

Denne gruppe bliver hyppigt besøgt af folk der er vokset fra Windows.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 20:25

Thomas B. Maxe skrev:

> "mango" skrev:
>> Hvordan opretter jeg en kommando-promt?

> Tryk på "Start"-knappen i nederste venstre hjørne af skærmen.
> Vælg "Kør".
> Skriv COMMAND og tryk Enter.

Hvis man bruger NT, W2K eller senere, vil jeg dog invende at "CMD" er
noget bedre at benytte.
--
Fix Outlook Express 5.*. Nu med emoticons, _understreget_,
/skråtstillet/ og *fed* tekst: <URL: http://flash.to/oe-quotefix >

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 04:52

"Povl H. Pedersen" wrote:
>
> In article <Dkbm9.62315$Qk5.2391117@news010.worldonline.dk>, mango wrote:
> > Hvordan opretter jeg en kommando-promt? Jeg vil gerne undersøge om jeg
> > har fået en Trojansk Hest!
>
> Shift-Alt-F1 .. Shift-Alt-F7

Mener du ikke Ctrl-Alt-Fx?

--
Kasper Dupont -- der bruger for meget tid på usenet.
For sending spam use mailto:aaarep@daimi.au.dk
or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 21:34

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> wrote:

>> Shift-Alt-F1 .. Shift-Alt-F7
>
>Mener du ikke Ctrl-Alt-Fx?

Jeg taenkte lige det samme, men det er jo muligt, at han bruger
et obskurt styresystem.

--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 21:59

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

> Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> wrote:
>
> >> Shift-Alt-F1 .. Shift-Alt-F7
> >
> >Mener du ikke Ctrl-Alt-Fx?
>
> Jeg taenkte lige det samme, men det er jo muligt, at han bruger
> et obskurt styresystem.

Tjah, det virker i hvert fald ikke på min solaris maskine.

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 18:53

Thomas Bjorn Andersen <tbaNOSPAM200207@gen-v.net> wrote:

>Tjah, det virker i hvert fald ikke på min solaris maskine.

Hvilken af delene.

--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 19:01

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

> Thomas Bjorn Andersen <tbaNOSPAM200207@gen-v.net> wrote:
>
> >Tjah, det virker i hvert fald ikke på min solaris maskine.
>
> Hvilken af delene.

Nogen af dem.
--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Kommentar
Fra : magnus46

Dato : 15-10-03 14:34

Min søn har fået følgende oplysning: "start spillet med "Mudd" command line parameter (case-sensitive)

Hvordan gør han det? Han har windows 98
vh
M Winther