/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Mangler melodien til en sang...
Fra : nicolehh
Vist : 4009 gange
100 point
Dato : 12-06-05 11:43

Håber i kan hjælpe mig...

Jeg har forsøgt at finde en side hvor man kan høre melodien til

"Hvis du ser en Krokodille i dit badekar"

men uden held...

Derfor spørger jeg nu, om der er nogen her der kender en side, hvor den kan findes?
Siden må gerne indeholde mange andre børnesange, med melodi.... *ss*

Men det skal være med melodi!!!
(det er den jeg ikke kan huske. *ss*)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-06-05 11:59

Prøv en Musiksøgning på www.bib.dk Du kan søge på titlen så kommer der såvel CD'er m.v. OG bøger med noder frem. Dem kan du så bestille hjem til dit lokale bibliotek og få besked direkte på mail når tingene er klar til afhentning. Jeg ved godt at du bad om en side fra nettet, men hvis ikke du får et sådant link, er dette en næsten helt sikker metode.

M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-06-05 12:05

OK - Den søgning giver KUN en CD og en LP, ingen noder. Men her er CD'en med MEG PEG:

Mek Pek
Gum gum gummiand
Mek Pek og Habbasutterne (Mek Pek, Allan Nagel, Kristian Lassen, Jens Daugaard, Mika Vandborg), gæster: Kim Neergaard, Emil Albæk-Falk m. fl.
2003. 1 cd/cd-rom
Forlag: MonkeyMusic
Emne: for børn ; børnemusik ; børnesange ; rock ; latin ; funk ; vokal ; 2000-2009 ; Danmark ; støtteplader
Opstilling i folkebiblioteker: Musik. Børn
Indspillet i Viby J. 2003
Cd-rom-indhold: musikvideoen: Hvor kommer mælken fra
På påklæbet etiket: 100% af indtjeningen på sangen [Hip hip hurra] går ubeskåret til UNICEF's arbejde for børn
Monkey CD 102
Pris ved udgivelsen: kr. 159,00
Indhold:
Gummi gummiand ; Det si'r vi ikke noget om til børnene / Duet med Alberte ; I zoologiskhave i dag ; Frugtplukker ; Børnelokkeren ; Professor Waldenhoss / Mika Vandborg som professoren ; Stop den lille kænguru ; Min seng er en køjeseng ; Hej, hej, spørg mig om vej ; Hvis du ser en krokodille i dit badekar ; Jeg har en kat ; Nu ska vi allesammen danse / Doug McDonald, sang ; Vil du lege med mig ; Det er dig (Sassabassa) ; Hip hip hurra (Børnerettighedsrap) ; Nu ska vi allesammen danse (karaoke version)

Den kan du jo så låne og høre melodien.

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 110 point
Dato : 12-06-05 12:07

Hele melodien kan ikke høres, men et brudstykke fra ovennævnte CD: http://www.cdskiven.dk/default.asp?view=album&albumid=94949.

Godkendelse af svar
Fra : nicolehh

Dato : 12-06-05 12:18

Tak for svaret Balcanard.