/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
For stor harddisk??!!
Fra : michaelmoeslund
Vist : 338 gange
100 point
Dato : 12-06-05 09:07

Har købt en 300gb harddisk,med den tanke at jeg ville ha en extern box til den på et tidspunkt,

Har så fået at vide af min grejpusher, at der ikke er en extern hardiskbox på markedet der kan kører med en 300gb?? de ka max kører med 250gb

Er der nogen der ved om der er en løsning på mit luxus problem?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 09:13

Hvorfor skulle de dog ikke kunne det ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 09:17
Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 09:18
Kommentar
Fra : bredker

Dato : 12-06-05 09:20

det er intet problem
ved det , da sønnen har en med 300 GB , som han bruger nu, den køre som den skal

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 09:26

Skift den "grejpusher" ud

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 12-06-05 09:41

Nu ved jeg ikke om det gør nogen forskel, men boxen jeg søger er sådan en hvor man manuelt putter hd'en ind i...

Jeg købte en hos førnævnte grejpusher og den virkede overhovedet ikke.....kun til mindre diske anyways...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 09:46

Det er ligegyldigt om du køber en der allerede er i box eller du selv sætter den i box.
Det må være den han har skaffet dig der er itu.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 12-06-05 09:50

Ja det tænkte jeg også... men så satte "sjuften" en 250gb i mens jeg var der,også kørte den fint.... har du et link til en box uden "hjerne" i ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 09:56
Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 09:58

Problemet med så stor en disk er jo at f.eks. win98 ikke kan læse dem medmindre de er formateret i FAT32 og derved opdelt.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-06-05 10:00

Du kan også løbe i problemer med xp. Men det er kun at gå på producentens hjemmeside og hente en opdatering. Det er selvfølgelig muligt, bruger det selv. Men som sagt, det kan kræve lidt arbejde.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 12-06-05 10:04
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-05 10:05

Hvilket styresystem bruger du. Hvis XP ikke er opdateret med SP2 kan du heller ikke se så store diske.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 10:10

???????

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 12-06-05 10:11

jeg har xp med indbygget sp2 og har ingen problemer med at se disken, når den sidder inde i "maven" på min pc...

tjekker lige de links ud refi...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-05 10:19

-refi-

Jeg ved ikke om det er mig der er uvidende.

Jeg købte for nogen tid siden en 160GB disk men kunne kun se de ca. 130GB. Klagede over det og den blev sendt tilbage. De tjekkede den og jeg fik den retur med den besked om at opdatere til SP2. Det var lige på det tidspunkt da SP2 blev frigivet. Jeg afprøvede disken før jeg opdaterede og kunne stadig kun se ca. 130GB, opdaterede og vupti 160GB. Kunne godt se de 160GB i bios

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 10:24

Det er da muligt du har ret, men det har jeg nu aldrig for.
Bortset fra det havde jeg læst din kommentar forkert og troede man IKKE måtte have sp2 - derfor min undren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 10:25

aldrig været udsat for - skulle der stå

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-05 10:36

Husk lige at opgradere de USB HD til dynamiske diske.
Og det gøres inde i win2000/XP sådan:

H-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering>find din HD>h-klik i det grå område>vælg opgrader til dynamisk disk.

Vær sikker på at det er den rigtige HD du "snakker" med.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-05 11:32

>Eyvind<

forklar forklar

Jeg ved godt at dette ikke er mit spørgsmål, men michaelmoeslund kunne få brug for dette (og også jeg)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-05 11:45

USB HD (altid sat som master med jumperne)
Memorycard
USB pendrive
De er alle dynamiske drev og har ikke noget fast drevbogstav.
Og til tider skal man i diskhåndtering fortælle win2000/XP (samme type styresystem) at det er en dynamisk enhed.
Og følger man denne vej så går det næsten af sig selv:

H-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering>find din HD>h-klik i det grå kvadratiske område>vælg opgrader til dynamisk disk.

Den der hedder disk 0 vil som regel være dit C: drev (rør den ikke)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-05 13:05

opgradér til dynamisk disk er ikke en mulighed hos mig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-05 13:37

Fijala >
Så er den nok allerede opgraderet. (eller du stadig har lidt rod i master/slave på dine HD)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-05 13:44

>Eyvind<

Jeg stiller lige et nyt spørgsmål

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 12-06-05 14:55

Takker, kan se at denne model fra zitech har ubegrænset mb størrelse fra harddisken

Så må det jo kunne gøre det....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 14:59

Ingen årsag - ja det burde ikke være noget problem