/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Indhold på harddisk
Fra : Lionje
Vist : 748 gange
50 point
Dato : 12-06-05 09:05

Kan nogen svare mig på, hvordan jeg udskriver en liste over mappe- og filnavne på harddisk, cd og dvd.
Altså en udskrivning af "træet" i stifinder.
Venlig hilsen jørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 09:09

Tag et screenshot - og udskriv det.

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 12-06-05 09:17

Hej refi
Tak for det, men hvordan gør jeg det. Undskyld min naivitet.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 12-06-05 09:20

Det nemmeste er at lave et skærmdump (klik på PrntScrn), åbne Paint (start-programmer-tilbehør-Paint, filer-ny: ctrl+c), klippe til, sætte i word og udskrive derfra. Det lyder indviklet, men som med al anden pc-nørderi: øvelse gør mester.
I et af computerbladene for sidste måned, var der et program at downloade, der kunne gøre dether "af sig selv", men jeg er lidt loren overfor de mange gratisprogrammer, der slæber grimme ting med sig, så jeg bruger nævnte metode..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 09:24

Du taster PrtScr (sidder sikkert oppe for oven til højre på dit tastatur)

Der fås også små programmer der gør at man kan lege lidt mere med den slags.
Ellers kig her

http://www.seoconsultants.com/windows/tips/print-screen-key.htm

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 12-06-05 09:27

Her er et lille program du kan bruge - hvis det er nemmere for dig.

http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,22960,00.asp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 09:30

Her en forklaring på dansk

http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=160

Kommentar
Fra : WalkingChicken

Dato : 12-06-05 09:39

Hej Lionje

Den nemmeste måde er nok denne (-;
(kræver dog lidt DOS-kendskab - men jeg skriver lige hvordan)
1. Åbn en dos-prompt (Start, Kør..., indtast CMD og tryk ENTER-tasten)
2. Indtast CD\ og tryk ENTER
3. Nu er du i roden af C:\-drevet - indtast DIR > oversigt og tryk ENTER
4. Åbn Wordpad (under Alle Programmer, Tilbehør) og åbn så filen "oversigt" som du lige har lavet i punkt 3.
5. Udskriv oversigten !!

OBS: I Pkt. 3 kan du skrive DIR /s > oversigt og trykke ENTER - det vil give dig en oversigt over alle foldere + underfoldere !!

OBS: For CD/DVD oversigt skal du i pkt. skrive DIR D: /s >oversigt

Held og lykke med det....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-06-05 09:44

I start vælger du Kør, her skriver du cmd og trykker Enter. Du kommer i DOS-prompten. Du skriver nu CD \ og trykker Enter.
Du skriver nu Dir *.* /s >Lpt1: og trykker enter. Sørg lige for at printeren er tændt. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-05 09:47

Hvis du stadig ikke forstår og ikke ved hvad der sker når man trykker på Print Screen, så klipper du en nøjagtig kopi af det der er på skærmen til udklipsholderen og kan så sætte det ind i et dokument i fx. Wordpad. Derefter kan du så udskrive det på sædvanligvis.

Dette er ikke en ny måde at gøre det på, men bare en forklaring på flere af de foregående svar.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-06-05 09:53

Nå - det ser ud til at Lpt1: ikke virker under Windows, så gør som WalkingChicken beskriver istedet.

Godkendelse af svar
Fra : Lionje

Dato : 12-06-05 10:03

Tak for svaret refi.
Og mange tak til alle, nu virker min PrtScr med det lille program PrintKey2000, som rifi gav adr på
Venlig hilsen

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 12-06-05 10:06

BRUG AF LPT1: PRINTEREN SKAL VÆRE INSTALLERET SOM EN DOS PRINTER, SOM I GAMLE DAGE.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 10:09

Selv tak.
Men der er mange af slagsen - nogen nemmere end andre - prøv dig lidt frem.