/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hacker ??
Fra : oz1eqp
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 12-06-05 08:27

Til tider er der aktivitet på min PC selvom jeg ikke har gang i noget som helst.
Den røde lampe viser aktivitet.
Findes der er program hvormed jeg kan opspore denne uønskede aktivitet.

oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-05 08:29

Prøv at lukke for internetforbindelsen og se om
"aktiviteterne" fortsætter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 08:33

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 08:36

Min blinker også........

Tryk CTRL+ALT+DEL - så kan du se om der er nogen/noget der bruger din forbindelse.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-05 08:42

Samme her. Jeg tror de filosoferer over brugernes manglende evner.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 12-06-05 08:49

Det er da i orden at være påpasselig - men du bliver ikke hacket "oz1epg" - den skal blinke, og viser der er forbindelse.

Godkendelse af svar
Fra : oz1eqp

Dato : 12-06-05 08:55

Tak for svaret refi.
Det er da muligt jeg ikke har så meget erfaring,som visse andre,men det kan jeg leve med.
Go Søndag
oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 09:00

Tak i lige måde

Netop derfor skriver jeg også at det er i orden at være påpasselig.

Men du kan ALTID trykke CTRL+ALT+DEL og der se hvilken aktivitet der er på din komputer i øjeblikket.

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 12-06-05 10:31

@ refi
en røde lampe (LED) på pc'en tyder normalt til aktivitet på harddisken. Det er tit windows som selv kører på harddisken, men hvis office (ms) er installeret med default indstillinger, indekserer office med jævne mellemrum alle officefiler og lægger resultatet i en database, så du kan finde ønskede filer hurtiger ved søgning. Denne funktion skulle deaktiveres da den optager rimelig af ydelsen.
Tryk på CTRL - ALT - DEL viser godt nok programmer og de flesete af servicer som kører, men desværre ikke alle. Hvis der er god programmerede spionprogrammer på maskinen, gå de i skult modus og kan næsten ikke opdages. Hvis det formodes at der "ulovlig" aktivitet på nettet, blokker for alle programmer i firewall (slette liste over tilladte programmer) og afventer, hvem der vil på nettet. Så fanger du sikkert det skyldige programm.
hilsen
kattefar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 10:43

Nu var det vist ikke en større udrenselsesproces der var gang i.
Jeg ved ikke hvilken "rød led lampe på komputeren" du hentyder til.
Ydermere vil du ALTID kunne se dit processorforbrug ved CTRL+ALT+DEL uanset om du kender programmet eller ej.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 12-06-05 11:25

til kattefar,jeg har ikke MS Office installeret,så det er noget andet der sker.
til refi,CTRL-ALT-Del viser,at der er stor processor aktivitet,når fænomenet indtræffer.
Så,jeg ved ikke hvad der foregår.Troede bare der fandtes et monitor-prg.,som kunne vise hvor denne
aktivitet kommer fra.
oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 11:39

Stop lige en halv.
Er det stort CPU-brug eller det stor AKTIV systemproces?
Hvis det er det første kan du jo se HVAD der har forbruget (under faneblad processer)
Hvis det er det sidste så skal det være høj.

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 12-06-05 12:26

hej Arne,

du kan lige se her: http://www.iarsn.com/ jeg bruger programmet og det har hjulpet mig tit eller her: http://www.neuber.com/taskmanager/index.html

men desværre skal begge programmer købes efter prøveperioden

Ulrich

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 12-06-05 12:55

hej Ulrich
Det bragte mig et skridt videre,jeg fandt et program,som var overflødigt og efter at det er fjernet
ser det bedre ud.Tak for hjælpen.
Go Søndag.
oz1eqp Arne