/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Min hund smider noget af maden på gulvet~
Fra : glenn007
Vist : 929 gange
100 point
Dato : 01-10-02 07:07

Vi har et kryds mellem collie/ samojede, og den er rigtig godt opdraget. Der er bare lige en mindre detlje som vi ikke kan forstå. Lige meget hvilken mad vi giver den lægger den altid noget mad rundt omkring på gulvet og lader det ligge der. Er der nogle der har samme oplevelse med deres hund / hunde. Og evt. et forslag til om det er noget der kan ændres på ( hunden er 6 år gammel )

Glenn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 07:00

Davs,

> Er der nogle der har samme oplevelse med
> deres hund / hunde. Og evt. et forslag til om det er noget der kan
> ændres på ( hunden er 6 år gammel )

Jeg ved ikke om det er det samme...

Men vores n.s.d.t retriever gør det, at den sorterer de gode ting i skålen
fra de mindre gode ting. Den spytter simpelthen det den helst ikke vil have
ud på gulvet...

Typisk sker det når den får leverpostej-madder i skålen hvor der i forvejen
er noget tårkost. Så bruger den de første 5 min af måltidet på at spytte
tårkosten ud på gulvet så postejen er mere tilgængelig :)

Måske noget af det samme?

mvh
TH

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 01-10-02 09:15

ok, det gør den også *G* men selv om det er tørkost det hele så gør den det aligevel. Udemiddelbart kan jeg ikke se forskel på om nogle af stykkerne er anderledes end de andre, for mig ser det "lækkert" ud det hele. Vi har prøvet forskellige typer mad og det er alt slags den gør det med.

Det slog mig lige at det måske kan være fordi vi andre spiser i stuen at den så måske gerne vil tættere på os andre når den spiser. Den napper dem senere hvis vi lader dem ligge.

Glenn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 08:16

TH wrote:
>
> Typisk sker det når den får leverpostej-madder i skålen hvor der i
> forvejen er noget tårkost. Så bruger den de første 5 min af måltidet
> på at spytte tårkosten ud på gulvet så postejen er mere tilgængelig :)

For mig lyder det som hunden ikke er rigtig sulten, prøv at indføre en
dag uden mad, det har vi prøvet og det virker fint. Det var hos en
voksen Golden, vi havde for en del år siden.

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 01-10-02 09:59

Det kan du have ret i. Jeg prøver det og ser hvad der sker

Glenn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 08:50

Davs,

> prøv at indføre en dag uden mad

?????

Min hund ville aldrig tilgive mig :)

Mvh
TH

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 100 point
Dato : 01-10-02 10:32

hej glenn007
Det tyder på at hunden lægger depoter ud forskellige steder. Det kan være instinktet der gør at den skal gemme eller også får den for lidt mad .Lad hunden spise så meget den kan ,derefter tages madskålen fra den indtil næste dag. En hund skal spise op inden for ca 20 minutter.Men husk frisk vand hele tiden . Så slipper man også for en madskål der står og lugter.

mvh mcloud (tidligere hundefører )

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 09:04

"TH" <th@cogito.dk> writes:

> > Er der nogle der har samme oplevelse med
> > deres hund / hunde. Og evt. et forslag til om det er noget der kan
> > ændres på ( hunden er 6 år gammel )
>
> Jeg ved ikke om det er det samme...
>
> Men vores n.s.d.t retriever gør det, at den sorterer de gode ting i skålen
> fra de mindre gode ting. Den spytter simpelthen det den helst ikke vil have
> ud på gulvet...
>
> Typisk sker det når den får leverpostej-madder i skålen hvor der i forvejen
> er noget tårkost. Så bruger den de første 5 min af måltidet på at spytte
> tårkosten ud på gulvet så postejen er mere tilgængelig :)

Alfred gør lige det modsatte. Han ligger alt det gode ud til siden,
spiser tørkosten og når man så har fået overstået alt det trælse, så
kan vi gå igang med det lækre.

Mvh Trine

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 09:53

glenn007.news@kandu.dk writes:
>Vi har et kryds mellem collie/ samojede, og den er rigtig godt opdraget.
>Der er bare lige en mindre detlje som vi ikke kan forstå. Lige meget
>hvilken mad vi giver den lægger den altid noget mad rundt omkring på
>gulvet og lader det ligge der. Er der nogle der har samme oplevelse med
>deres hund / hunde. Og evt. et forslag til om det er noget der kan
>ændres på ( hunden er 6 år gammel )

Jeg har en newfoundlænder der laver nøjagtig det samme, men kun når han
får tørfoder. Den første mundfuld han tager, bliver smidt på jorden, og så
går han i gang med at tømme foderskålen. Til slut samler han normalt den
mundfuld, han har smidt, op igen, men det sker han lader den ligge. (det
er fuglene glade for)

Der er ikke tale om, at han sorterer maden. Han tager simpelthen bare en
mundfuld og smider. Jeg har længe undret mig over, hvorfor han gør, og har
ikke noget svar. Da det ikke genere mig, (han spiser udendørs) har jeg
heller ikke tænkt mig at gøre noget ved det.

Jeg syntes at vores hunde, ligesom os, skal have lov til at have deres
særheder. Der er jo det der giver dem deres personlighed.
>

Hilsen
Poul Erik Rise

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 10:28

Davs,

> Alfred gør lige det modsatte. Han ligger alt det gode ud til siden,
> spiser tørkosten og når man så har fået overstået alt det trælse, så
> kan vi gå igang med det lækre.

Hahaha...ja sådan er de jo så forskellige ;:))

/TH

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 11:42

"TH" <th@cogito.dk> skrev i en meddelelse
news:3d99538e$0$84707$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Davs,
>
> > prøv at indføre en dag uden mad
>
> ?????
>
> Min hund ville aldrig tilgive mig :)

Det er faktisk sund for hunden men en uden mad, men husk altid frisk vand.

Jørgen

>
> Mvh
> TH
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 12:07

Davs,

> Det er faktisk sund for hunden men en uden mad, men husk altid frisk vand.

Hvordan agumenterer man for at det er sundt for hunden at undvære mad? Er
der en fysiologisk grund hertil? Umiddelbart virker det lidt mystisk i mine
ører...

/TH

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 12:16

"TH" <th@cogito.dk> writes:

> > Det er faktisk sund for hunden men en uden mad, men husk altid frisk vand.
>
> Hvordan agumenterer man for at det er sundt for hunden at undvære mad? Er
> der en fysiologisk grund hertil? Umiddelbart virker det lidt mystisk i mine
> ører...

Kunne I ikke finde tråden fra for et stykke tid siden på
google-groups?

Mvh Trine

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 13:08

Davs,

> Kunne I ikke finde tråden fra for et stykke tid siden på
> google-groups?
> Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!

Lol?

/TH

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 14:26

Jeg kan ikke lige finde det nu, jeg har læst det for mange år siden, ca 25
år siden
i en bog, at det er godt for hunden at holde 1 fastedag, f.eks hver 3. uge.
(for bl, at rense system igennem)
Jørgen

"TH" <th@cogito.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9981e6$0$52247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Davs,
>
> > Det er faktisk sund for hunden men en uden mad, men husk altid frisk
vand.
>
> Hvordan agumenterer man for at det er sundt for hunden at undvære mad? Er
> der en fysiologisk grund hertil? Umiddelbart virker det lidt mystisk i
mine
> ører...
>
> /TH
>

Godkendelse af svar
Fra : glenn007

Dato : 01-10-02 17:44

Det er rart med så mange gode forslag.

Jeg tror jeg vil forsøge mig med mccloud`s forslag da det lyder som en mulighed.

Hvis dette ikke hjælper så må vi nok accepterer hendes særlige agtige væremåde. Vi er jo glade for hende selv om hun er en gris

Glenn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 10:33

"Jørgen B" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3d99a279$0$69066$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg kan ikke lige finde det nu, jeg har læst det for mange år siden, ca 25
> år siden
> i en bog, at det er godt for hunden at holde 1 fastedag, f.eks hver 3.
uge.
> (for bl, at rense system igennem)
> Jørgen

Hvis det er 25 år siden du læste det, skulle det ikke undre mig om den viden
er blevet afløst af noget mere tidssvarende

Den eneste grund til en madfri dag jeg kan komme på er, at i gamle dage (for
mere end 25 år siden !) skulle ulven måske undvære mad i 1-2-? dage, og
derfor var dens system vant til det. Det er vores hushunde ikke.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239