/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Hvordan kommer meteorer fra Mars?
Fra : Forvirret
Vist : 501 gange
70 point
Dato : 01-10-02 02:36

Jeg har aldrig set nogen sten lette fra Jordens overflade og flyve ud i rummet. Så vidt jeg ved vejer ting også noget på Mars, så jeg finder det besynderligt, at en sådan sten skulle lande her på Jorden.

Er det noget der normalt sker på andre planeter, og i så fald hvordan???

Accepteret svar
Fra : PowerRanger

Modtaget 70 point
Dato : 01-10-02 13:19

Har set om det engang. Det er noget fra gammel gammel tid, hvor planeterne var i deres ungdom, og blev bombaderet konstant af alle mulige sten. Det hvirler en del op, og noget så meget, at det forlader planeten. Så har det ligget og været i bane om solen ligesom mange andre meteorer, meteoritter, kometer og andet, og er på et tidspunkt blevet fanget af jordens tyngdefelt, og så landet her.
Så det er fra Mars, men kommer ikke derfra for nylig. For som du selv skriver, ting vejer også noget på Mars.

Godkendelse af svar
Fra : Forvirret

Dato : 01-10-02 15:41

Tak for en god besvarelse! =)