/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Fortolke emf filer.
Fra : konsulenten
Vist : 1124 gange
200 point
Dato : 11-07-01 08:48

Hej alle sammen

Er der ikke en af jer som ligger inde med en source kode til at fortolke emf filer? Jeg skal fortolke al tekst der måtte stå i en emf fil (textout).
Så hvis der er en af jer som ligger inde med en emf reader eller ved hvor jeg kan finde sådan en, ville det hjælpe mig meget.

Med venlig hilsen

Konsulenten

Kommentar
Fra : AntonV

Dato : 11-07-01 09:17
Kommentar
Fra : konsulenten

Dato : 11-07-01 14:41

Hej Anton

Tak for din besvarelse, men den kode fortolker ikke emf filen, det eneste den gør er at bruge API kald til at danne emf filer ud fra en canvas, og kan læse det tilbage igen til canvas. Det jeg skal bruge skal læse selve filen ind, og gå byte for byte igennem, for selv at styre måden den skal udskrives på udenom Win32 API.

Konsulenten

Kommentar
Fra : AntonV

Dato : 13-07-01 00:38

Hej
Okay... Hvorfor vil du det?
Nå, men jeg har da fundet noget der måske kan bruges.
Du skal kende strukturen på sådan en enhanced metafile (se MSDN).
Den funktion du så skal bruge er:
EnumEnhMetaFile
Heri har du en callback funktion der behandler de enkelte records i metafilen.
Jeg har ikke noget VB eksempel på det, men du kan prøve at kigge på nedenstående
(Japanske side):
http://tokyo.cool.ne.jp/masapico/api_EnumEnhMetaFile.html
Det hjælper lidt at køre den igennem AltaVistas translator hvis dit japanske er lidt rustent.

Håber det hjælper lidt.

mvh
Anton

Kommentar
Fra : konsulenten

Dato : 13-07-01 00:52

Tak Anton

Jeg kigger på det med det samme, jeg skal nemlig bruge det til en printer driver på arbejdet.

Med venlig hilsen

Konsulenten

Kommentar
Fra : AntonV

Dato : 13-07-01 00:56

Hej
Er det fordi du har problemer med at billedet rykker sig?

mvh
Anton

Kommentar
Fra : konsulenten

Dato : 13-07-01 01:01

Nej, jeg skal konvertere teksten som kommer ud på printeren, og derfor bliver jeg nødt til at lave en printer driver, så jeg kan konvertere tekst fra hvilken som helst program. For alt som bliver sendt ud til printen er EMF.

Accepteret svar
Fra : AntonV

Modtaget 200 point
Dato : 13-07-01 01:02

Hej
Jeg kom tilfældigvis til at se en anden funktion, der vist gør det du søger mere direkte,
nemlig:
GetEnhMetaFileBits
Prøv at kigge på:
http://tokyo.cool.ne.jp/masapico/api_GetEnhMetaFileBits.html
Igen Japansk.

mvh
Anton

Kommentar
Fra : konsulenten

Dato : 13-07-01 01:17

Tak endnu engang, nu har jeg da noget at kigge på.

Godkendelse af svar
Fra : konsulenten

Dato : 15-07-01 18:07

Tak for svaret AntonV.