/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Unlock Nokia 3310 v 5.57
Fra : theking20000
Vist : 548 gange
50 point
Dato : 01-10-02 01:38

Med hvilket stykke software kan jeg unlocke en Nokia 3310 v. 5.57 med? Nokia flasher fra Rolis understøtter åbenbart endnu ikke denne version??.
Jeg har DCT3 flasher by rolis ver. 4.78 (build 006). Har nogen en nyere vers. af dette ellers udmærket software eller kan I anbefale andet, som skulle være lige så let af gå til?
p.s. mit kabel passer til lpt port, så det skulle Jeres anbefaling så også gerne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 09:12

du skal bruge et seriel kabel til unlock delen, parallelport kabel er til at
flash med...

- og så brug noktool18 til at unlocke med...

- Rico

..oO) http://www.nokia-unlock.info (Oo.

Kommentar
Fra : arne2635

Dato : 01-10-02 14:21

Hvor får jeg et serielt kabel til unlock af Nokia 3310?
as-++++++++++++++++++++++++++++++

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 02-10-02 02:04

Det forstår jeg ikke?? Det omtalte software understøtter såvidt jeg kan se kun lpt port MED feature "unlock"??? Hvilket hedder "unlock by partiel flashing"..... Rico?? taler du sandt?
Desuden så jeg også gerne henvisninger til salg af serielt datakabel til unlock af 3310.

Kommentar
Fra : saugmann

Dato : 02-10-02 08:26

Kablet kan købes ved http://www.thansen.dk/
- og kære theking20000, vi prøver at hjælpe dig så tænk lige på dit sprog....
Rico taler sandt, han kan ikke sige det mere klart end han gør.... du må gerne tænke selv....
søg på : http://www.thansen.dk/ efter: noktool18 og følg anvisningen....

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 02-10-02 08:57

Du kan godt bruge dit flash-kabel (jeg går ud fra, at det er sådan et, du har) til at unlocke din telefon. Du skal så bare finde en 'partial flash file' til en 3310 på nettet et sted - prøv Google.

Det er en "gammeldags" måde at unlocke på, som er noget mere omstændelig end med et datakabel på en COM-port; og mere risikabel, hvis du ikke er fortrolig med flashing. Metoden bruges stadig, hvis andet svigter, men er ellers fra den tid, hvor tilgængelig software ikke kunne udregne telefonens FAID.

Accepteret svar
Fra : NKSDK

Modtaget 50 point
Dato : 02-10-02 10:33

Du kan godt bruge dit flash-kabel (jeg går ud fra, at det er sådan et, du har) til at unlocke din telefon. Du skal så bare finde en 'partial flash file' til en 3310 på nettet et sted - prøv Google.

Det er en "gammeldags" måde at unlocke på, som er noget mere omstændelig end med et datakabel på en COM-port; og mere risikabel, hvis du ikke er fortrolig med flashing. Metoden bruges stadig, hvis andet svigter, men er ellers fra den tid, hvor tilgængelig software ikke kunne udregne telefonens FAID.

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 02-10-02 11:57

Kære saugmann

Hvad er dit problem?? Mit var, at jeg ikke helt forstod Rico's svar og derfor bad ham uddybe hans svar. Og som du kan se længere nede i dette indlæg var der åbentbart en som forstod mit spørgsmål og gav mig et rigtigt godt svar (tak NKSDK).
Vedr. henvisning på kabler ønskede jeg bare et link ligesom "arne2635" gjorde længere oppe i dette indlæg.

Såååå saugmann.... Du må også gerne tænke lidt selv!!!!
Jeg søgte bare svar - hvad søgte du???