/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Ideer til ferie med 11-årig
Fra : pernilleE
Vist : 350 gange
100 point
Dato : 11-06-05 16:34

Hej

I slutningen af sommerferien skal jeg skal holde ferie med et par drenge på 11 år. De er til vand - vil gerne snorkle og bade i swimmingpool. Jeg vil gerne slippe for de meget turistede områder. Forestiller mig
enten
- at sidde i skyggen og læse en krimi , og at vi kan gå hen til en eller anden lille by og spise den lokale mad
eller
- at bo i en storby med så god en swimmingpool på hotellet, at ungerne ikke savner havet

Det skal være Europa - og så det må ikke koste en bondegård.

Er der nogen, er har ideer til, hvor vi kan tage hen?

Pernille

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 11-06-05 16:55

I skal da tage på Kommandørgården på Rømø. Der er ganske vist turister. Men man bor ganske dejligt i lejligheder omkring en meget stor gårdhave, hvor der også er swimmingpool. Der findes også indendørs ditto. I ganske kort gåafstand findes legeland med alle mulige slags aktiviteter. Find nogle gode krimier og ha' en god sommerferie ! [ Der findes masser af oplysninger om stedet og selvfølgelig også Rømø på nettet ].

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 11-06-05 17:17

Jeg har knægte i samme alder og jeg kan VARMT anbefale en højskole, men der er du muligvis for sent ude med tilmeldning.

Hvad med en uge i prærievogn, det er lige noget for et par raske knægte.

Bornholm, Dueodde, den nupper vi i år, i telt og så skal der dases

Jamen, Danmark er jo FYLDT med smukke steder, det er bare at vælge.

Kommentar
Fra : pernilleE

Dato : 11-06-05 17:31

Vi har næsten kun holdt fere i Danmark, så jeg forestillede mig sydeuropa for at vi kan være sikre på at kunne bade.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 11-06-05 18:03

Her er et godt link : http://www.dinstartside.dk/rejser/ - dækker både inden- og udenrigs destinationer.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 12-06-05 12:17

Så ville jeg nok vælge Tunesien, ved godt det ikke ligger i Europa, men det er et lækkert sted til børn.

Hvor billigt det er, det ved jeg faktisk heller, jeg var der for 17 år siden med mine de store og det var et hit.

Jeg her også været ved Gardasøen med dem, pil nedad, det var ikke til børn.

Min næstældste har været på Malta, vi så billeder, der er godt nok dejligt, men prisklassen har jeg ingen anelse om.