/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Mc-ferie på bornholm
Fra : grounded
Vist : 1185 gange
100 point
Dato : 11-06-05 15:12

Tænkte på en uges smuttur til Bornholm med Mc´en og min søn på 6 år i juli måned.
Har tjekket lidt på nettet, og fandt turen Køge-Rønne med skivet for 300 kr. T/R
istedet for Ystad-Rønne + Øbroen for 520 kr. T/R.

Er der nogen der kan dele ud af erfaringer, skal iøvrigt bo på camping med telt....
Jeg har ikke tænkt mig at reservere nogen pladser andet end båden, men bare tage afsted, og så se hvad der sker.
Ka´det anbefales eller risikerer man alskens ulykker og forbandelser..

Til sidst, ville det måske bare være sjovere at campere i Sydsverige??

Håber på nogle gode svar og tak for hjælpen.
Grounded

Kommentar
Fra : kuurd

Dato : 11-06-05 15:36

hej
tanken lyder godt og jeg mener ikke du tager nogen chancer ved ikke at reservere en plads derovre. der er altid en mark eller eng man kan få lov til at slå sit telt op på. sverig kontra danmark hmmm hvad med at prøve beggen dele et par dage i sverig og det sidste stykke til på bornholm. så får du også kørt noget mere på din mc ( og det er jo altid rart )

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-06-05 15:43

Det er godt nok mange år siden, en kammerat og jeg var på mc. på Bornholm.
Men check lige med campingpladserne.
Der var flere campingpladser, som vi ikke kunne komme ind på, fordi det var "Familiecampingpladser" og ikke for motorcykler.
Nu så vi altså også meget farlige ud, ham på sin MZ'er og jeg på min Susuki 185.
Det fattede jeg aldrig en sk.. af.
Det samme skete, da min daværende pige og jeg blaffede rundt på øen.
Vi var ikke en "familie", så de bedste campingpladser var lukket land for os.
Jeg mener, det er da derfor, at man skal ha' et campingpas, så det kan blive indraget, hvis man ikke kan opføre sig ordentlig.
God tur
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : farai

Modtaget 110 point
Dato : 11-06-05 16:59

http://www.bornholm.info/

håber du finder hvad du leder efter

"der er altid en mark eller eng man kan få lov til at slå sit telt op på"

vær forsigtig med at vade ind på private jorde, uden tilladelse fra ejeren; det er der ingen som bryder sig om.
God tur

x

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 11-06-05 17:34

Bornholm er jo verdens navle, så tag du bare afsted........( er ½-bornholmer, så lidt forudindtaget).

Jeg tror, du render i afvisninger på en del campingpladser, jeg bestilte min plads for lang tid siden, men der er jo mange teltpladser på øen, så der vil også være plads til dig og knægten, I fylder jo ikke alverden

Hasle camping er ret stor, og i alle tilfælde, øen er 45 km. fra Hammershus til Dueodde, så det er jo overskuelig at køre fra plads til plads.

God tur. og måske vi ses på Dueodde camping.

Godkendelse af svar
Fra : grounded

Dato : 12-06-05 11:34

Tak for alle de opløftende svar.
Har kigget på linket og det ser jo lovende ud.
Tager afsted med en Garmin GPS, bare ærgerligt at camping-pladserne
ikke findes som POI på kortet, men kun alle de dyre hoteller.

hilsen
Grounded

Kommentar
Fra : farai

Dato : 12-06-05 13:18

tak for det grounded

-har boet på øen i 17 år, hvis du har brug
for mere info, så ring bare med klokkerne

- J