/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
E-mailen vises ikke korrekt
Fra : anetteogjesper
Vist : 383 gange
60 point
Dato : 11-06-05 10:22

Hej

Jeg er ved at gå amok. Når jeg modtager nogle mails feks. fra min egen bestillingsside (www.xxxxx.dk) eller fra tipsogtricks m.m. viser siden sig ikke korrekt.
Se her:
Kode
Content-type: text/html; charset=iso-8859-1

From: 5 x X biXen <bixen@xxxxx.dk>
Message-Id: <20050610211928.D1229688F3@ws1.surf-town.net>
Date: Fri, 10 Jun 2005 23:19:28 +0200 (CEST)
X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.0.3 (2005-04-27) on localhost
X-Spam-Level: ****
X-Spam-Status: No, score=4.6 required=5.0 tests=HTML_60_70,HTML_MESSAGE,
HTML_MIME_NO_HTML_TAG,MIME_HTML_ONLY,SUBJ_ILLEGAL_CHARS
autolearn=disabled version=3.0.3
X-NAS-Classification: 0
X-NAS-MessageID: 2934
X-NAS-Validation: {9716827B-E5E2-44C4-AD88-42435EDB121E}

<div style="margin:5px;">Hej.<br><b>Anette Frandsen</b> købte noget på siden.</div><hr> <div style="background-color:#BDBCCC;margin:5px;padding:2px;width:130px;">Ordre Nr: <b>1028</b></div><br> Bestilling er :<br> <div style="background-color:#BDBCCC;margin:5px;padding:2px;">Vare nr: 13510299 - <b>1</b> stk. <b>Bryllupsdagsbogen med Guldklokketryk</b> - størrelse : <b>Bryllupsdagsbogen</b> - pris : <b>199 kr.</b><br> </div> <br>Vedkommendes betalingsform var : <br><b><div style="background-color:#BDBCCC;margin:5px;padding:2px;">Ewire</div></b>
<br>Samlet pris :<br><b><div style="background-color:#BDBCCC;margin:5px;padding:2px;">199.00 kr.</div></b> <br>Vedkommendes adresse er:<br> <b><div style="background-color:#BDBCCC;margin:5px;padding:2px;">Anette Frandsen<br>Spættevænget 2 <br>5610 Assens</div></b> <br>Den personlige besked fra modtageren er :<br><b><div style="background-color:#BDBCCC;margin:5px;padding:2px;"></div></b>
<br>Vedkommende's e-Mail adresse er:<br><b><div style="background-color:#BDBCCC;margin:5px;padding:2px;">anetteogjesper@os.dk</div></b><hr>

Er der en der ved hvad der er galt og som kan hjælpe mig med at løse det?

Jeg har fået af vide af nogen at det måske er mailprogrammet, men hvem og hvad er det og hvordan ændrer jeg det og til hvad?

mvh
Anette

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-05 10:55

Du skal nok ikke forvente den store handel fra folk med Internet Explorer 5.0
For jeg blev smidt af flere gange ved forsøg på at se nærmere på varene.
Med Firefox gik det bedre.

>>>>>Din browser understøtter ikke frames. Få dig en ny<<<<
(her plejer man at hjælpe folk til at opdatere)

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 11-06-05 11:08

Okay, det var nu ikke lige mit spørgsmål, men hvor gør jeg det:
Citat
>>>>>Din browser understøtter ikke frames. Få dig en ny<<<<
(her plejer man at hjælpe folk til at opdatere)

?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-05 18:11

Undskyld - men jeg kunne ikke lade være med den sidebemærkning.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 11-06-05 18:19

Det er helt i orden, jeg ville da også gerne vide hvordan ?

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 16-06-05 16:11

Jeg har fundet ud af det er outlook der er noget galt med, men jeg kan ikke finde ud af og indstille den korrekt. Jeg skal have gjort noget så jeg accepterer html i indgående mail..... HJÆLP

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-05 17:00

I Outlook og Outlook Express
start en ny mail>formater>tryk på html>nu vil den sende og modtage i HTML
Her er fra hjælp i Outlook, med søgeord html
HTML
Vælg HTML, hvis du skal bruge følgende funktioner: tekstformatering, nummerering, punkttegn, justering, vandrette linjer, baggrunde, HTML-typografier og Web-sider. Du kan bruge brevpapir og signaturer med HTML, men hvis Word 2000 fungerer som e-mail-editor, skal du angive disse indstillinger i Word. HTML er ikke tilgængelig, hvis Word 97 fungerer som e-mail-editor.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 16-06-05 17:04

Hej

Det er ikke word og html er slået til, men den kan ikke modtages korrekt.

Mailen modtages fint i både hotmail og The Bat

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-05 17:12

Når det modtages fint i via hotmail og the Bat (som jeg ikke kender) - så må afsendelsen jo være ok.
Men du taler om Outlook og den benytter da word til at læse mails (iflg hjælp på Outlook)

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 16-06-05 17:25

Nej den benytter kun word, hvis man beder den om det.

Vi har office XP og den kan heller ikke modtages i Opera...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-05 17:31

Tja - så er jeg ved at løbe tør for idéer.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 16-06-05 17:35

Også mig ...desværre

Annuller spørgsmålet
Fra : anetteogjesper

Dato : 16-01-06 20:52

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål