/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
kopi af vhs til cd
Fra : wezzler
Vist : 649 gange
50 point
Dato : 10-06-05 15:51

En ledning til at forbinde pc og videomaskine koster det vide ude af øjene. Derfor vil jeg lige hører om I ved hvor man kan få kopiere et videobånd til cd billigst muligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 16:18

Du skal primært have et tvkort i maskinen.
Ledningen er det billigste.
Hvis du har tvkort i maskinen er en antenneledning nok, men giver ikke den bedste kvalitet.

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 10-06-05 19:23

Hvor kan man aflevere et videobånd og få indholdet kopieret over på cd?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 19:34

Hos mig - nej selvfølgelig ikke.

Det kan enhver lave der har tvkort i sin maskine - som sagt kan det gøres via antennestik, men et godt filmredigeringsprogram er jo ikke af vejen.

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 10-06-05 19:35

Jeg sidder faktisk og er ved at optage min fars gamle video optagelser fra Grønland fra vhs til min computer.

Nu er det jo forskelligt hvilken video folk har, så det er jo også forskelligt hvilke stik man skal bruge.

Jeg har det sat til på denne måde. Jeg har min videomaskine koblet til min computer igennem mit tvkort (bemærk at der skal være tvIN på kortet)
Så har jeg sat min video til computeren med et Svhs stik ( www.kortlink.dk/ub7 ) det er kun billedet der kommer ind den vej. Lyden har jeg sat til videoens Audio out (Det er som regl et gult stik) jeg har ikke lige kunne finde et billede af det, men noget i den stil her ( www.kortlink.dk/ub9 ) Det sætter man så i sit lydkorts LydIn. Så skal man så have fat i noget software som kan optage video og pakke det ned i det format man nu ønsker. Jeg bruger Cyberlink Powerproducer... men der er nok en masse andet software der kan bruges.

Der er jo også andre løsninger, så som Scartstik ( www.kortlink.dk/ubb ) hvor du både får lyd og billede ind på samme tid, men det kræver jo self at der er Scart i din computer, og der er jo også løsningen som Refi skriver at alm. antenne ledning er nok, men ja kvaliteten bliver jo også herefter.

Held og lykke med det.

Mvh. Mads

PS: Ja jeg læste lige mit svar igennem og det lyder måske lidt rodet, men det er ikke noget imod hvor rodet det er i virkeligheden :) Se billedet www.madsbo.dk/ledningerne.jpg

Og ja endnu engang god fornøjelse ;)

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 10-06-05 19:38

Jeg ved ikke hvor man kan få det gjort desværre.
Tror dog stadig det er klart billigst at gå igang med det selv fremfor at få det gjort et sted.

Mvh. Mads

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 19:39

Det var lige netop sådan en forklaring jeg ikke ville rode mig ud i Så tak for hjælpen

Og du har ret - der er 1000 forskellige måder at gøre det på, men uden tvkort går det ikke.

Men det er nu ikke så svært blot man experimenterer lidt.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-06-05 20:54

Det er ikke noget alle og enhver klarer selv, da alene valg af TV-kort installering og programvalg kræver et ret godt kenskab til opsætning mm, og billig er det heller ikke, og kan kun betale sig hvis man har mange bånd, som man samtidig vil redigere i.
Men der er efterhånden mange der klarer opgaven her i danmark, feks:
http://www.vhs2dvd.dk/
http://www.vhs2dvd.dk/priser.html

http://www.meistrup.com/dk/priser/snap_kopi.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 21:07

Puha - de ved godt hvad de vil have.

2 VHS bånd så er prisen for tvkort og ledninger betalt.

Men du har da ret - lidt forstand på det er man da nødt til at have. Personligt bruger jeg blot antennekabel og lydkabel og indtil videre indfrier det mine forventninger - men man bliver vel mere krævende med tiden.

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 10-06-05 22:20

og jeg bruger et såkaldt capturecard ( bt848) som æder alt lige fra analog til digitalt overføring
og bruger software som ulead og og powervcr + diverse
men kender du ikke nogen som har tv-ind på grafik kortet

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 10-06-05 22:24

Okay... det drejer sig kun om et enkelt bånd som en kammerat har. Ved I om Fona, Merlin eller lignende gør sådan noget?

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 10-06-05 22:31

hvor i landet bor du for du må da godt låne mit kort

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 10-06-05 22:33

Pænt af dig, men jeg hverken video eller ledninger dertil. Planen var egentlig bare at "levere" båndet i en forretning og få dem til at kopiere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 22:35

Prøv da at forhøre dig der - ellers er muligheden måske en fotohandler.

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 10-06-05 22:36

fona og merlin gør det men det bliver sikkert omkring en plovmand ellers kig i din lokale avis der er sikkert en der gør det billigt

Accepteret svar
Fra : huntermis

Modtaget 50 point
Dato : 10-06-05 22:39

se lige hvad jeg fandt
http://www.pc-broe.dk/Tekst.htm

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 11-06-05 12:17

Okay

Hvis du kan finde lign. i Haderslev er der point

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-05 12:32

Prøv da telefonbogen - slå op under radio tv

Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 14-06-05 19:57

Tak for svaret huntermis.