/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Sikkerhedskoden virker ikke.
Fra : ilgp
Vist : 781 gange
20 point
Dato : 10-06-05 15:46

Hej.Jeg har købt en nokia 2600 privat på nttet.den er helt ny og har aldrig været i brug.(fejlkøb)
Jeg sætter simkort i og taster koden,virker fint.Men så ber den om en sikkerhedskode.Og som der står i brugsanvisningen taster jeg 12345,men det vil den ikke acceptere,jeg har også prøvet med 00000 og 11111.Men den vil bare ikke makke ret.Og det kan jo ikke være rigtigt at en ny tlf ikke kan fungere,men jeg har en kvittering på at den er købt hos CBB,og har læst på en af de andre sider at de vist ikke er helt fine i kanten.Kan nogen hjælpe mig?

Kommentar
Fra : Ghettofamily

Dato : 10-06-05 15:53

Det er den tidligere ejer, som har lavet koden om. Så du skal lige have fat i ham/hende for at få de oplysninger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 16:04

Du har jo ingen garanti for den aldrig har været i brug med mindre kassen var forseglet.
Den tidligere ejer har sikkert afprøvet den og derved som "Ghettofamily" skriver lagt en ny kode.
Fat sælgeren og spørg ham/hende i første omgang.

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 10-06-05 17:07

Hej.Jeg har talt med sælgeren som ikke har ændret pånogen kode.Men jeg har i mellemtiden prøvet at sætte mit simkort i min venindes Nokia 2600 og så var der ingen problemer,og det siger jo at det må være tlf. der er noget galt med.Jeg har også prøvet at ringe til noget der hedder telecare,men de tager ikke tlf.så indtil videre er jeg gået lidt i "baglås"Det der hedder unluck er det når tlf bliver åbnet når der er problemer med sikkerhedskoden.Jeg er nødt til at spørge da jeg ikke har forstand på det.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 10-06-05 17:48

Du skal ikke lave nogen indgreb hvis telefonen er ny.
Hvis den er låst til CBB må du jo have fat i dem.
Hvis den forlanger en kode og det ikke er den der står i brugsanvisningen, så må CBB jo hjælpe dig.
Men det tyder mest på du har købt en låst telefon.

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 10-06-05 23:18

Tak for svaret,jeg vil prøve at ringe til CBB igen på mandag.Jeg har ellers talt med dem en gang,og sælgeren har også ringet til dem,men det fik vi ikke så meget ud af.

Kommentar
Fra : DarkDeviL

Dato : 11-06-05 01:46

>> Jeg sætter simkort i og taster koden,virker fint.
>> Men så ber den om en sikkerhedskode.
>> Og som der står i brugsanvisningen taster jeg 12345,
>> men det vil den ikke acceptere,jeg har også prøvet med 00000 og 11111.
>> Men den vil bare ikke makke ret.

ilgp >>

Hvis telefonen var låst til en bestemt udbyder, ville den ikke spørge om en sikkerhedskode.
Sikkerhedskoden er en kode, ligesom PIN/PUK kode(r). Og har intet med at gøre om den er låst til en bestemt
udbyder at gøre.

Prøv med "0000", og "1234" som sikkerheds kode. - Altså KUN 4 gange nul. Og ikke 5, som du skrev herinde.

refi >>

Kan godt være at at ilgp's sælger påstår, at han/hun ikke har ændret noget. Men jeg husker med min tidligere telefon,
nu høre jeg ikke til dem der skifter telefon engang hver måned/hver tredje, el. lign. Min gamle 3310, husker jeg tydeligt.
Da den var låst til Debitel v/Sonofon, uanset om jeg satte Telefon sikkerhed til, eller ej. Så ville den sige "SIM-kort ikke accepteret.", og _IKKE_ give mulighed for at skrive Sikkerhedskode. Selvfølgelig er det muligt at dette er ændret i nyere telefoner, men tvivler.

-----

Så vit jeg ved, er det følgende fremgangs måde, på de fleste telefoner:

1) Tænd
2) PIN-kode

3) Hvis den er låst til SIM-kort, så sige "SIM-kort ikke accepteret." (el. dertil lign.)
4) Hvis den ikke er låst til et SIM-kort, så sige bede om sikkerhedskoden (_HVIS ALTSÅ_ "Telefon sikkerhed" er slået til. Kendt som "SIM-lås" i alle Sony Ericsson telefoner jeg har gloet meget i).

Hvis hvekren 3 eller 4, så bare tænde som normalt, så man kan gå igennem menuer, osv. :)

Selvfølgelig er det muligt fremgangsmåden er anderledes fra nogle mærker til andre, og fra model til model.
Men, som sagt, tvivler... :)

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 14-06-05 21:01

Hej.Jeg har været hos Telecare i dag,og det viste sig at der var en fejl ved telefonen.Jeg glemte at spørge dem, om det kan være rigtigt at der ved opladning ikke er en bjælke der bevæger sig,så længe den oplader,så man kan se at den ikke er færdig.Det er der på den gamle.Hvis der ingenting er at se kan man jo ikke vide hvornår den er færdig med opladningen.Det må der være nogen af jer andre med en Nokia 2600 der ved lidt om.

Godkendelse af svar
Fra : ilgp

Dato : 14-06-05 21:05

Tak for svaret refi.Jeg har været hos Telecare og der var en fejl ved telefonen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-05 21:12

Selv tak.