/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Når det drypper på..........
Fra : classic26
Vist : 458 gange
200 point
Dato : 10-06-05 14:15

Jeg har lagt mærke til at under spinning timen er der nogle få der sveder "så vandet pisker af dem", mens andre ikke lader en dråbe.
Umiddelbart ser det ikke ud til at nogle sidder og driver den af,og hvorfor skulle man så komme,,,, så hvorfor denne forskel ?.
mvh steen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-06-05 14:20

Det skal ikke kunne siges. Men da jeg i sin tid gik til genoptræning med min ryg, vejede vi og gerne før og efter de to timers pinsler. Der var det også stærkt forskelligt hvad vi kunne svede af os, på trods af at vi fik lige mange "bank"

Åbenbart er det bare individuelt, i hvor høj grad kroppen transpirerer. Transpirationen er jo kroppens eget køleanlæg.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 210 point
Dato : 10-06-05 14:21

Jeg har ikke svaret.

Læs mere om samme emnen her http://www.gomotion.dk/html/forum/svedersomenhest.html

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 10-06-05 14:34

Jeg har læst et sted at det er fordi nogle har lettere ved at udskille varme energien, der bliver dannet når man træner. Altså med andre ord er det et OFTE et tegn på at man er i god form.
Man sveder jo fordi man skal afkøle kroppen. Når vandet ligger på overfladen af kroppen så køler den kroppen. Det er derfor man ikke skal fjerne sveden under spinning.
Og også derfor man ikke skal fjerne vandet når man er på stranden og man kommer op.

Kilde: Chris Mcdonalds. Spinning Instruktør og Fysiolog, og skribent for politiken.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-06-05 14:34

Lidt mere forklaring http://kortlink.dk/apoteket/uau

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-06-05 20:48

Andre med samme sp. og sv. :
http://www.gomotion.dk/Forum_replies.asp?tid=308&csid=16

(Advarsel :Når man sveder meget mister man også meget salt, hvilket kan føre til forskellige alvorlige sygdomme, derfor er sporstdrikke gode, da de indeholder forskellige salte, tit indeholder de dog for meget sukker.
Cirka 1 gram salt per liter vædske.)

Godkendelse af svar
Fra : classic26

Dato : 13-06-05 07:12

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 13-06-05 07:41

Jeg sveder, og siger tak

mvh
jakjoe