/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Markøren blinker ?
Fra : bruuno117
Vist : 1998 gange
50 point
Dato : 10-06-05 14:15

Jeg sidder her og er ved at blive møgirriteret på winXP.

Problemet er at nogle gange (næsten altid) begynde min musemarkør at blinke. Forstå mig ret, den blinker ikke som sådan, men der kommer et blinkende ikon ved siden af den, der ligner en cd-rom. Jeg ville så mene at det kun kommer når der er aktivitet på drevene, men det bliver bare ved med at blinke, og der er ingen skiver i drevene. Jeg har så prøvet at slå diverse processer fra i joblisten, men det hjælper ikke et hak :/ Er der nogen der ved hvad der kan være problemet her ?

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 10-06-05 14:32

Gå ind i kontrolpanelet > printere og andre hardware > mus, nu kan du så se instilninger for musen prøv at se om det var det der var problemet, ellers skriv...

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 10-06-05 14:34

Hvad fabler du om ?

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 10-06-05 14:42

Det er sikkert cussoren der skal ændres gør det jeg har skrevet!!!

Du har jo ik selv noget bedre bud!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 15:02

Du har sikkert nogle extra knapper på din mus som du kommer til at aktivere uden du tænker over det.
Hvis en af disse er programeret til at starte cd - ja så prøver jo...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-06-05 15:28

Jeg oplever sommetider samme problem med en af mine pcer under opstart.
Jeg tror det skyldes et begyndende dårligt cdrom drev. (i mit tilfælde) Det svigter nemlig ind imellem. Det eneste der er at gøre er at genstarte

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 16-06-05 14:36

Du har muligvis ret. Jeg har lagt mærke til at min brænder er begyndt at opføre sig mærkeligt på det seneste. Den står af en gang imellem :/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-06-05 14:19

Hej igen

Hvordan går det med brænderen?

Hvis du tør kan du afmontere den og skille den af. Under låget er der et lille "glasøje" som kan blive snavset til, det gør at der ikke kan læses fra drevet og derfor skaber den sig måske. Pas på med hvordan du skiller ad.

Fijala

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-06-05 23:43

Ja, lige nu kan jeg ikke gøre en skid, da min maskine er stået totalt af, den er begyndt at knitre under opstarten og lukker derefter ned. Jjeg har derefter lagt mærke til at der er opstået rust på bundkortet hehe. Så nu skal der gang i noget opgradering.

Men før det skete, prøvede jeg at fra koble alle uoverflødige drev (allle undtagen disken med systempartitionen) og problemet fortsatte :/ så det var nok ikke brænderen alligevel.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-06-05 15:22

Hvis det er et bundkort med "rust" er der ikke noget at sige til det. Surt men held og lykke med opgraderingen