/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
VHS til DVD problem
Fra : rostaros
Vist : 325 gange
60 point
Dato : 10-06-05 10:18

Når jeg optager fra video via Pinnacle PCTV usb2 lukker programmet ned efter fem minutter. Der kommer en menu hvor der står "der er fundet en fejl og programmet afsluttes. Softwaren jeg bruger er Pinnacle Studio v9. Min PC har Win XP Service Pack 2 - Athlon 2600+ 2,1 GHz - 1024 ram - 103 GB fri hd. Jeg kan ikke komme videre - vil gerne have digitaliseret alle mine gamle videobånd. Skal der en større CPU til?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 10:43

Bruger du USB til video ????
Der kan maskinen sikkert ikke følge med og det er nok årsagen til at programmet lukker.

Kommentar
Fra : rostaros

Dato : 10-06-05 11:31

Vil det sige, at den eneste mulighed er, at bruge et internt videokort?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-06-05 12:14

hvilket motherbord er det ??
jeg har oplevet samme fejl på et ecs k7.... og Athlon cpu 2600+ 2,1 GHz

Kommentar
Fra : rostaros

Dato : 10-06-05 12:18

Motherboard ASRock K7S8X

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-06-05 12:48
Kommentar
Fra : rostaros

Dato : 10-06-05 13:39

Bios ver. P1.20 - står der i biosopsætningen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 14:11

Invester i et videokort - det andet får du aldrig til at virke optimalt.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 10-06-05 14:12

Selvfølgelig et tv-kort med video in

Kommentar
Fra : rostaros

Dato : 10-06-05 14:19

Jeg er nået frem til samme konklusion. En Plextor ConvertX til 1000 kr. ca. - stadig billigere end en combi DVD/VHS optager. Tak for interessen. Over and out

Godkendelse af svar
Fra : rostaros

Dato : 10-06-05 14:20

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 14:26

Selv tak

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-06-05 08:25

Hej rostaros
Jeg kan godt se du har accepteret svar på dette spørgsmål. Jeg vil blot nævne at du kan få masser af TV-kort der er billigere, så hvorfor ofre en tudse?? Se på http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=45&Parent=&Producent=0&Rating=0&Max=600&Soegeord=&True25670=1&Trueval25670=96770&True12644=&Trueval12644=94859&True6288=&Trueval6288=42492&True7226=&Trueval7226=45636&True1911=&Trueval1911=28193&Equal42=&Direction109=2&Sorted109=&True12627=&Trueval12627=94826&True6143=&Trueval6143=42110&True2297=&Trueval2297=30932&True1912=&Trueval1912=28196&True1915=&Trueval1915=28200&Submit.x=25&Submit.y=8 Det er hunde mig et lang link. Hvis det ikke virker så kig under Hardware, sæt max. pris til 600 Kr. og flueben i PCI. Og når du nu pruger Pinacle software vil jeg anbefale at du vælger et pinacle kort, det dyreste på EDB-priser koster 529 Kr.
Du skal i hvert falt ikke købe et MSI kort, jeg har prøvet 2 forskellige, inden jeg fik pinaclekortet, begge MSI-kort fik Win XP til at gå ned med blå skærm, [Windows er stoppet for ikke at beskadige computeren], så det var et være bøvl.

Kommentar
Fra : rostaros

Dato : 11-06-05 09:22

Tak for linket - jeg undrer mig bare over, at mit nuværende PCTV kort jo kan det samme, men fungerer ikke til videoopt., men er det så fordi det er eksternt og skal have data gennem USB eller kan det kun modtage digitale data (camcorder el. DVD player) og ikke analoge signaler, som videosignalet jo er.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-06-05 10:00

Hej igen
Jeg kan ikke sige dig hvad der går galt. Jeg har ikke selv erfaring med eksterne kort/bokse, men mit umidelbare gæt vil være at overførslen ikke sker hurtig nok. Har du prøvet at kigge efter patch's og evt. firmwareupdates på Pinacles hjemmeside?
Når jeg selv overfører fra VHS-bånd til min Comp bruger jeg en scart-adapter som deler signalet op så videosignalet går ind i kortet via composite indgangen og lydsignalet går ind via mit lydkort (line in). Jeg har et S-VHS stik, både på computeren og i min Videomaskine, men jeg får kun overført videosignalet uden farver, derfor har jeg valgt den anden løsning. Lige et lille tip, hvis du vil lave en sikkerhedskopi af en DVD, kan jeg anbefale et program der hedder DVD-Fab, det kan dele en DVD op i 2, dette kan blive nødvendig, hvis du ikke vil komprimere videosignalet med kvalitetstab som følge, dertil skal så siges at et DVD-signal i de fleste tilfælde ikke mister væsentlig kvalitet ved en lav komprimering, en DVD har i forvejen jo dobbelt så høj opløsning som et TV kan vise.
God arbejdlyst! det er jo en langvarig proces at få et VHS-bånd overført til DVD.
Jeg har selv overvejet at overføre mine LP-plader (gammeldags vinyl) til CD. Men med den størrelse min samling har vil det tage omkring 4 år, og så skal jeg i gennemsnit lave ca. en pr. dag. PYH!! Jeg tør næsten ikke tænke på det.

For øvrigt kom jeg lige i tanker om at jeg havde et problem med en Avi fil hvor lydsporet var kodet med Xvid, dette format kunne Videostudio ikke håndtere så jeg konverterede først både video og lyd med et konverteringsprogram, efterfølgende lykkedes det fint med VideoStudio. Så jeg tænkte om dit problem måske kunne skyldes en manglende eller fejlinstalleret codec (codec= den Plugin der sørger for konverteringen af et format til et andet).
Når du får fejlbeskeden står der vel en eller anden kode, prøv at søge på Pinacles hjemmeside på den kode du får, så kan du evt. finde en forklaring til hvad der går galt. Hvis ikke du finder noget hos Pinacle, så prøv at søge på fejlkoden i Google.

Kommentar
Fra : rostaros

Dato : 11-06-05 12:08

Hejsan!
Ja, jeg har jævnligt været på Pinnacles hjemmes. men der er ikke opdateringer endnu til PCTV USB2. For øjeblikket er jeg ved at indtage drops i armen da jeg er løbet tør for kræfter - jeg orker ikke mere lige nu. Jeg har med held indspillet mine vinyler på CD. Jeg brugte Sound Forge 7.0, det fungerede perfekt. Så nu bruges vinylen herhjemme og CD'erne i sommerhuset. På mandag prøver jeg nok igen med videoen. Jeg vil forsøge med scart og lydstikket.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-06-05 16:02
Kommentar
Fra : rostaros

Dato : 13-06-05 09:32

Godt link - prisen på Terratec Grabster ligger omkring 1000,- kr. så en Plextor ConvertX er på samme prisniveau og så vidt jeg kan se, kan den en del mere. Så valget er let.