/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Sammenkæde flere AVI-filer til én
Fra : bigfool
Vist : 707 gange
200 point
Dato : 09-06-05 18:33

Hvis man har 5-10 små AVI-filer, f.eks. taget med et digitalt foto-kamera, og gerne vil sammenkæde dem et én "stor" fil inden det hele brændes over på en CD/DVD, hvad behøver man så software (gerne free- eller shareware) ?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 09-06-05 18:42

Du bruger da bare XP egen Moviemaker

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-06-05 21:29

1. VirtualDub http://virtualdub.sourceforge.net/
http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/showsoftware_virtualdub_346.html

2. Peck's Power Join http://www.divx-digest.com/software/pp_join.html

Eller:

3. brug tmpgenc til at lave avi'erne om til vob og derefeter nero til at lave dem til en dvd.
VH Palle hansen

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 09-06-05 23:07

Refi's svar virker, omend lyden bliver temmelig overstyret på trods af at jeg har forsøgt at justere med Moviemakers lydknap ...
Palle's forslag har jeg endnu ikke prøvet.

Vender tilbage når jeg er nået så langt - Foreløbig tak begge d'herrer !

Hilsen,
Bigfool :)

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 09-06-05 23:45

@PalleBHansen

Hvad mener du med "3. brug tmpgenc ...." ?

Bigfool

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-05 23:49
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-06-05 23:54

Det er et berømt program, som er meget brugt inden for videofolket.
Det er i stand til at sykronisere og omdanne film i forskellige formater, endvidere klarer det at få billed og lyd til at følges ad mm.
Det fåes i gratis versioner og i + version der koster.
http://www.tmpgenc.net/e_main.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-06-05 23:57

Ja en tanke, eller hvad man nu lige siger.
refi klarer det på 4 minutter, som jeg skal bruge 10 minutter til, jeg skulle nu også først lukke min tmpgenc op for at se hvad den kunne. hæ hæ
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 00:03

Bruger den selv - derfor

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 10-06-05 00:21

@Refi & Palle

Ja, I er gode begge to - Rigtig gode

Har nu leget lidt med programmet men får beskeden "Can not open or not supported" ...

Skal nok gi' det en chance lidt senere på døgnet, men "Hästens" er begyndt at kalde, så jeg vender tilbage om små 18 timer ...

I fortjener begge points, men hvordan fordeler jeg det lige, så det bliver retfærdigt ... ?

Nat nat,
Bigfool

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 00:27

Det kan du drømme om - det er da kun dig der bestemmer de - jeg tror ikke nogen af os sulter.

Sov godt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-06-05 15:35

Nej vi sulter ikke, faktisk så håber jeg på jeg ikke vinder månedens præmie som er MS Worksuite 2005, hvad skal man bruge den til, når man har Officepakken med Word mm?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 15:40

Jeg har nu altid været glad for works - den er dejlig nem at arbejde med til små databaser.

Nå det var et sidespring............

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 10-06-05 17:54

Nå, d'herrer - Vi skal jo have gjort regnskabets time op

Jeg kan sgutte få tmpgenc til at spille - får hele tiden den samme fejlmeddelel, uanset hvilken AVI-fil jeg prøver at åbne ...

Palle kom med flere forslag men vil helst ikke vinde månedens præmie (= - 1)
Refi kom først med et forslag (som virker rimeligt), og han vil gerne have Worksuite 2005 (= +2)

Så skulle vi ikke tildele Refi points'ne denne gang ...

Takker endnu engang begge d'herrer og ønsker jer (og alle andre her på kandu.dk) en rigtig fornøjelig weekend !

Bedste hilsner,
Bigfool

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 10-06-05 17:55

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 17:58

selv tak, men jeg har nu works - så det var ikke derfor..

Leg lidt med lyden i Moviemaker - det bør kunne blive acceptabelt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 17:59

PS - Hvem siger i øvrigt vi er HERRER

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 10-06-05 18:07

Nååååh nej - Men i hvertfald hankøn (vil jeg mene ... ?)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 18:13

Jeg tror du har ret