/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Indsugningsforstærker!!!
Fra : tazzemand
Vist : 429 gange
50 point
Dato : 09-06-05 17:32

HEJ!

Jeg går og roder lidt med en sonic. Ville høre om det kunne betale sig at købe en indsugningsforstærker da den mangler lidt spark i optrækket?? Det eneste jeg har lavt ved den er at sætte en anden "skive" i.

Har tænkt på en indsugningsforstærker + nogle andre ruller. Er det en go cocktail??

Et andet spørgsmål:
Hva er forskellen på de forskellige mærker inden for indsugningsforstærkere??

Mange tak ; )

Tazzemand

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-06-05 17:47

Lidt lavere rullevægt kan betale sig, men indsugningsforstærker virker først rigtig med en stor tuncylinder.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tazzemand

Dato : 11-06-05 18:14

Ok tak Palle Hansen.
Kan du fortælle mig forskellen på de forskellige mærker inden for indsugningsforstærkere. Altså der er meget stor forskel i prisen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-06-05 19:52

Jeg har ikke den store expertise i indsugningsforstærkere, men det fåes mere eller mindre smarte, og en del med 3 grens tud, så man ikke nødvendigvis behøver at skære gevind til den, men kan indsætte 3 grenstuden hvor vaccumbenzindåsens slange går på (Enten karburatoren eller membranhuset) Og så slangen til vaccumforstærkeren og vaccumbenzindåsens slange kan komme på det samme sted.
Men det er vigtig at forstærkeren kommer på så tæt på cylinderens indtag som muligt, og ikke med alt for lang slange.
De virker alle ved at en bælg kan trække sig sammen når der kommer vaccum ind i den.
Selve virkemåden kender du nok. Og er forklaret ret godt her, uder "læs om tuning":
http://www.motoline-racing.com/
Men man går aldrig fejl af Polini og Malossi Indsugningsforstærkere, men de ligger også i den dyre ende.
http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=15363
http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=383&page=1
http://www.shop.nettotuning.de/product_info.php/manufacturers_id/10/products_id/212?sessionid=8c422ca1ad411765d37fd1727ad2e682
http://www.scooter-shoppen.dk/system/design_produktliste.asp?valg1=Kymco&valg2=Super%209&gruppe=Karburator&nummer=123
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tazzemand

Dato : 12-06-05 21:13

Mange tak Palle Hansen.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 12-06-05 22:26

Hvis du ikke har mere at spørge om i dette spørgsmål, så kan du lukke, ved at trykke accepter.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : tazzemand

Dato : 12-06-05 22:37

Tak for svaret pallebhansen.