/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
bacon i mikroen / Ram2
Fra : JanneP
Vist : 622 gange
10 point
Dato : 30-09-02 18:37

Hej Ram2
Mener du at man skal duppe baconen af med køkken rulle inden man putter den i mikroen, for sådan som jeg læser det set det ud som om køkkenrullen skal med i mikroen???. OG PAS LIGE PÅ MED DET

JanneP

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 20 point
Dato : 30-09-02 19:12

Hej Janne.
Jeg har med succes, og uden uheld adskillige gange, måske 50 - 100 jeg ved det ikke, gjort det på den måde.

Skivet bacon på 2 lag køkkenrulle på en tallerken - for at suge fedtet.

Kan det da være farligt???

Jeg lærte det af en værtshusholder, som ikke kunne lave bacon på alm. vis. Han skulle bruge det til lun leverpostej og hønsesalat, men havde ikke køkkenfaciliteterne i orden.

Ram2

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 30-09-02 19:38

hej med jer
Det er almindeligt i kogebøger for microovne at bruge metoden med køkkenrulle.Et lag eller to for at suge overskydende fedt og et lag henover for at tage evt .stænk.
mvh mcloud

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 30-09-02 20:23

Hej ram2 og mcloud
Jeg må indrømme at jeg ikke har gjort ret meget i madlavning i mikrobølgeovne...
Da jeg gik i gymnasiet lavede vi forsøg med mikrobølgeovne, hvor vi lagde overheadfolie ind i mikroen og tændte kort - det gik der ret hurtigt ild i, så jeg var ret chokeret over det med køkkenrullen - at der tilsyneladende ikke går ild i det

ram2 - tak for tippet
mcloud - tak for oplysningen
så blev man så klog!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-09-02 20:18

JanneP wrote:
> Hej Ram2
> Mener du at man skal duppe baconen af med køkken rulle
> inden man putter den i mikroen, for sådan som jeg læser
> det set det ud som om køkkenrullen skal med i mikroen???.
> OG PAS LIGE PÅ MED DET

Hvorfor skal man passe på med det? Jeg har gjort det masser
af gange, og der er aldrig sket noget (endnu?)

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,
og IKKE pr. mail.
"Time is fun when you're having flies" - Kermit

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 11:14

JanneP skrev: (messageID: <news:QX_l9.59459$Qk5.2287083
@news010.worldonline.dk>)

> Mener du at man skal duppe baconen af med køkken rulle inden man putter
> den i mikroen, for sådan som jeg læser det set det ud som om
> køkkenrullen skal med i mikroen???. OG PAS LIGE PÅ MED DET

Jeg putter da bacon imellem to stykker køkkenrulle, når det skal steges i
mikroen. Hvad skulle der være farligt ved det?

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 16:00

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
news:Xns929A7C5C47AEFusenetdamkjaernet@194.255.237.193...
>
> Jeg putter da bacon imellem to stykker køkkenrulle, når det skal steges i
> mikroen. Hvad skulle der være farligt ved det?
>
Det farligste jeg har oplevet er at køkkenrullen sad fast på baconen, træls

Finn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 16:56

Finn wrote:
> "Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en
> meddelelse
> news:Xns929A7C5C47AEFusenetdamkjaernet@194.255.237.193...
>>
>> Jeg putter da bacon imellem to stykker køkkenrulle, når
>> det skal steges i mikroen. Hvad skulle der være farligt
>> ved det?
>>
> Det farligste jeg har oplevet er at køkkenrullen sad fast
> på baconen, træls
>> -)

Ja men til gengæld bliver køkkenrullen næsten lige så sprød som
baconen, og tager garanteret også smag derefter, så mon man i
det hele taget bemærker det hvis der ryger et stykke rulle ned...?

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,
og IKKE pr. mail.
"Time is fun when you're having flies" - Kermit

Godkendelse af svar
Fra : JanneP

Dato : 02-10-02 19:05

Tak for svaret ram2.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 19:51

On Mon, 30 Sep 2002 16:36:47 GMT, "JanneP" <JanneP.news@kandu.dk> wrote:

>køkkenrullen skal med i mikroen???. OG PAS LIGE PÅ MED DET
>
>JanneP

Er det ikke staniol du tænker på hvad skulle der ske med en køkkenrulle
det har jeg da gjort tit.

M.v.h
Niels Wang Hansen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-10-02 17:00

01 Oct 2002 10:13:30 GMT, skrev "Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net>
:

>Jeg putter da bacon imellem to stykker køkkenrulle, når det skal steges i
>mikroen. Hvad skulle der være farligt ved det?

Jeg har en enkelt gang oplevet, at der gik ild i køkkenrullen midt
under stegningen !!!!!

--
Gitte Sørensen news@gittes.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 12-10-02 02:09

Tak for understregningen Gitte!