/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
BEHOLDE MESSINGER 6.1
Fra : dhmoelsted
Vist : 526 gange
100 point
Dato : 09-06-05 17:02

Af forskellige årsager ønsker jeg at beholde denne ældre udgave , derfor er det irreterende hver gang pc startes op tilbydes der en opdatering, kunne man blive fri for at se på dette tilbud , og klikke skiltet med opdate ned hvergang.
mvh
Hans

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-06-05 17:04

Det tror jeg ikke kan lade sig gøre. Jeg har selv opdateret til den nyeste version og synes da bare det er forbedringer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-05 18:21

du kan selv bestemme om du vil opdatere - så selvfølgelig kan du klikke skiltet a h til

hvorvidt det så er godt eller ikke godt - det er både smagssag og om de forskellige versioner snakker ordenligt sammen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-06-05 18:26

Mirit -> Skiltet kommer stadig hver gang Hans åbner MSN, og det er det han gerne vil undgå.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-05 18:34

arne >>>>>> "kunne man blive fri for at se på dette tilbud , og klikke skiltet med opdate ned hvergang." blev der skrevet og det kan man jo godt - ikk´ ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-05 18:36

dhmoelsted - jeg valgte i sin tid at fjerne messenger fra windows update - og har ikke set noget til det siden - ved mange gør det

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-06-05 18:42

Mirit -> Læg mærke til "kunne man blive fri for at se på dette tilbud", det er det der er selve spørgsmålet. Hvis du ved om, og hvordan man kan det, så har du svaret korrekt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-06-05 18:44

Mirit -> Så fortæl hvordan man fjerner Messenger fra Windows Update.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-05 18:50

nu bruger jeg ikke msn messenger - og valgte derfor at klikke på skjul - så ser man den ikke og den installerer sig heller ikke automatisk - kommer ikke engang og forsøger på at komme til.

Den gemmer sig så indtil man synes man vil bruge den - hvor man så klikker på gendag skjulte filer - fortryder man fjernes fluebenet og så dukker den ikke op igen.

(forhenværende msn bruger )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-05 18:52

ps... man bliver ski da fri for at se på det åndsvage skilt når man krydser det væk - så det er jo kun et sekundproblem - endsige intet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-05 18:53

gendag = gendan
gå ind på update og og klik på skjul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-06-05 18:54

Men det er IKKE det Hans spørger om. Hans vil have at det IKKE kommer op hver gang han åbner sin MSN.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-05 18:59

det kommer for hulen da heller ikke op hvis man vælger at skjule opdateringen på windows update !!!!!!
Jeg har aldrig set noget til den - hverken da jeg fravalgte en version - eller som nu hvor jeg ikke bruger den men blot fjernede tilbudet ved at vælge skjul.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-06-05 19:06

Det kan godt være du synes jeg er dum, men HVORDAN sikrer man at man kan bruge sin MSN og undgå dette PopUp-tilbud? Du siger "Gå ind på update". HVOR? Hvis det var så simpelt, kunne Hans sikkert også finde ud af det uden at spørge os. I selve MSN-programmet er der ikke noget der hedder Update.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-05 19:21

arne - læs - synes der er skrevet nok - forlader spørgsmålet indtil videre til fordel for aftensmaden

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 09-06-05 19:43

Hej alle debatører, mit spørgsmål astedkommer hvis nogen uenighed ,som jeg forstår miritdk kan jeg gå ind et hvis sted og "afbryde " denne melding om det nye tilbud messinger 7 .0 inde et sted i windows update , trods hr. Arne Jacobsens spørgen ind til benet af det er jeg ikke blevet klogere og ok et skilt fra eller til men alligevel velbekomme jeg skal osse ha en mad nu
venlige hilsner til jer begge
Hans

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-06-05 19:51

Hans -> Sådan forstår jeg også mirit's kommentarer. Hun forklarer bare ikke hvor eller hvordan. Windows Update er en Webside. På denne har jeg prøvet at finde et sted hvor man kan af/eller tilmelde programmer der skal opdateres, men kan ikke finde det. I selve MSN er der heller ikke mulighed for det. Hvis ikke miritdk kan eller vil give en brugbar forklaring, vil jeg anbefale dig at opgradere. Den nye version er ikke så skidt endda. Velbekomme.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 09-06-05 20:16

Hej Arne ,det er det ,at lortet undskyld udtrykket bliver lagt ind opgraderet så vil maskinen ikke acceptere den nye version og jeg har fået en del muligheder for afhjælpning af dette, men jeg har ikke pc hjerne til at finde ud af det, og er udmærket tifreds med den gamle version, nu må vi så se hvor længe det går ,nå var det en dame du konverserede med ,ok med det.
mvh
Hans

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-06-05 20:22

Fint nok, men så har du stillet et forkert spørgsmål. Spørg istedet: Hvorfor kan jeg ikke opgradere min MSN? Jeg får følgende fejlmeddelelse: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx"
Så vil du sikkert få den hjælp du ønsker. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-06-05 21:47

Den messenger mirit referer til er windows messenger og ikke MSN messenger som der bliver spurgt til her! MSN messenger er oppe i version 7 nu!
Den kan downloades herfra! http://messenger.msn.com/

Men først skal messinger 6.1 afinstalleres og det kan gøres enten under Kontrolpanel > tilføj/fjern programmer eller
hvis den ikke findes der gå ind under Start > Kør og skriv RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-06-05 01:46

nådada - forvirringen længe leve
spørger oplyser ikke hvilken messenger det drejer sig om fra start - hallelujaaaaaaaaaaaaah
den der gider kan jo skrive et tip om at det er en god ide at skrive msn - windows - yahoo - og alle de andre messenger

sådan en gang mess ;.)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-06-05 02:51

Kære Mirit! Læser du ikke overskrifter på spørgsmål?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-06-05 09:17

jooooooooo tedd - med og uden stavefejl

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 10-06-05 09:40

HEJ ALLE : konklusion angående MSN MESSINGER 6.1 : jeg kan beholde min samme og så finde mig i skiltene, ELLER opgradere til 7.0 der så IKKE virker men kommer med fejlkoder som jeg så må forsøge at knække hvad jeg ikke har lyst ( forstand ) på
hej
fra Hans.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-06-05 09:49

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-07-05 19:37

Du skal selvfølgeligt ikke lukke spørgsmålet hvis du ikke synes du har fået svar

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 03-07-05 17:11

hej arne ja det kan du ha ret i man burde måske lukke men da jeg stadig ikke har opgraderet kan det vel ikke gøre noget den står åben er det ok med dig ?
jeg er jo af linksys .com blevet frarådet at opgradere så jeg vil lige se tiden an lidt....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-07-05 17:18

Ja da. Det er op til dig selv.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-07-05 17:55

Men som sagt forstår jeg ikke hvorfor du ikke vil opgradere. Såvel jeg som alle mine venner har forlængst opgrateret, og ingen har haft nogen problemer, tværtimod indeholder den nye nogle nye spændende/sjove ting.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-07-05 18:15

spørgsmålet skal ikke lukkes hvis der er foreligger et brugbart svar !!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-07-05 18:17

Mirit -> Hvem fanden har også påstået det?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-07-05 18:26

nøøøøø det kan der være noget om - men dit indlæg Dato : 02-07-05 19:37 virker ret så ironisk - og du er jo igang med at opfordre til lukning andet steds

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-07-05 18:31

Og hva' så? Når folk har fået op til flere gode svar bør de vel også lære at lukke et spørgsmål, ikke? Og i øvrigt opfordrer jeg ikke til at lukke spørgsmål, jeg fortæller bare hvordan man gør. Simpel brugervejledning. Det sker i øvrigt ofte at spørgerne takker mig fordi de enten havde glemt spørgsmålet eller ikke anede hvordan man bar sig ad med at lukke. Der bliver også jævnligt oprettet spørgsmål om hvordan man gør og sålænge Kandu ikke sørger for at yde denne service, gør jeg det altså. Like it or not.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-07-05 18:37

jajajajajaja -

fortsat god søndag

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 03-07-05 19:15

Nu finder jeg kniven frem og skærer det i små stykker : 1 jeg ville gerne opgradere men kan ikke, der kommer flere feljkoder. 2 : jeg har mailet msn og fået mange gode forslag men lige lidt hjælper det de koder min pc angiver kan jeg ikke få kål på... 3: så måtte det da være routeren, det er det heller ikke selv efter den bliver frakoblet er den gal... 4 : man siger så fra linksys routeten support ,at mange har problemer derfor bliver jeg anbefalet at vente, det er jeg da også træt af. istarten med servicepack 2 da den kom ,var der da også mange der havde det svært med at få den til at funke.... det samme må vel være med mess. der indtil for ganske nylig var beta....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-07-05 19:20

OK. Tak for den grundige forklaring. Det er så bare meget mærkeligt at mine venner og jeg aldrig har oplevet den slags problemer. Hilsen og held og lykke med det. Arne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-07-05 05:24

Hvad er det for nogle fejlkoder?

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 04-07-05 20:45

hej tedd..
en af dem hedder 80072efd

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-07-05 22:36
Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 04-07-05 23:23

tak for linket har prøvet men det kører ikke alligevel , har tænkt mi at sende dem en mail igen