/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
hacked by black panter
Fra : worg
Vist : 468 gange
40 point
Dato : 30-09-02 18:35

jeg har fået en virus som siger "hacked-by-black-panter"
Der lå pludselig en mappe med navnet 1 på mit c drev.......
og min virusscan sagde at den havde fundet en virus i en fil kaldet ncx99.....jeg kan desværre ikke huske hvad det var selve virussen hed......
først kunne jeg ikke slette noget af det, men efter et stykke tid var det muligt at slette hele mappen 1.......... der er øjensynligt ikke nogle problemer lige nu.......
nogen som ved noget eller kan fortælle noget??

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 50 point
Dato : 30-09-02 19:35

Hej

Det du har fået er en backdoor dvs. at der er en anden person (hacker) som kan "logge på" din pc, ved hjælp af denne lille fil og i nogle tilfælde få mere kontrol end dig selv, ofte hjælper det ikke at slette den. Da den kan have integreret sig dybt i dine system filer eller reg. database... Derfor skal du opdatere dit virus scan, lad den køre en komplet scan af alle drev... så skulle den gerne finde noget.
Lige et trick deter muligt at symantec har lavet et "Remover tool" til denne backdoor, så søg efter de forskellige filer som bliver opsnappet på: www.symantec.com
Ps. deter vigtigt at komme af med denne tingest hurtist muligt... hvis du har netbank eller andre vigtige dokumenter, som andre ikke skal kendes ved...

Held og lykke
/Caine

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-09-02 18:28

worg wrote:

> jeg har fået en virus som siger "hacked-by-black-panter"

<snip>

> nogen som ved noget eller kan fortælle noget??

Jeg vil gerne fortælle dig at du bør formattere din harddisk og
installere dit styresystem igen.

Eventuelt kan du spørge videre i dk.edb.sikkerhed.virus, der sidder
virusnørderne inde.

--
..signature

Kommentar
Fra : summer

Dato : 30-09-02 22:31

Har du mulighed for at foretage en scanning fra disketter fra dos? Ellers kan du hente F-PROT her på to selvudpakkende disketter http://www.avirus.dk/startf-prot.htm (gratis) Så får du afklaret om der er virus. Ad-aware 5 kan hentes her: http://www.lavasoft.de/index.html Det er glimrende til at søge efter spy.prg.
Når du trykker Ctrl+Alt+Delete ser du så nogle programmer der ikke plejer at være der? Hvis du har så noter det lige ned og søg efter det i Registry.
Det kan være et større detektivarbejde, at tjekke din pc for problemet, så der er nok ingen tvivl om at Christian Andersens forslag er det sikreste.

Hvis du har fået lagt et eller andet ødelæggende program in i Registry, er der ingen garanti for at mine tre forslag virker.

Held og lykke
summer