/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Plump i Maxi... ???
Fra : Jon
Vist : 1603 gange
100 point
Dato : 30-09-02 16:15

Øh, jeg havde forleden tænkt mig at pille plumben på min puch maxi K (rund kaburator), jeg ringede og spurgte en af mine venner der lige havde gjort det, han sagde at man skulle presse den ud med en bolt og en møtrik, bagefter snakkede jeg med en anden som sagde men skulle bore en låsering i smadder, men den kan jeg ikke finde ????

Så mit spørgsmål, er:

Hvordan gør man helt præcist ???

Jon Langberg Rasmussen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-09-02 16:46

Jeg manglede lige et spørgsmål....

Jeg har som sagt en puch med RUND kaburator, og skal snart i gang med et lidt hæftigere tun projekt end det med plumben, men angående kaburator kan man på en puch med rund kaburator, bruge den firkantede 20 mm fra DELLORTO ???
Jeg mener, passer den på en puch med rund kaburator ????????????????????????????????++

Jon

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 30-09-02 16:33

"Jon" <Jon.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:GSYl9.59336$Qk5.2261633@news010.worldonline.dk...
> bagefter snakkede jeg med en anden som sagde men skulle bore en
> låsering i smadder, men den kan jeg ikke finde ????
>
Du kan ikke se låseringen, den sidder nemlig inde midt på plumben. Når
plumben bankes i, hopper låseringen ud i sin rille og sidder så fast.
Så vidt jeg ved banker/presser nogle plumben ud, men det er dog forbundet
med en risiko: For enten knækker låseringen, eller også knækker et stykke af
cylinderen(!!).
Andre borer ned langs plumben med et meget lille bor, i håb om at kunne bore
låseringen over og derved fjerne plumben.
Det er måske klogest at prøve med en gammel smadret cylinder først, hvis du
ikke har gjort det før...

Vh Ulf Johansen

Godkendelse af svar
Fra : Jon

Dato : 30-09-02 21:43

Tak for svaret Ulf, det vil jeg da prøve i morgen....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 12:29

Hej!
Kig på følgende link..
http://www.djdeep.subnet.dk/417035.htm
Mvh. Michael..

"Jon" <Jon.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:GSYl9.59336$Qk5.2261633@news010.worldonline.dk...
> Øh, jeg havde forleden tænkt mig at pille plumben på min puch maxi K
> (rund kaburator), jeg ringede og spurgte en af mine venner der lige
> havde gjort det, han sagde at man skulle presse den ud med en bolt og en
> møtrik, bagefter snakkede jeg med en anden som sagde men skulle bore en
> låsering i smadder, men den kan jeg ikke finde ????
>
> Så mit spørgsmål, er:
>
> Hvordan gør man helt præcist ???
>
> Jon Langberg Rasmussen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>