/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Problemer med at sende mail
Fra : alimak
Vist : 2793 gange
100 point
Dato : 08-06-05 20:34

Når jeg sender mail får jeg tilbage melding fra systemadministrator at mailen ikke kunne sendes også dette: " 553 sorry, that domain isn't allowed to be relayed thru this MTA (#5.7.1)"
Er der nogen der ved hva der er galt. Jeg kan sende mail til mig selv.
alimak

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 110 point
Dato : 08-06-05 21:08

Jeg ved ikke om det er det samme, men der er visse kontaktpersoner jeg ikke kan sende mails til, hvis jeg sender via min TDC-email (Jeg har bolignet, men stadig adresser hos TDC) Hvis jeg sender fra en konto, som ligger på bolignet er der ingen problemer, men når jeg bruger en TDC-konto får jeg mailen retur.

Jeg fik den forklaring at det er fordi modtagerens mailsystem beskytter imod nogen der udgiver sig for at være andet end de er.
Der er f.eks. meget spam der sendes med en tilfældig afsender påskrevet, som ikke er den reelle afsender.
Hvis jeg sender fra en mail: xxx@mail.dk via mit bolignet som slutter på @lkpnet.dk så udgiver jeg mig jo faktisk for at være en anden en jeg reelt er.

Mon det kan være noget lignende du er ude for

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 21:20

Prøv at ændre din SMTP til din udbyders SMTP uanset hvor du har adresser.
Nu ved jeg ikke hvad jeres SMTP er hos bolignet, men SMTPen skal altid være udbyders uanset hvor du har adressen.
Dette gælder naturligvis kun POP3 mailadresser og ikke f.eks hotmail.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 08-06-05 22:38

he he - det er jo ret svært at bruge TDC's SMTP, hvis man er på nettet via bolignet.
Nu ved jeg ikke hvilken udbyder alimak har, men jeg modtager da tit mails på min TDC-konto, som jeg så vælger at trykke "reply" på. Og hvis modtageren har dette spam-filter, så får jeg min mail i hovedet igen fordi jeg forsøger at sende en TDC-mail igennem bolignet.
Det er altså ikke mailsystemet som sådan der er problemet, men modtagerens sikkerhedssystem.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-06-05 22:43

refi
Jeg ved ikke om jeg forstår hvad du mener. Jeg har mail adresse: fornavn@efternavn.dk
smpt er: mail.efternavn.dk
Det har virket upåklagelig i over et år. Jeg har købt domenet af DK Hostmaster, er det de der er min udbyder? Jeg har prøvet nogle gange at sende mail til mig selv, en af gangene fik jeg en virus advarsel.kan det være derfor jeg ikke kan sende mail til andre? Har scannet computeren for snavs, det skulle ikke være noget der.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 22:49

Jeg tror du/I misforstår, eller også forklarer jeg det ikke godt nok.

Altså din SMTP skal være din netudbyders - det er jo derigennem du sender mail.
Hvis du f.eks her xxx@get2net.dk som en mailadresse hedder din SMTP SMTP.get2net.dk
Men hvis du har TDC som netudbyder og stadig bruger samme mail adresse skal din SMTP rettes til mail.tdc.dk

Håber du forstår hvad jeg mener - jeg ved som sagt ikke hven der leverer bolignet og hvad deres SMTP er.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-06-05 22:56

Refi
Det er ikke mig der har snakket om bolignet.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 22:57

Hvis din SMTP hedder mail.efternavn.dk - så skal du også bruge den i dine TDC mailadresser, men kun SMTPen - du skal selvfølgelig stadig bruge din TDC pop3

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 22:58

Nej - jeg blander jer sammen.

Hvem er din netudbyder?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-06-05 23:01
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-06-05 23:02

Det er tilsyneladende et spamfilter der opfanger mailen.
Mange udbydere er tilkoblet et internationalt spamfilter og detkan godt finde på at blokere uskyldige mails.
Hvis det skulle skyldes at man sender en konto der hører til hos en anden udbyder skulle det jo give problemer for alle os der har eget domæne og hvor vi sender en konto der hører til en webhost og via en internetudbyder.

Har du prøvet at oprette en helt ny mail og prøve igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 23:03

Det er jo lige det jeg prøver at forklare

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-06-05 23:06

Hvis din udbyder er TDC og du har opsat med deres nye ASMTP så skal du have opsat dit brugernavn og pw i kontopsætningen til SMTP.
(kan du huske dette refi?)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 23:09

Ja "BjarneD" - bortset fra at Aet kun er i ADSL ikke i WEBSPEED.

Det er jo også det jeg lige prøvede at forklare, men jeg forvekslede åbenbart de 2 deltagere.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-06-05 23:13

Jep. Det er jo ved at være sådan, at det er lige som, at være i et lokale hvor 25 mennesker alle prøver at blive hørt på en gang.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-06-05 23:16

Ved ikke vem der er netutbyder, betaler til Dk Hostmaster (Domenet) og cyberspace (adsl)
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 23:17

"BjarneD"

Forklar det lige tak - du ved godt hvad jeg mener

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-06-05 23:18

cyberspace ?????? - ja så er muligheder jo mange - stikker af før nogen sender et tæskehold efter mig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 23:25

HJÆLP - Jeg går lige en lille tur

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-06-05 23:26

Hvad hulen er cyberspace - altså bortset fra at det er der vi er nu.
alimak nu må du forklare det her for jeg ved at man betaler administrationsafgift til DK-Hostmaster for domæner, men hvor har du hostet domænet?
Er det Cybercity du mener omkring ADSL?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-06-05 23:32

BjarneD
Seføli er det cybercity.Det er bare mig der har slået hjernen fra.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-06-05 23:41

BjarneD
Surftown.dk har jeg hostet domenet.
alimak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-06-05 23:45

Cybercity bruger det der internationale spamfilter hvilket jeg døjede meget med på et tidspunkt fordi en italiensk leverandør brugte en udbyder der brugte relaying.
Jeg kunne ikke løse det dengang. (Italienerne fik en ny udbyder og så virkede det)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-06-05 23:48

Det er uden tvivl kombinationen af Surftown og Cybercity der giver problemer fordi CC's spamfilter ikke vil kendes ved et eller andet der og så er det aligevel underligt hvis du kan sende til dig selv.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-06-05 00:08

BjarneD
Hva ville du gjort hvis du var mig, med dette problem

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-06-05 00:08

BjarneD
Hva ville du gjort hvis du var mig, med dette problem
alimak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-05 00:11

Har du kigget på dette - nederste punkt om problemer med at sende fra udbyder.
http://support.global.surftown.com/index.php?group=DK&language=Danish&_a=knowledgebase&_j=questiondetails&_i=301

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-06-05 16:28

Nu vil jeg lige blande mig igen, for det lyder som om det er det samme problem som jeg har...

Jeg har bla. disse to mailadresser:

xxx@lkpmail.dk hos min udbyder (biolignet)
xxx@mail.dk hos TDC (som ikke er min internetudbyder længere, selvom jeg har mail hos dem)

Alle mine mails sendes igennem bolignet, også TDC-mail. Og du kan ikke sende igennem smtp.mail.dk med mindre du er koblet op via TDC.
Alså duer løsningen ikke med at sende via udbyderen til xxx@mail.dk.
Jeg har ingen problemer med at sende mails fra xxx@mail.dk via bolignet... sender mange hver dag.
MEN... nogle har dette spamfilter, og så kommer mine mails retur ligesom dine alimak....

Det du skal gøre (hvis du kan) er at gå ind i dit mailprogram og sætte smtp på de mailadresser du har ved cybercity til at hedde noget i retning af smtp.cybercity.dk.
Derefter skal du ændre smtp'en på de mailadresser du har ved din udbyder til at hedde det som surftown bruger... efter hvad jeg kan se er det, du skal bruge som smtp-server:

mail.dit-domæne.dk

http://makeashorterlink.com/?C17122B3B

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-05 17:30

Det misforstod du vist CarstenGP. Når man siger, at man skal anvende udbyderens smtp så menes der den udbyder man aktuelt er opkoblet hos og ikke mailudbyderen.
Altså er du koblet op hos Bolignet er det deres smtp du anvender på alle mailkonti uanset oprindelse. Problemet er, at mange udbydere belastes mere af spammen end modtagerne og derfor har de enten selv opsat filtre eller er tilmeldt et eksternt filter hvor alle mail routes igennem, hvilket CC er.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-05 17:51

Så simpelt kan det siges

Og det har jeg brugt så laaaang tid på at forklare

Og dog - Spamfilteret havde jeg ikke taget hensyn til.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-05 20:36

Jamen det har du da!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-05 20:46

Superforklaring - det må jeg huske

Men det var nu det jeg mente

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-06-05 21:03

Jeg skrev forkert bjarne... ville ikke rette det igen, men det var sådan jeg mente det...

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-06-05 21:07

ville have skrevet:

cybercity: smtp.cybercity.dk
surftown: mail.dit-domæne.dk

Men Kandu gik ned IGEN IGEN IGEN IGEN IGEN da jeg ville poste...

Man kan godt piste via sin webhosting-udbyders SMTP på sine mit-domæne-email
- og sin internetudbyders SMTP på sine alm. email.

Så er den vist korrekt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-05 21:38

Ikke helt fordi det langt fra er alle webhoteller der har egen smtp server, men det er jo en detalje udi den store forståelse. )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-05 21:42

2-0

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-06-05 21:51

Jeg har aldrig hørt om nogen, der ikke har, med mindre det er et hjemme-webhotel som man alligevel skal holde sig fra.
Men i dette tilfælde har surftown jo en ganske udemærket SMTP, så alimak's problem kan løses ved at bruge den metode...
Men selvfølgelig - jeg sagde (på nær stavefejl):

Citat
Man kan godt poste via sin webhosting-udbyders SMTP på sine mit-domæne-email
- og sin internetudbyders SMTP på sine alm. email.

Og eftersom jeg sagde "webhosting-udbyders SMTP" så må det jo indebære at de har en.

Men langt fra alle kan læse og forstå det man skriver, eller også forstår de kun det de selv vil.... men det er jo en detalje...

... og så er der jo medløberne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-05 21:52

Det er ikke fodbold nu refi.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-05 21:57

Carsten, det har jeg til gengæld.
Danhost
Citat
Under Server til indgående post (POP3, IMAP eller HTTP) skal du skrive mail.testesen.dk, hvor testesen.dk skal udskiftes med dit eget domænenavn.

Under Server til udgående post (SMTP) skal du skrive navnet på din Internet udbydernes udgående postserver.

List over udgående postservere hos de største udbydere i Danmsrk

Cybercity - vip.cybercity.dk
Euroconnect - mail.euroconnect.dk
Get2net - smtpserver.get2net.dk
InterNord - post1.internord.dk
Mobilix - mail.mobilixnet.dk
Sonofon - mail.sonofon.dk
Stofa Net - mail1.stofanet.dk
TDC Privat - smtp.mail.dk
TDC Erhverv - pasmtp.tele.dk
Telia - mail1.telia.com
Tiscali - smtp.tiscali.dk
Uni2 Danmark - inet.uni2.dk
Zitech - mail.inet.zitech.dk

Wannafind
Citat
SMTP-servere - Til udgående post

Tele Danmark : smtp.mail.dk
Tiscali : smtp.wol.dk
Sonofon : mail.sonofon.dk
Orange / Mobilix : mail.mobilixnet.dk
Arrownet : mail.bpanet.dk
Telia : mail1.telia.com
Cybercity : vip.cybercity.dk
Get2net : smtp.get2net.dk
Tele2 : smtp.tele2.dk
Euroconnect : mail.euroconnect.dk
Image : smtp.image.dk
InterNord : post1.internord.dk
Zillion (TDC erhverv) : pasmtp.tele.dk
Uni2 Danmark : inet.uni2.dk
Zitech : mail.inet.zitech.dk
Stofanet : mail1.stofanet.dk
WebPartner : smtp.webpartner.dk
T-Online (Tysk) : smtprelay.t-online.de
Bredbandsbolaget : smtp.bredband.net
Song Networks : post.songnet.dk

Skal jeg blive ved?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-05 21:58

Nå der smuttede sidste citat, men meningen er klar nok. ikk'?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-06-05 22:49

LoL - Wannafind... det mener du ikke seriøst at du betragter som et prof. webhotel?
Jeg har haft dem, og de kan ikke engang håndtere 1000 besøgende om dagen før deres lort bryder sammen.

Jeg har prøvet dem... amatører!

Danhost har jeg ikke hørt om før men man kan jo søge lidt:

De to eksempler du nævner er jo bare nogle, som selv er hostede.
Wannafind er hosted af TDC og Danhost er hosted af www.Fuzion.dk.

Dem jeg mener man skal bruge, er dem som selv køber en erhvervslinie og sætter deres server op på den.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-06-05 22:50

hvad f... skete der med det link? :-/
www.fuzion.dk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-05 22:58

Goddaw do!
Uanset din mening om webhoteller så er det ikke alle der har egen smtp server

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-06-05 23:06

Du kan sortere alle skod-webhoteller fra, ved at læse deres betingelser:

Danhost: (Fri trafik)
Citat
Danhost´s kunder har den fordel at have ubegrænset trafik til deres websites, hvilket er ensbetydende med, at der ikke opkræves gebyr for mængden af trafik til/fra webhotellet.

Hensigten med denne service er at levere diskplads til web-dokumenter. Alle websider, afhængig af valgt abonnement, (html, ASP, PHP, CGI, PL, shtml) må linkes med filer (.GIF, .JPEG, osv.), som er lagret hos Danhost. Det er ikke tilladt for kunder at have store arkiver af filer liggende på serveren, der kan downloades gratis af andre, herunder shareware-arkiver. Download/Streaming af audio og video filer er ikke tilladt uden forudgående skriftlig aftale med Danhost.

Det er en betingelse for fri trafik, at der er tale om en normal/gennemsnitlig afvikling, der ikke har generende indvirkning på trafikken for andre brugere. Ekstrem forbrug af trafik er ikke tilladt.

wannafind: (fri trafik)
Citat
Hensigten med Wannafind.dk's webhoteller er ikke at fungere som en ekstern harddisk til lagring af datafiler som zip, mp3, jpg og lign., men at fungere som en fremvisnings-/salgsplads for forretningsfolk og private. Det er således ikke tilladt at have større filarkiver liggende til fri download eller visning uden forudgående aftale med Wannafind.dk.

Hvis du betaler for et webhotel, så betaler du for X antal MB serverplads, samt trafik.
Hvis du f.eks. betaler for 500MB og du har fri trafik, så forventer du vel at du kan lægge 500MB på serveren og at du kan have alle de besøgende du vil?
Men sådan fungerer det bare ikke...

Jeg ejer www.grineflip.dk. Og for ganske nylig havde jeg 32.000 besøgende på en dag.
Hvis hver enkelt bare surfer rundt på siden i 10 minutter har de hver i gennemsnit hentet mindst 5MB - Det er over 160GB.
Hvor mange webhoteller kan du nævne, som kan trække det og som IKKE har SMTP? - NADA!

Wannafind steg af, da mit besøgstal lå på 800 i gennemsnit.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-06-05 23:07

go'nat Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-05 23:07

Og hvis man har get2net emailadresser men er koblet op på TDC webspeed, så skal man bruge smtp.webspeed.dk

Ikke osse "BjarneD"

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-05 23:10

Jeg bliver vist nødt til at trække vinduet større for at gøre plads til dig.

Hvad med at løse problemet i stedet for at udøse dit storhedsvanvid over os stakler der ikke ved hvad der er skod!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-05 23:10

Tror debatten har taget en forkert drejning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-05 23:15

smtp.webspeed.dk=smtp.mail.dk - hvis det skal være helt korrekt

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-06-05 23:22

Citat
Hvad med at løse problemet i stedet for at udøse dit storhedsvanvid over os stakler der ikke ved hvad der er skod!

Problemet er da løst:

Alimak har en hjemmeside hos Surftown ik'? - Og en internetudbyder der hedder Cybercity...

Som jeg skrev for 100 år siden (føler jeg)

har både cybercity og surftown en SMTP-server

Hvis Alimak sætter sine mailkonti op, som jeg skrev for nu 101 år siden:

16:28
Citat
Det du skal gøre (hvis du kan) er at gå ind i dit mailprogram og sætte smtp på de mailadresser du har ved cybercity til at hedde noget i retning af smtp.cybercity.dk.
Derefter skal du ændre smtp'en på de mailadresser du har ved din udbyder til at hedde det som surftown bruger... efter hvad jeg kan se er det, du skal bruge som smtp-server:

mail.dit-domæne.dk

Nu hedder cybercity's SMTP bare vip.cybercity.dk og ikke smtp.cybercity.dk

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-06-05 23:25

Og nu skal jeg så skrive det korrekt:

sæt cybercity SMTP-server til: vip.cybercity.dk
sæt surftown SMTP-server til: mail.dit-domæne.dk

(Altså hvis dit domæne hedder skod.dk... mail.skod.dk)

Så kan du sende uden at dine mails kommer retur!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-05 23:26

21:20

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-06-05 23:28

22:43

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-05 23:29

Ingen grineflip her

Hvis jeg skriver hvad jeg mener går der jo nok endnu mere selvsving i det.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-06-05 01:01

Tak for hjælp, men jeg ved ikke om jeg forstår.
Skal jeg redigere min E-mail konto, så under "serveroplysninger", så står det "server til udgående post", der står det nu:"mail.mit domene.dk". Skal jeg skrive:"vip.cybercity.dk". Men hva med "mail.mit domene.dk" hvor skal det stå? Efter "vip.cybercity.dk". Du skriver set din cyberciyy SMPT sever til osv.Og set din surftown SMPT server til mail.dit domene.dk.
Kan det stå 2 SMPT oplysninger på en E-mail konto under "serveroplysninger".Eller har du skrevet fejl og mener at en af oplysningene skal stå under "serveroplysninger" ,Serveroplysninger til indgående post POP3?
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 01:07

Hvis du skriver vip.cypercity.dk i dem alle virker det sikkert - prøv - men kun SMTP (udgående post)

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-06-05 07:16

refi> det er jo lige præcis det der laver problemet, hvis han sætter alle til at sende via cybercity... Det er sikkert sådan den er sat op nu.

Hvis han sender en mail xxx@mit-domæne.dk igennem cybercity, og sender til en, der har det spamfilter, som både Bjarne og jeg har talt om, så er det netop at det problem opstår med at hans mails kommer tilbage.

Alimak... du skal sætte dine mailkonto op som du har hos surftown så SMTP'en hedder mail.mit-domæne.dk... Det står på surftowns hjemmeside, hvordan, hvis du er i tvivl.

På den måde bliver alle dine mails sendt igennem den korrekte SMTP i forhold til det spamfilter som tjekker domænet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-06-05 11:24

Der er logik i begge dele så hvis du har dit domæne stående i smtp nu kan du jo prøve at skifte over til CC's smtp.
Hvis du bruger surftown metoden skal du gå efter det link jeg gav dig længere oppe.

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 20-06-05 19:18

Tak for svaret CarstenGP. Det var adgangskoden der var slettet som var fejlen. Men siden du svarede først får du pointene.Et sidespring til CarstenGP: Hvorfor får jeg altid virusadvarsel når Grineflip sender mig mail?
Tak til alle der prøvede at hjælpe.
alimak

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 20-06-05 19:45

Sandsynligvis får du en advarsel fordi der er billeder, der ikke er medsendt i mailen, men ligger (eksternt) på grineflip's server.
Grunden til at billederne ligger eksternt er fordi det letter mailserveren når der skal sendes til flere tusinde på én gang