/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Køb af stof til håndklæder ?
Fra : Tulletine
Vist : 1432 gange
120 point
Dato : 30-09-02 15:28

Hejsa,
Jeg vil selv sy håndklæder til mit kommende barn og som barselsgave til de mange i omgangskredsen der er gravide.
Jeg regner med at købe en masse stof, sy en trekant i et hjørne og tyk pyntebånd rundt i kanten.
Hvorhenne kan jeg købe billigt stof til det formål ? Enten via nettet eller i Kolding, Vejle, Horsens, Skanderborg, Århus området.
Er der noget specielt jeg skal gå efter / undgå?
Hvilken pris er rimelig for den type stof ?
Skal kantbåndet ikke være flanel ?
Som det sikkert tydeligt fremgår har jeg ikke prøvet noget lignende og håber derfor at erfarne vil supplere med det jeg har overset.
På forhånd mange tak.
TulleTine

Accepteret svar
Fra : Embla

Modtaget 120 point
Dato : 06-11-02 08:59

Hejsa Tuletine

Jeg har selv syet håndkælder, men vil ikke kalde mig særlig erfaren inde for lige det, men her er hvad jeg gjorde.
Jeg kiggede i flere forskellige stofforretninger og spurgte om hvilke stoffer der var gode til det
Da jeg havde samlet en lille viden kiggede jeg forretningerne igennem igen for at finde de gode tilbud der var.
Jeg lavede dog en stor fejl ved de første det var at jeg ikke vaskede det jeg brugte til kantbånd... det krøb
i den første vaks
- Derfor husk at vaske stoffet INDEN du begynder at sy eller bliver de rynkkede dine fine håndklæder
Mange hilsner fra Embla og god fornøjelse + tillykke med den lille

Godkendelse af svar
Fra : Tulletine

Dato : 30-07-03 22:00

Tak for svaret Embla - jeg beklager den sene besvarelse meeeeeeeeeen bedre sent end aldrig ikk?