/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Vejret i Bodrum, Tyrkiet
Fra : Kanina
Vist : 4789 gange
100 point
Dato : 08-06-05 17:56

Hej Alle.
Nogen der ved, hvordan vejret er i Bodrum i Tyrkiet i oktober og november ??

På forhånd tak

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-06-05 17:59

November ved jeg ikke, men oktober plejer at være ok. Tilpas til nordboere omkring 23 -26 ° Vandet er nogen gange varmere end luften - lidt afhængig af sommeren.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-06-05 18:00

Husk at tage en skonnert tur ud til aquarium og camel beach

Kommentar
Fra : Kanina

Dato : 08-06-05 18:02

Hej 3773.
1000 tak skal du have - det er dejligt at høre !
Og tak for tippet - hvis vi beslutter os for at booke rejsen (afhænger som du nok kan regne ud af vejret), skriver jeg nok her igen,
mht. flere tips og tricks

Nogen med et bud om november ??

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 08-06-05 18:09

Det begynder at blive køligere så langt henne. Vil du gerne have lidt sol, er slut septemper det fedeste. I oktober er man så småt ved at lukke ned for sommeren (de lokale begynder at fryse).

http://www.bodrumbolig.dk/content.39.63.23 kig her - alt for koldt i november.

Husk også at se borgen ned ved havnen. Gammel ridderborg. Der er bunker på nettet om Bodrum.

En lille bæverding - Jimmys Place er skæg. Bunker af døddrukne englændere med blåt hår drikker dynger af drinks med paraplyer i. Dengang jeg var der, var "blande-tjeneren" fuldstændig vild hurtig.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-06-05 19:18

Hej kanina..

Hvis du går på dette linkhttp://www.weatheronline.co.uk/Europe.htm

og øverst klikker på "cities" kan du søge på Bodrum. Vil du have en gennemsnitstemperatur for November, så klik på "History"

Sidste år lå gennemsnitstemperaturen i November på mellem 15 - 21 grader..

Jeg var selv i Alanya for to år siden den sidste uge i Oktober samt den første uge i November.. Vejret var pragtfuldt. 23 - 25 grader hver dag..
Dog regnede det lidt om natten..

Kommentar
Fra : Kanina

Dato : 08-06-05 19:50

Hej Igen.
1000 tak for hjælpen.
Vi har mulighed for at tage afsted d. 21/10 eller 28/10 i 1 eller 2 uger, så vi skal bare have bestemt os, men det tyder ikke på, at vejret
er helt 100% stabilt og til at stole på, men stedet er vel lige dejligt om der er 25 eller 20 grader.

3773 - du skriver at de er ved at lukke ned for sommeren. Er det godt eller skidt ? Personligt bryder jeg mig nemlig ikke om de påtrængende sælgere og folk, der vil have dig til at spise på deres restauranter, så hvis det betyder, at de er taget på vinterferie, er det jo kun godt ??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-06-05 20:01

Der er væsentlig roligere dernede sidst på året.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-06-05 20:02

Det er et absolut plus, at sæsonen lakker mod enden. Believe me! Tyrkerne er virkelig påtrængende..

I Alanya havde det ingen betydning at sæsonen nærmede sig enden. I hvert fald ikke hvad angik udflugter, fest og farver osv. Det var de mindste Hoteller og Restauranter der så småt pakkede sammen..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-06-05 20:04

Altså ikke så overrendt. Ok ide, jeg personligt ville dog godt lidt før afsted.

Kommentar
Fra : Kanina

Dato : 08-06-05 20:05

Hej creamygirl.
For et par år siden, da terrorfrygten var stor, var jeg i Alanya og vi var næsten de "eneste" turister, sådan føltes det i hvert fald.
Jeg har flere billeder af hovedgaden, bazaren og leatherstreet eller hvad det hedder, hvor vi er de eneste turister....
Og det var ikke sjovt ! Vi blev hevet og flået i, så vi var ved at blive idioter, så ja, du har sikkert ret - det er et plus

Godkendelse af svar
Fra : Kanina

Dato : 08-06-05 20:23

Tak for svaret 3773.

Ville gerne give jer begge point, som tak for hjælpen, men jeg skal vist vælge (kan ikke helt finde ud af det )

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-06-05 20:31

Ski være med point. Hovedsagen må være, at du fik svar på dine spørgsmål

Dette ligegyldige pointsystem - som kun kan bruges til at vise sig frem på Top 50 og Top 10 ikke kan bruges til noget som helst andet end – "Ihhh hvor er jeg go – Jeg er nr. bla bla på listen" - langt de fleste interesserer sig ikke en døjt for det.

Måske lige bortset fra et par stykker

God ferie!

Kommentar
Fra : Kanina

Dato : 08-06-05 20:50

Tak - rart at vide, at det ikke kun er mig Og tak for hjælpen !