/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvad betyder ?
Fra : refi
Vist : 618 gange
200 point
Dato : 08-06-05 14:02

Hvad betyder dette - såen på godt dansk:

Active Server Pages error 'ASP 0113'

Script timed out

/dk/servererror.asp

The maximum amount of time for a script to execute was exceeded. You can change this limit by specifying a new value for the property Server.ScriptTimeout or by changing the value in the IIS administration tools.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-06-05 14:11

Som oftest betyder det at hjemmesiden er nede, eller at din internetforbindelse af en eller anden grund fungerer dårligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 14:18

Den kommer såmænd herfra 30 gange om dagen......

http://www.kandu.dk/dk/alfafront.asp

Jeg prøver blot at forstå HVORFOR de går ned hele tiden.
Det hed sig engang at det var når de opdaterere deres system og derfor mest om natten, men det er IKKE om natten - det er hele dagen lang.

Jeg ved godt at det næsten altid har været et problem - men hvorfor pokker kan man/vi ikke gøre noget ved det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-06-05 14:27

Engang skete det næsten hver nat imellem kl. ca. 01:50 og 03:00. Jeg ved ikke hvornår de reorganiserer deres database idag, men jeg møder aldrig problemet længere, så noget må de have lavet om. Hvorfor DU har problemet ca. 30 gange om dagen, ved jeg heller ikke, men jeg tror du er ret alene om det problem. Har ihvertfald ikke hørt om at andre har det. Men som sagt: Måske noget med dn internetforbindelse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 14:36

Det kan da ikke være min forbindelse når den kommer fra deres server.

Desuden er der i samme periode hvor det opstår ingen problemer med andre sider - de er lynhurtige.

Jeg ved godt kandu er langsom af og til - men teknikken må da efterhånden være så god at dette kan undgåes.

Du ser det det jo også tit når folk trykker flere gange osv., så det er jo ikke kun her. (1024/256)

Så du må også have problemet selvom du måske ikke tænker over det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-06-05 14:43

Nej refi jeg har ikke problemet. Havde det som sagt engang, men altid kun når de reorganiserede DB imellem kl. ca. 01:50 - 03:00.

Når folk trykker flere gange, er det måske fordi de tror at de ikke har fået trykket (p.g.a. systemets langsomhed)

Tror ikke jeg kan hjælpe med flere kommentarer, jeg har ihvertfald ikke andre teorier end dem jeg allerede har skrevet. Sorry. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-05 14:49

refi

Hvis det er fra kandu du får den meddelelse, så har jeg fået den samme et utal af gange den seneste tid.

Men jeg lægger aldrig mærke til hvad der står, ved kun at jeg ikke kan komme på siden.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 08-06-05 14:53

Ja jeg har altså også de problemer. men godt nok lidt sjældnere end før i tiden. Men faktisk har de været her lidt mere de sidste par dage.

Og alle andre sider virker fint hele tiden. Så det ER kandu.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-06-05 14:57

Hvilke netforbindelser har I? Jeg bruger TDC-WebSpeed. Jeg tror stadig at det ligger i Netopkoblingen, ellers skulle jeg jo have samme oplevelse som jer, og det har jeg altså ikke.

Fejlen hedder jo: "Active Server Pages error 'ASP 0113' Script timed out /dk/servererror.asp

Hvis fejlmeddelelsen kom fra Kandu's server, ville adressen være /Kandu.dk/???error.asp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 15:01

Det kan vi hurtigt blive enige om - jeg håbede bare på om ikke der var en der måske havde en løsning - eller at kandu selv læser dette - det må ski da kunne laves - det kan da ikke kun være et pengespørgsmål - så må vi jo lave en indsamling til Kandu´s ve og vel

Problemet er jo at vi INGEN orientering får fra Kandu - hvis de så bare af og til lagde et ord eller sendte en mail om at der generelt var de og de problemer, men vi hører aldrig noget.

Jeg mener det ville jo ikke koste meget tid at sende en lille månedsnotits til medlemmerne eller lægge en notits på her på Kandu

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-05 15:02

refi

Den meddelelse du beskriver er det når du logger på kandu og slet ikke kan komme til siden.

Så står der bare

"Siden kan ikke vises"

Hvis det er det, så har jeg også oplevet det den sidste tid, men jeg læser aldrig hvorfor. Tænker bare "så er det sket igen" kandu er gået ned.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 15:07

Det er da meget godt at få at vide at siden er gået ned - men det fortæller jo ikke om problemet.

Det kunne jo være vi alle ville være mere forstående hvis vi viste HVORFOR der er/var problemer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 15:09

Hermed opfordres Kandu til blot at give et minimum af orientering til medlemmerne når der er disse generelle problemer.

De læser det nok ikke

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-06-05 15:13

refi - Du kan kontakte Kandu via email. Der er ret flinke til at svare. At de ikke udsender de lovede meddelelser til de der abonnerer på dem er selvfølgeligt ikke så godt. Der var en der spurgte hvilken betydning det har om man abonnerer på disse meddelelser eller ej, og ingen svarede andet end at det ingen betydning har. Jeg har imidlertid fundet ud af, at meddelelsen om at "idag starter lodtrækningen om månedens præmie" KUN kommer hvis du abonnerer på meddelelser fra Kandu, men det er også det eneste.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 15:18

Selvfølgelig kan jeg kontakte dem via mail - men det ville være bedre hvis ALLE af og til blev orienteret fra deres side af.

Mangler iøvrigt stadig et klogt hoved der kan gemmemskue hvad beskeden skyldes - altså hvorfor går deres server ned.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 08-06-05 15:27

tedd må vide det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-05 15:28

refi du spurgte om hvad det betød

Citat
det betyder at en det asp kode der ligger på siden tager for lang tid for serveren at eksekvere... fejlen opstår for at gøre serveren mere stabil... men hvis det virkeligt er nødvendigt kan man enten slå fejlen fra, eller forøge tidsperioden et script må køre.

Citat
Det kan gøres 2 steder... enten på selve IIS (Internet Information Server) eller i asp koden

Det er citater fra min søn, som jeg lige pt skriver med på msn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 15:35

Deraf kan man vel så udlede at deres server ikke er stabil nok - men kan der så ikke gøres noget ved det, eller er den bare til skrot ?

Egentligt kan vel udledes at deres server i det øjeblik det sker er overbelastet - spørgsmålet er så - hvorfor ?

For mange brugere - for mange kommentarer eller hvad ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-05 15:42

lige et citat mere fra min søn

Citat
Server.ScriptTimeout=0 slår fejlen fra
Server.ScriptTimeout=10 fejlen opstår efter scriptet har taget 10 sek at eksekvere

Citat
jeg er ikke 100 på at det lige netop er sekunder... men så vidt jeg husker....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-05 17:13

et citat mere fra sønnen

Citat
enten det eller også bruger de for mange arrays? eller måske en uindekseret sql server...
[citat]

jeg tvivler på d r pga for mange brugere

[citat]
tror det er fordi den skal vise et stort array
og sortere i det
[citat]

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 17:22

Ved han også hvad man kan gøre ved det ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-05 17:57

ja, men han er ikke hjemme nu og er ikke ansat på kandu

Han kommer først hjem ved 22:00 tiden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 18:21

Jamen Kandu er der sikkert også imorgen - Det kan da være han kan give dem et godt råd.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-06-05 19:54

Jeg bruger Stofa og der er ingen problemer - endnu

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-06-05 17:56

Så har jeg lige fået samme besked

Citat
Active Server Pages error 'ASP 0113'
Script timed out

/dk/servererror.asp

The maximum amount of time for a script to execute was exceeded. You can change this limit by specifying a new value for the property Server.ScriptTimeout or by changing the value in the IIS administration tools.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 18:02

Der kan du bare se - jeg har også fået den for ca. ½ time siden.

Vi må hjælpe med en indsamling - men det hjælper vel ikke at give dem point

Hvis de nu var smarte så gav de lidt besked i disse kandu-spørgsmål. det er vel det kategorien er til for.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 10-06-05 18:39

denne fejl opstår typisk, hvis f.eks at asp henter usorteret data fra en SQL server eller anden form for database. hvis denne data herefter skal sorteres i anden rækkefølge end det først var hentet kan ventetiden overgå den definerede variabel i IIS'en. Hvis dette sker forekommer ovenstående fejl... der er forskellige workarounds... man kan enten indexere data'erne så databasen sorterer istedet for asp arrays, hvilket fleste måtte foretrække. man kan også lade klient maskinen om sorterings arbejdet... eller man kan ændre selve variablen enten i IIS'en eller i den pågældende ASP kode.

Dette er dog kun et gæt på hvorfor fejlen opstår. Der kan være flere andre grunde til det sker. Men kort beskrevet opstår fejlen pga der bliver kørt en ASP kode som selvfølgelig afvikles på serveren. Hvis denne kode overstiger nævnte variabel i IIS'en kommer fejlen. Altså kan den også på en alt for trafikeret server. Så hvis f.eks flere brugere kører asp kode fra serveren er ventetiden selvfølgelig længere og fejlen opstår.

Hvis det så fremt i fald ønskes af kandu kan de sende mig koden og jeg kan optimere den og forhåbentligt svare på hvorfor den opstår.

Jeg håber dette nogenlunde dækker dit spørgsmål... ellers må du bare sige til.

Det var så en hilsen fra min søn

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 18:44

Tak for svaret ans.

Skynd dig at give pointene videre - evt i form af et par kolde e.lign.

Det er sågu en bedre forklaring end vi nogensinde har fået fra KANDU.

Lad os håbe de læser dette og gør noget ved sagen.

Fortsat God Aften.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 18:46

PS - den fik lidt extra for dit STORE arbejde - TAK

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-06-05 19:14

Tak refi

Min søn er taget til fest. Han medbragte en pose af de "kolde", men han havde selv betalt.

I morgen køber jeg en kasse af de kolde til ham, da jeg ikke vil give ham point på kandu.

Jeg overvejer at sende en mail til kandu om denne tråd. Min søn mener, at han kan løse problemet. Han arbejder til daglig som programmør og er den teknisk ansvarlige.

Og så er han bare 21 år.

Hilsen ans og god weekend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 19:24

God ide - ikke for at klandre KANDU - de har sikkert rigeligt at se til, men netop det at de kan se vi bekymrer os og gerne vil hjælpe, kan måske få dem op af stolen.

Det banale ved det er jo at det har været såden i årevis, og hvis det virkelig kan løses, syntes jeg de skal modtage det med kyshånd.

Såfremt du har lyst, syntes jeg du skulle lægge svaret som tips så andre også bliver orienteret - evt. med henvisning til denne tråd.

Jeg gør det også gerne - men jeg syntes du skulle have æren (og pointene).

Endnu engang TAK

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-06-05 20:40

refi

Ære og ære

Nu har jeg skrevet det som et "tip" og sendt en mail til kandu.

Min søn vil godt rette fejlen, hvis han får "koden"

Hilsen ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 20:56

Takker

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-07-05 08:36

Hej refi

Jeg har modtaget følgende svar fra kandu

Citat
Hej Ans

Vi takker mange gange for at du tilbyder din hjælp omkring dette problem. Vores programmører er på sagen, og skulle eftersigende snart være færdig med den nye version af Kandu.dk. Hastighedsproblemet på kandu.dk, skyldes at vi til tider har 3-4 søgemaskiner på systemet af gangen disse søgemaskiner, er temmelig egoistiske da de hver især sagtens kan optage 300-400 tråde, samtidig med at der er 200-300 brugere som også gerne vil igennem til systemet, og dette kan vores maskiner desværre ikke altid håndtere, og laver ”timeout” fejl på nogle af de forbindelser som er i gang.

Med det nye system vil vi kunne kontrollere søgemaskinerne, og samtidig kommer der 2 nye serverer på systemet til at tage denne belastning. Dette burde kunne gøre en forskel.

Med venlig hilsen / Best regards

Søren Jensen
Servicemedarbejder

Hilsen ans og god weekend