/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
U/Lovlige downloads
Fra : refi
Vist : 497 gange
50 point
Dato : 07-06-05 22:32

Nu kan det være jeg får på hattepullen - men det må vi tage med.

Er en side som denne lovlig at downloade fra ??????

http://www.fullprograms.co.uk/ProgramasFull.html

Ærlige svar tak - Uærlige kan jo bare downloade

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 07-06-05 22:38

For at være helt sikker ville jeg kontakte AntiPiratGruppen (det er dem, der kommer efter dig, hvis det er ulovligt). De kan findes på linket http://www.antipirat.dk/
De burde vide det bedst

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-06-05 22:41

Download er vel lovlig, men når du vil installere et program kommer der jo oplysninger om rettigheder og så er det jo at man accepterer - ikke at bruge et program man ikke har licens til

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-05 22:46

Jamen ser det ikke mystisk ud?

Det kom sig af jeg søgte en update til et program, og der væltede de 3 første links ind til "gratis software", og det var virkelig de første....

Det der undrer mig er jo at meget af det er up to date software og det ligner jo ikke ligefrem undergrundssider.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 07-06-05 22:47

Ja, det skulle der ikke være noget galt i. Det er jo kun simple programmer du kan hente derfra. Msn messenger eks og sådan.

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 07-06-05 22:47

Nu hvor jeg kommer til at tænke over det, så er AntiPiratGruppen vist kun interesseret i musik/film kopiering, så måske er de ikke de rette at spørge alligevel *træder et skridt tilbage og bøjer hovedet*

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-06-05 22:50

Det er korrekt angående APG - kun musik og video

http://www.danmark.dk/portal/page?_pageid=34,379327&_dad=portal&_schema=PORTAL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-05 22:56

Nej "trine08"

Så har du ikke set ordentligt efter - det er bl.a. NERO i fullversion

Det er tilsyneladende disse der ejer siden
http://www.gnu.org/home.da.html

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-06-05 22:59

Tror nu ikke det er helt så enkelt! Mange af programmerne skal man bruge et crack eller serial til! Og så er det ulovligt, og i mange tilfælde vil serials blive blacklistet så man ikke kan bruge programmet! download af filerne er som sådan ikke ulovligt!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-05 23:05

"tedd"

Cracken eller serialnummeret er jo med i pakken/downloaden - spørgsmålet er om det er udgået software de på denne måde tilbyder.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-06-05 23:19

Det er det ikke refi - keep dreaming

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-06-05 23:20

Ikke udgået: kaspersky internet security 2006 download kaspersky internet security 2006 serial kaspersky 2006

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-05 23:25

Hej "BjarneD"

Jeg drømmer skam ikke , men du må da indrømme at det ser MEGET lovligt ud.

Ydermere er en masse om kommende programmer osv.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 07-06-05 23:27

Jeg kan ikke se noget forkert i disse gratis downloads af forskellige programmer, da samtlige har været tilbudt gratis via komputerblade på cd´er når man køber dette eller er medlem.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-06-05 23:28

Det er da vist kun trials, akle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-05 23:33

Nej - du får nu af og til fullprogrammer sammen med diverse komputerblade - det er somregel udgåede eller gratisprogrammer.
Det var det jeg mente dette KUNNE være - men flere af dem ser for nye ud.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-06-05 23:35

Det ser da meget legalt ud og det er det sikkert også. Det er lige som der hvor man henter cracks (har jeg hørt) hvor der står at det kun må bruges til at afprøve programmet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-05 23:39

naaaahhh - jeg syntes nu nok denne ser lidt anderledes ud - jeg har skam også "set" disse sider.

Accepteret svar
Fra : kattefar

Modtaget 50 point
Dato : 08-06-05 07:40

Har en af jer læst "Terms&conditions" som stå på den downloadside? Så vil i konstatere, at det ikke er lovlig i Danmark at anvende, desuden betaler man for medlemskabet i dette "private netværk" og skal acceptere et program, som opkalder til en anden internetforbindelse uden at der er oplyst, hvad det kommer til at koste. Min privat mening: hold fingrene fra dette og lignende tilbud.
Kattefar

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 08-06-05 07:44

@ nebis & BjarneD
hvis det er programme og anden software, i er i tvivel om, kontakt bare BSA: http://www.bsa.org/denmark/
De tager sig af alt software på nær musik og film/video
hilsen
Kattefar

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 09:41

Den er købt "kattefar"

Det havde jeg ikke set - Du har ret, det er et privat netværk man tilmelder sig, så man bør nok holde fingrene væk.
Prisen står der også - ca. 10.- kr pr dag - var bare forundret at den slags popper op øverst i en søgning.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-06-05 10:20

Det er det med ønskerne refi.

kattefar, jeg er skam ikke i tvivl om softwarelicenser for hvis jeg var ville jeg nok ikke være så forbandet over, at man ofte skal købe ny licens fordi man køber ny maskine.
Derfor bruger jeg også OpenOffice.org

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-05 10:26

I´ll keep dreaming