/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Billigeste togtur til paris
Fra : allandisain
Vist : 1008 gange
100 point
Dato : 07-06-05 20:28

Billigeste togtur til paris - Er der nogen der ved om der er penge at spare ved at købe togbilletten i udlandet??? Erfaringer???

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 07-06-05 20:36

hej
Jeg ved ikke, jeg har ikke erfaringer med dette.Men evt.prøv kontakt DSB, de har garenteret gode tilbud, særlig hvis du har wildcard.

Kommentar
Fra : honypet

Dato : 07-06-05 20:46

Der skulle være penge at spare ved f.eks. at bestile billetten i Flensburg. Der skulle vist være Dansktalende personer hos de Tyske Statsbaner i Flensburg. Jeg så da noget om det engang i TV.

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 07-06-05 20:56

hej igwn
jeg fandt på nettet en side, det er nemlig lollandsbanen, der er gsået link rejsebureau, så kig eller kontakt dem, måske de har nogen tilbud til paris.... http://www.lollandsbanen.dk/Rejsebureau.asp
Evt.skriv tilbage igen og jeg vil meget gerne høre om du fandt noget.
mvh
Miranda

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 07-06-05 22:31

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om selve togturen er vigtig, men hvis ikke så er det blevet meget billigt at flyve. Sidste sommer skulle jeg til Bruxelles og fandt ud af at det var billigere at flyve end at tage toget. Har lige snakket med en ven idag, der havde bestilt flybillet til Nice, da det også var meget billigere end toget. Mon ikke også det skulle gælde for ture til Paris?

Men skulle det være vigtigt at turen er med tog, så lyder det sandsynligt at det er billigere i udlandet, men der kan jeg desværre ikke hjælpe.

God tur

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 08-06-05 00:12

Det kommer an på, hvornår du skal afsted - hvor længe - og om du overnatter lørdag til søndag. Det har tidligere været sådan, at man med fordel kunne rejse med Deutsche Bahn - men det er ikke helt så udpræget mere (der kan dog være lidt at hente - check evt. deres hjemmeside - der kan du søge prisen, hvis du skal afsted indenfor de næste 3 måneder). Desuden samarbejder DSB og Deutsche Bahn så meget, at du ligefrem kan købe billetter i Tyskland og hente dem på din lokale banegård.

Nå - men en anden ting er, at hvis du er lidt vaks ved havelågen (=tidligt ude), er DSB orange en absolut konkurrencedygtig pris. Specielt hvis du overnatter mellem lørdag og søndag. Det kan nemlig give max rabat, som faktisk er 50% på prisen - og kan du det, vil du faktisk have meget svært ved at købe det billigere i udland (man kan altid få 25%, men kan altså komme på 50%)