/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
messenger virus
Fra : vaxen
Vist : 465 gange
200 point
Dato : 07-06-05 15:14

Hej alle!

En ven af mig, er kommet til at åbne den famøse messengervirus, og ved nu ikke, hvordan han kommer af med den igen. Vi har fundet ud af, at det er ormen Brobia, der er synderen og har fundet en remover via Symantec... Men den finder den ikke.. Yderligere er der fundet to vira via Stinger, heller ikke dette løser problemerne.
Hans antivirus program er selvfølgelig angrebet og ubrugeligt, hans internet er ustabilt, og computeren kører meget langsomt.

Er der andre muligheder end FORMAT?

Vaxen

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 07-06-05 15:56

Er du sikker på det er den rigtige remover du har fundet?

Ellers er der jo i de fleste tilfælde udførlige vejledninger i manuel fjernelse...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-06-05 16:18

www.arlet.dk - så skal du ikke slås så meget med det

gå ind under alt om hijackthis - derpå sådan henter du hijackthis .

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 07-06-05 16:19

ps - endnu en grund til at være forsigtig med msn messenger (yahoo bliver sjældent ramt og er lige så god )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-06-05 16:19

ps - endnu en grund til at være forsigtig med msn messenger (yahoo bliver sjældent ramt og er lige så god )

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 07-06-05 16:21

Problemet er bare at langt de fleste mennesker bruger msn messenger, miritdk..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-06-05 16:28

tjahhh mindre og mindre karl_smart - og måske nok med god grund

sorry vaxen - ville ikke overbelaste din post

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-06-05 17:13

Helt ok... Specielt fordi manden nu har formateret puteren og spørgsmålet hermed er overflødigt..... Og noget fornuftigt skal tråden jo så bruges til

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-06-05 17:15

Og bare for at blande mig i diskussionen.... Det gælder jo for virus over messenger, som virus over mailen, at man ikke skal åbne noget, man ikke ved, hvad er... Det skal vi Messenger-brugere lige vænne os til....

Vaxen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-06-05 17:43

gå ind og hent avg den er gratis i 30 dag de er hurtige til at have deres program opdateret.
http://www.grisoft.com/doc/trial/lng/us/tpl/tpl01

Deres programmer har hjulpet mig 3 gange med invicerede maskiner.... God fornøjelse
ellers kan du finde noget gratis og noget onlinescan på www.kriminalitet.dk

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 07-06-05 17:55

Vaxen -> Hvis din ven har ordentligt sikret mod snavs var det ikke sker..

Fortæl din ven om denne sikkerhedspakke www.arlet.dk/pakke.htm, og sig at han skal installer de programmer, så er jeg 99.99% sikker på at det ikke sker igen

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 07-06-05 17:56

Der findes flere steder du kan online scanne... eks...

http://www.virus112.dk nok en af de bedste online virusscannere

AVG findes også som HELT gratis version som også kan hentes via deres hjemmeside http://www.grisoft.com

AVAST er også gratis og opdaterer stort set hver eneste dag http://www.avast.com

skulle du støde ind i flere virusser så er http://www.arlet.dk & http://www.hornbech-support.dk udemærkede steder at finde råd og hjælp.

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 07-06-05 17:59

Hvis du er til AVG 7.0, kan du hente den gratisversion her:
http://free.grisoft.com/softw/70free/setup/avg70free_323a539.exe
hilsen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-06-05 19:48

hvaaaaaa´ vaxen synes du ikke snart jeg skal have lidt cyberprocenter hos arlet ????????

temmelig fornuftig ven der tog en hurtig beslutning , det plejer jo kun at være os kvinder der ikke ligger og roder i flere dage men bare tager turen om igen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-06-05 22:05

Nemmerlig Mirit

Kan da lige tilføje, at computeren ikke kunne åbne internetsider med onlinescannere - hans egen Norton var ganske uskadeliggjort, vi forsøgte at køre msconfig for at fjerne skidtet manuelt, det ville den ikke - og alt muligt andet!! Jeg tror, jeg havde truffet den samme beslutning som ham.

Med hensyn til, hvordan han kunne beskytte sig - når han nu selv trykker på linket, der er sendt og siger ja til installation af filen, er det nok svært at beskytte sig ud af det... Det var vist en regulær kvajer - og han gør det bestemt ikke igen!

Vaxen

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 07-06-05 22:20

der er altid en alternativ vej: har i prøvet med Dappix/Knoppix at boote direkt fra CD'en, op på nettet og opdater det medfølgende antivirusprogram til nyeste version eller hente F-PROT til Linux og prøv at rense systemet fra virus. Husk lige, at give skriverettigheder til alle drev.
kattefar

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-06-05 22:31

Hold da ellers fest, Kattefar... Der kan jeg slet ikke være med... Det er det rene russisk for en amatør som jeg

Vaxen

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 08-06-05 07:10

moin moin Vaxen,
det lyder også svært, men se lige her: http://tyge.sslug.dk/knoppix/ . Hvis du først har læst det igennem, vil du se, hvor spændende og nemt det bliver.
Ulrich

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-06-05 10:09

mon ikke lige nogen har overset >>>>>>>>> 07-06-05 kl: 17:13

Godkendelse af svar
Fra : vaxen

Dato : 28-06-05 11:39

Tak for svaret miritdk.

Det var ikke løsningen på problemet, men en god forebyggelse

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-06-05 11:46

hvad var løsningen ?????????? - bortset fra formattering ?????

brobia plejer ikke at være så svær at fjerne siger nogen - andre siger umuligt - såååå ????????

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-06-05 14:15

Jeg ved ikke hvad løsningen var - men efter al sandsynlighed var det ikke Brobia, der var problemet men en anden kedelig virus.

Jeg tror såmænd at formatering var det bedste han kunne gøre i denne situation... Og så tænke sig om i fremtiden inden han siger ja til hvad som helst

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-06-05 14:49

helt sikkert - til begge dele :_D