/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
bryllup til rimilig pris?
Fra : sn0
Vist : 720 gange
200 point
Dato : 07-06-05 09:03

Da min forlovet og jeg gerne vil giftes men ikke har lyst til at låne x- antal tusinde kroner i banken til det, søger jeg råd og inspirstion til et bryllup der ikke koster en bondegård.
Det skal ligt siges at vi begge fylder rundt senere i år og har snakket lidt om at slå det hele sammen.

På forhånd tak..
SH

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-06-05 09:10

Man kan da sagtens slå det sammen.

Man kan lave maden selv. Har nogen i familien en stor overdækket terrasse eller have kan det holdes der. Telte kan lånes eller lejes mange steder.

Øl/vin/vand kan hentes i Tyskland (hvis man er jyde, ellers bliver det lidt smådyrt).

Har man et godt venne- og/eller familienetværk, råber man hjælp.

Musikken kan være DJ (normalt billigere), eller CD.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-06-05 09:11

Man kunne blive gift i skoven (hvis præsten vil).

Maden kunne være madkurve.

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 07-06-05 09:21

Det er da gratis at blive gift ???

Kommentar
Fra : macau

Dato : 07-06-05 09:36

jeps men koster 500 kr at blive skilt

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-06-05 10:23

Håber, I må få en rigtig god dag. - Og i stedet for gaver ønsker I jer til et ta'selv-bord: xx-ret til xx-antal mennesker. Alle vil helt sikkert også gerne hjælpe m.h.t. udlån af service o.s.v. samt hjælpe med bordpynt. - Og på denne måde behøver I ikke at skulle spendere "bondegården", men opnår i stedet en hyggelig, afslappet dag.

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 07-06-05 10:30

macau >> Så bør man jo reelt undlade at blive gift, og så glæde sig lidt hver dag over at man MÅSKE har sparet en 500 las

Accepteret svar
Fra : classic26

Modtaget 200 point
Dato : 07-06-05 14:41

Som mad er Ristaffel både nemt og billigt at tilberede, og der kan være nok så mange gæster.
Få inspiration på :

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/retter-3.php?id2=120&Ristaffel

Ellers få så mange som muligt til at hjælpe til, evt. gennem selskabalege. Få inspiration på :

http://www.festsange.dk/

held og lykke med det
mvh steen

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 07-06-05 14:50

Det ville være godt om sn0 evt. lige kunne oplyse lidt mere. Bl.a. om f.eks. antal gæster ... ønsker ifb. med dagen som sn0/forlovede har snakket om kunne være "sjove" eller som måske har betydning i en eller anden forbindelse. Det ville også være en hjælp at få oplyst rent geografisk hvor "vi" befinder os, samt hvilken årstid begiventheden forventes at skulle finde sted.

mvh

ujbv

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 07-06-05 17:17

Jeg har hørt om par som arrangerede det som tilskudsgilde, men det kommer vel også an på hvordan ens omgangskreds er, og deres indstilling.

Kommentar
Fra : macau

Dato : 07-06-05 17:33

dansende T

*LOL*

Kommentar
Fra : sn0

Dato : 08-06-05 08:09

Vedr. antal gæster, bliver det i nærheden af en 30 - 40 stk.
Fødselsdagene ligger sidst i aug og først i sept. og skal holdes i Esbjerg.
Vi vil gerne have et det er en sjov og hyggelig dag men gerne må være lidt mere bryllup end fødselsdag.
Vi har ikke beslutet og det skal være kirke eller rådhus, skal have fundet ud af om det kan blive om efternmiddagen helholdsvis kirke/ rådhus.
Har også fået af vide at brudekjolen kan lejes, men har ikke lige fået undersøgt det nærmerer ang. hvor, priser og udvalg.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 08-06-05 12:31

Fantastisk mange mennesker bruger meget mere energi, penge o.s.v. på bryllupper end på at finde ud af
om man nu også passer så godt sammen, at det er rigtigt, både for sig selv og eventuelle børn at stifte familie.

Jeg har selv været gift i henholdsvis 5 og 41 år.

mvh.
DkwM327

Godkendelse af svar
Fra : sn0

Dato : 11-06-05 13:57

Tak for svaret classic26. Vi kigger lidt på de anbefalet sider og "koger" noget sammen. Også tak til jer ander der er kommet med ideer og gode råd.

SN