/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Gule plader og transport af pers.
Fra : crakhead
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 07-06-05 06:54

Jeg har en gul plade bil, og mener at have læst engang, at man kan bruge varerummet i bilen til transport af personer, når man kommer over grænsen til Sverige da Sverige ikke har nogle regler omkring dette. jeg ved godt er ulovligt i DK men er der nogle der kan hjælpe på mig vej ang. Regler om dette i Sverige??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-06-05 07:01

Hej crakhead
Jeg skal ikke kunne sige om det er lovligt i Sverige, men har du overvejet sikkerheden for "dem bag i"? De har ikke mulighed for at spænde sig fast med sikkerhedssele osv. og vil blive kastet noget så grueligt rundt, hvis det går galt - vil du ha' det på din samvittighed?
Håber andre kan overbevise dig om, 'det ikke er en god ide', eller om det er lovligt eller ikke i Sverige. For mit vedkommende vil min samvittighed forbyde mig at transportete "mennesker" i et varerum.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-06-05 07:08
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-06-05 07:39
Kommentar
Fra : geu

Dato : 07-06-05 08:12

Det må du gerne... Men der skal være mont. sæder og seler til dem der sider i varerummet. Det er kun i DK det er ulovlig da der er meget mindre afgift på en gulpladebil.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-06-05 09:47

Nej, kort og godt, det må du ikke i Sverige.
Kun hvis gulpladebilen er indregistreret her i DK som en 10 personers bus til privat buskørsel, og altså ikke en varebil til godstransport, uden sæder/seler.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-06-05 09:51

For øvrigt, i Sverige er færdselspolitiet betydeligt skrappere end her, m.h.t. kontrol af fartgrænser, sikkerhedsseler og spirituskørsel, hvor der er 0,2 promillegrænse.

mvh dova