/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook Express
Fra : Fijala
Vist : 665 gange
100 point
Dato : 06-06-05 23:34

Jeg sidder her med en kammerats pc som driller.

Han har selv tidligere spurgt herinde om problemet under navnet popper, men fik vist ikke noget han kunne bruge, så nu er jeg pudset på sagen.

Problemet består i at hvis han modtager en mail med et link, og han klikker på linket for at se hvad det er, "fryser" outlook lige i et par minutter, hvorefter det lukker ned. Han kan godt lave andet på pc-en mens den "fryser".
Jeg har været alt igennem med indstillinger og kan ikke finde noget der afhjælper problemet. Har renset for temp filer, cookies og lign.

Win XP Pro/SP2

Det er ikke firewall der driller. Han kører med Zonealarm og jeg kan ikke finde noget der skulle forhindre det.

Accepteret svar
Fra : 200752

Modtaget 110 point
Dato : 07-06-05 00:45

Jeg har haft det samme problem, på min skyltes det ikke var samme udbyder på email (Tiscali) og enternet (Comxnet) det var popup severen, da den blev rettet vikkede det hos mig.
M.V.H.
Peter

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-06-05 06:50

Undskyld jeg lige blander mig, men hvad er en popup server.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-06-05 08:45

Brassovitski

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 07-06-05 13:45

-> Fijala: Må vi få at vide hvor det link fører hen? Jeg synes det lyder lidt mistænkeligt...

-> Brassovitski:

-> 200752: Psst.. Det hedder altså en POP-Server eller POP3-Server...

/Karl Smart

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 07-06-05 14:19

Hej Karl/smart
Du har fuldstændig ret i at det hedder POP3 server, men jeg ledte dig i den rigtige retning.
Peter Den Mangelfulde

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-06-05 14:58

Yes
Jeg er udmærket klar over at det hedder en POPxxx server, ku' i ikke høre ironien i spørgsmålet? Vi mangler faktisk en smaily for ironi, hvem kan lave en sådan her til sitet?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-06-05 18:14

Undskyld men jeg er lige blevet hængt op på arbejde. vender tilbage om et par dage.

Fijala.

Sidder of skriver fra jobbet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-06-05 16:00

Har lige lidt tid igen.

Det er ligegyldigt hvilket link det drejer sig om, det gælder alle.

200752

Mærkeligt nok så har han faktisk Outlook Express fra Tiscali af, da det var hans forrige udbyder. Nu kører han TDC Medarbejderbredbånd og jeg har tjekket alle indstillinger med POP3 servere og det skulle være rigtigt. Jeg har selv TDC Medarbejderbredbånd, (Vi er arbejdskolegaer) og alle indstillinger er ligesom mine, på nær hans er med server tildelt ip adresse hvor jeg har manuelt indtastet mit da jeg har et lidt større netværk på en router.

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 08-06-05 16:09

Hej
Du er godt klar over at der er 2 steder i Outlook du skal ændre.
Hvorfor har du selv indtastet din IP adresse, jeg kører med 5 pcér over en swits til en router og de finder selv en adresse, det er kun det sidste tal der er forskellige i IP adresserne

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-06-05 16:34

2 steder?

Mit nætværk kører som sagt på en 4 porte router, hvor routeren har en ip adresse 192.168.x.x og den tildeler så op til 255 ip adresser til computere på netværket. Dvs jeg har tildelt dem med fortløbende ip adresser og det virker upåklageligt. Før kørte jeg med servertildelte ip adresser og der havde jeg tit problemer. Hvis jeg vil have flere computere på netværket kobler jeg bare igennem en swits.

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 08-06-05 16:49

Det kan godt være mig der nosser rundt i det, jeg kan bare huske at efter at jeg skiftede udbyder kunne jeg ikke bruge Tiscalis pop up server og Comxnet opkobling, men efter at have ændret til samme udbyder virker det, men stadig var der to stedder i outlook kontoen jeg skulle ændre, det var ikke kun ind og ud gående server jeg ændrede jeg kan huske at når folk skulle kvitterer for modtagelsen kunne de ikke, om det så kun var retur adressen der var gal det kan jeg ikke huske

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-06-05 17:09

Når jeg får tid vil jeg afinstallere Outlook og så læggee ind igen fra Windows cden, så må jeg jo opdatere det fra Windows update. Så må jeg jo være på rette køl igen. Han havde dog også en masse rod i opsærningen af mail idet der var 3 mail konto med samme navn, så jeg fik ryddet lidt op, så nu er der så kun tilbage det med linksene.

Det er da også forbandet med al det arbejde jeg er nødt til at møde op til hver dag. Det tager så meget af sin fritid
Men har 6 mand igang der arbejder i døgndrift, så jeg er nødt til at vende tilbage. De kræver min opmærksomhed.

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 08-06-05 17:28

Husk nu at tage kopier af det han ønsker at gemme, jeg har dummet mig tit, nu bruger jeg ghost, hvis du ikke bruger det er det til at finde ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-06-05 18:08

hvis du nu kiggede på udbyders hjemmeside - så er det jo bare at slette oe - og følge vejledningen - tdc har i hvertfald en der er så nem at den ikke er til at tage fejl af - så hvorfor slås med noget der driller og er forkert ?????

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-06-05 15:53

det er faktisk også det der er meningen så jeg prøver lige når jeg får tid

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-05 18:15

god fornøjelse Fijala

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 11-06-05 18:30

Tak for svaret 200752. Det virkede godt nok ikke, men jeg formaterede hele disken, da der var andre fejl., så nu kører den bare derud af.

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 11-06-05 21:31

Så syntes jeg du skal lave et GHOST, så kan du altid redde opsætningen, og mange tak.
Og fosat god arbejdslyst