/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Fujifilm IX-30 driver
Fra : vovvov
Vist : 4758 gange
20 point
Dato : 06-06-05 21:11

Knægten er blevet ejer af et Fujifilm IX-30 digital kamera fra Fakta.
Ifølge den danske brugervejledning indeholder den medfølgende cd ikke driveren - (anvender XP) - XP skulle selv kunne finde driveren, men dette er ikke tilfældet.
Er der en der kan hjælpe?
Takker

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 06-06-05 21:24

hej
bruger du kortlæser?
hvis camerat bliver sat til med usb viser xp et ekstra drev som du bare kan læse i
eller selvfølg hente bilderne fra

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-06-05 21:30

Prøv at finde en driver på fujifilms hjemmeside..........

Eller søg på "Fujifilm IX-30" på google... Der er en del hjemmesider. Det er måske muligt at finde en driver til downloadning..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-06-05 10:14

Som 1133 skriver,og det ekstra drev finder du i stifinder, enten står der et bogstav, eller Fuji.
Win-XP har driveren, det er ikke nødvendigt, at lægge en anden ind. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 07-06-05 10:27

hej keldd
eller også dene computer
nok det letteste hvis man ikke er så erfaen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-06-05 10:34

1133:
Helt rigtigt..........Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-06-05 10:58

vovvov:
Du er helt ny på kandu, og hvis du heller ikke har haft med billeder at gøre, så gør sådan:

Åbn Stifinder, lav en ny mappe kald den A-1, så får du billederne frem, længere nede i Stifinder på drevet.

Så trækker du billedet over i mappen A-1 (venstre museknap holdes nede, medens du peger på billedet,

så kan du trække det over i mappen) de vil så blive i mappen, når du har fjernet cameraet, eller kortlæseren.

Måske du vidste det, så må du tilgive mig, men jeg mindes selv hvordan jeg heksede første gang

der skulle lægges billeder ind. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 07-06-05 11:02

hej igen
kom lige i tanke om
at et digi.kamera er jo en dejlig opfindelse
du kan tage det med tage billeder ved en ven
også sætte til han/hendes pc
også er det lige med en driver hvem render
lige rundt med en driver ikke mig
desuden får alle og enhver ikke lov
til at ligge div. driver på min pc

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-06-05 11:08

Ja 1133, det kan man da, men lad os få en kommentar fra vovvov,

om det har hjulpet det vi har skrevet. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 07-06-05 11:11

hej keldd
"heksede"
jeg mener jeg brugte nogle andre ord
det var den gang 1,3pix kostede ca 3000,-
og overførte via com port
tålmodighed var en dyd
har det endnu et skide godt kamra men nyt ja
meget snart kan ikke tage mig sammen
det er foresten også fujifilm

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-06-05 11:16

1133:
Havde din e-mail været i din profil,

havde jeg sendt dig et billede jeg tog igår.

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 07-06-05 11:18

ole.ibsen@mail.dk
jeg venter

Kommentar
Fra : dilek

Dato : 08-06-05 12:12

Hej - Og HJÆLP...!
Overvejer at købe Fakta's digi.kamera til 199,-...
Bare lidt for sjov...
Men er meget usikker på, om det er dumt...
Der er INGEN SKÆRM?!
Det forstår jeg ikke!
Er der andre ulemper?
Hilsen Dilek

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-06-05 12:18

dilek:
Du kan bruge det til langkast med nede på stranden.Og stil spørgsmålet i"foto" næste gang.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-06-05 12:25

dilek:
Du er helt ny, du skal gå ind i emner og så stille spørgsmålet i "Foto" der.
Og m.h.t. skærm, er den jo ikke nødvendig, du kigger ud gennem søgeren, som på et camera m.film.
Spar pengene, og vent, 12-1500kr. hedder et begyndercamera i dag. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-06-05 14:30

Er dether også et "fake" spørgsmål? Kommer vovvov tilbage?

Kommentar
Fra : vovvov

Dato : 08-06-05 19:26

De herre og damer. Beklager ventetiden.
Kameraet er tilsluttet via kabel men XP kan end ikke genkende kameraet på USB porten?

Jeg kan på Fuji's Italienske hjemmeside se at at de tilsyneladende har solgt kameraet der i et stykke tid men med begrænset adgang til en ordbog tager det sin tid. Søgning hos Fuji.com var uden held.
Til dilek : som kamera til en knægt på 10 er dette sikkert ok, når det kommer til at virke ellers følg rådet om min 1200 - anvender selv Canon IXUS.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-06-05 23:05

En kortlæser er billig ca.100kr., så er det lige i med kortet,
og så er der ellers hurtig ekspedition.Det der med at bruge cameraet,
er en langsommelig affære, i forhold til at bruge en kortlæser.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : vovvov

Dato : 09-06-05 09:14

Hej Keldd,
Helt enig - tak for indsatsen.

Kommentar
Fra : Sabe_dk

Dato : 13-06-05 20:35

Jeg fandt den på den italienske side:

http://www.fujifilm.it/supporti/ix30.asp

Kommentar
Fra : peterlynge

Dato : 22-07-05 12:43

Tak for hjælpen. Efter at have hentet filen på den italienske hjemmeside og installeret programmet igen fra
cd-rommen har jeg nu ikke nogen problemer (bruges windows XP pro)
Hilsen
Peter

Kommentar
Fra : abp.

Dato : 04-08-05 23:08

Tak for linket sabe.
Jeg har idag købt kameraet hos netto. Og kunne heller ikke få det til at virke med
Windows XP-home SP 2.

Virker fint nu efter installering af driveren.

Mvh. Allan.

Kommentar
Fra : jpma2003

Dato : 10-08-05 11:52

Jeg har netop købt kameraet i Netto - Som "legetøj" til ungerne.

Ifølge den vedlagte manual, står der som nævnt i tidligere indlæg, at XP selv finder en driver.
Ved tilslutning af kameraet, kommer XP med nogle pop-ups omkring fundet af ny hardware osv.
Herefter kan indholdet på kameraet hentes / læses via stifinder. (Kameraet fungerer som kortlæser !)

Efter at have rodet lidt med kameraet, forsøgte jeg at installere den medfølgende software, selve installationen
gik meget godt, men ved efterfølgende start af software kom en besked om manglende tilslutning af kamera.
(Selvom kameraet var tilsluttet og virkede som kortlæser !)

Herefter forsøgte jeg i enhedshåndtering af opdatere driveren til kameraet vha. den medfølgende cd-rom.
Nu fungerer kamera / kortlæser og software uden problemer.

Med den installerede software er der desuden mulighed for at tage billeder / optage video og lignende direkte til hardddisken. Jeg er ikke sikker på om kameraet ikke også kan anvendes som web-kamera.

Kommentar
Fra : Prinssi

Dato : 22-08-05 19:59

Jeg har selv prøvet at installere driveren fra cd'en og den fra den italienske hjemmeside. Når jeg installerer driveren, advarer Windows om, at driveren ikke er digitalt signeret af Microsoft. Microsoft anbefaler på det kraftigeste, at der kun anvendes signerede drivere. Skal man tage chancen og bare installere driveren, eller findes der nogen signeret driver?

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 20 point
Dato : 22-08-05 20:12

Prinssi:
Køb en kortlæser (ca.100Kr.) så slipper du for de overvejelser, men ellers installer den usignerede driver,
det sker der ikke noget ved.
Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : vovvov

Dato : 23-08-05 12:56

Tak for svaret Keldd.