/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
fysik eksamen..
Fra : Nikker
Vist : 683 gange
25 point
Dato : 06-06-05 19:10

Hej ..

jeg står og skal til fysik eksamen i morgen men hver gang jeg læser et kapitel i min fysik bog glemmer jeg det forrige kapitel..

nogen der har nogen gide råd til fysik eksamen ?

og til hvordan jeg kan huske det..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-06-05 19:31

Det lyder som eksamens-nerver.

Kan du nå at bladre bogen igennem og notere stikord til hvert kapitel?
Ved at se på stikordene kommer du måske i tanker om, hvad der står i kapitlet...
Det er svært at gøre så meget mere på så sent et tidspunkt..

Allerhelst skulle du jo slet ikke læse på så sent et tidspunkt..
Stop med at læse kl. 22 uanset hvor meget du har nået. Lav noget andet, som du kan lide, læs en god bog eller computerspil eller hvad ved jeg, en times tid. Og gå så i seng. Indstil dig på, at du måske ikke kan sove, men lig og slap af. Ikke noget med at drikke noget (altså øl eller lign.) og ikke noget med sovepiller.

Når du står op i morgen, så kik lige på dine stikord mens du spiser morgenmad... Du vil helt sikkert kunne huske en del til hvert stikord. Hvis det er mundtlig eksamen, så er det jo om at snakke løs om det, du KAN huske. Så er der ingen der opdager, hvad du ikke kan huske. -Og der dukker flere ting op i hukommelsen mens du fortæller.

Og husk, det er bare en eksamen... Det er ikke livet, det gælder.. Men alle er nervøse..

Held og lykke med det..
Fortæl, hvordan det gik, når det er overstået..

Kommentar
Fra : anette10

Dato : 07-06-05 11:54

godt råd, brug dine egne notater istedet, hvis alså du har skrevet noget op... Jeg kunne hele ike huske det jeg læste, men brugte det jeg havde i mit hæfte. Og det går nok uden at man kan huske alt, det kunne jeg nemlig heler ike, men det gik godt alligevel

Kommentar
Fra : Nikker

Dato : 03-07-05 14:50

jeg fik 8 :D

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-07-05 14:32

HiHiHi... Tillykke med at du overlevede... --Og med otte-tallet.