/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
fladskærm
Fra : graahede
Vist : 750 gange
100 point
Dato : 06-06-05 17:38

jeg har tænkt mig at købe en fladskærm, hvad skal jeg kigge efter .Og er der et spec.mærke der er godt

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-06-05 18:50

Her kan du læse en mængde om fladskærme http://www.flatpanels.dk/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 06-06-05 20:35

Heysa!!!

Noget af det vigtigste er helt sikkert Responstiden.. Den skal/må ikke være over 16/20 ms.... ellers opdatere den alt for langsomt!

Mærket... Hmm... man siger jo at dyre mærker er bedre end de billigere.. men det passer ikke helt altid... Det er ikke så meget det du skal kigge på....

Sørg for at det er TFT/LCD du køber.... og ikke PLASMA....

Nu ved jeg ikke hvilket grafik kort du har.. men hvis du har DVI udgang på det.. kan det anbefales at købe en skærm med DVI stik...

Prisen... 15" ca 1000-1500 kr (er snart ikke på markedet mere...)
17" ca 1500-2500 kr (er det mest solgte på markedet lige nu...)
19" ca 2000-3500 kr (er fremtidens størrelse.. Jeg har selv en 19".. og jeg kunne ikke forestille mig en mindre skærm...)

Hmmmm... det var vist hva jeg havde af gode hits til dig omk. fladskærme.. men spørg endelig hvis der er noget mere du er i tvivl om....

PS: Når du endelig finder en.. Så køb den ikke over nettet... Fordi hvis der nu er Pixel fejl eller andet i vejen med den.. er det ikke alle netbutikker der giver dig en ny.. og så er det spild af penge.. (kender en ven der har det problem) Gå hellere op i en Autoriseret butik hvor de ved noget om tingene... og kan vejlede dig...

Hilsen JJHJ

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 06-06-05 20:42

den må max koste 2500 det er ikke fordi jeg spiller meget , men grafikkortet skulle være ok , det er den computer de havde i aldi, for noget tid siden jeg har købt. Men jeg har børn der gerne vil spille

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 06-06-05 20:51

ok.. hehe. nu du siger aldi..

den skærm jeg har.. det er en MEDION.. købt i aldi.... 19".... responstid på 8ms... og DVI... for kun 2300 kr!!!!! det er sku et røver køb....

men hvis du sådan kigger i de forskellige reklamer der dumper ind af brevsprækken. der er sku nogle gode imellem en gang i mellem...

JJHJ

Accepteret svar
Fra : jjhj

Modtaget 100 point
Dato : 06-06-05 20:54

Her er en fed en.. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=124615

ved godt jeg sagde at du ikke skal købe den over nettet.. men den er næsten hver uge i en eller anden reklame.. jeg ser den tit..

en af mine venner har købt den.. det er en god skærm.. perfekt til hvis børnene skal spille spil....

JJHJ

Godkendelse af svar
Fra : graahede

Dato : 06-06-05 21:52

Tak for svaret jjhj. tak for svarene alle sammen . jeg kigger lige på jeres links

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 06-06-05 21:54

min aldi computer kører ihvert tifald godt

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 06-07-05 23:38

Jeg har dags dato - som JJHJ - købt en 19" flad medion (på tilbud i ALDI fra i dag den 6.7.05 til 2299,- kr.).
Har kun testet den få timer - men den tyder på at være KANON! - Plug And Play!

Faktisk havde jeg købt én i formiddags som jeg lavede en hurtig test af for pixelfejl. (Lavede et hurtigt PowerPoint-Show med klare røde grønne gule og sorte farver). Fandt en enkelt pixel som var tydeligst på det sorte billede. Når man køber et nyt produkt så forventer jeg at det er 100% OK, så jeg drog tilbage til ALDI og fik den - uden problemer - byttet. Den ny er 100% i orden!
"Den flinke mand i ALDI" - fortalte, at det var første gang han havde oplevet pixelfejl i Medion-skærme, og der selvfølgelig ikke var noget som helst problem med at bytte den. Har efterfølgende hørt om andre som har haft prob. med andre produkter og forhandlere som ikke har villet bytte hvis der "kun" har været et begrænset antal pixelfejl!
Køber du en medion MD30399 - tror jeg, at du også gør et godt køb! www.aldi.dk - aktuelle tilbud.