/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Family Net PC (Computer City)
Fra : ivanovic1
Vist : 444 gange
50 point
Dato : 30-09-02 09:12

Er der nogle der har gode eller dårlige erfaringer med Family Net PC fra Computer City til 1999 kr..

På dette link er der en beskrivelse af Family Net PC

http://www.computercity.dk/cgi-bin/top5.cgi?side=desktop

Hilsen Ivanovic1

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 30-09-02 12:05

Hej ivanovic1

Jeg har ingen erfaringer i den, men jeg har nøje fulgt andres reaktion på den.
Personligt ser jeg den som en særdeles stærk konkurrent til DVD-afspillere, men ikke som en konkurrent til en PC.

Står du derfor og skal bruge en PC, til andet end tekstbehandling og internet, er den helt klart for svag efter min opfattelse.

Står du istedet og skal bruge en DVD-afspiller under dit fjernsyn, der kan afspille alle filmformater og som du kan surfe fra og hente email, ja så er den meget interessant.

Jeg har nogle links til steder med forum for denne jeg poster dem når jeg får dem fundet

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 30-09-02 12:32

Hej igen

Her er (næsten) alt hvad der er værd at vide om Family Net Pc

http://www.geocities.com/noniaster/faq.html

mvh srhansen

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 30-09-02 12:44

Kan du måske fortælle mig hvordan kvaliteten på et almindeligt fjernsyn kommer til at være hvis man har tænkt sig at bruge den som DVD maskine. Det jeg mener er om den kommer til at være ligeså god som ved brug af en almindelig DVD???

mvh Ivanovic1

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 30-09-02 16:02

Hej igen

Der er efter min mening mange ting der afgør kvaliteten :

1. Operativsystemet bør til denne maskine være win98/2 eller linux.
2. Grafikkortet understøtter 1280 x 1024 pkt altså mere end de 720 X 568 der er DVD- opløsning. I praksis mener jeg at man max. kan benytte en opløsning på 800 x 600 pkt til sit tv. Det er ihvertfald hvad jeg maksimalt kan sende til mit TV.
3. Intel 810 chipsettet understøtter overscan på tv-out, så det må være muligt at hente en driver fra Intel, hvis man finder behov for dette.
4. Scanfrekvensen på PAL er 625 linier pr sekund ved 50Hz. Grafikkortet i Familynet Pc kan ihvertfald levere 640 x 480 pkt ved 60 Hz.

Jeg har som sagt ikke set Family Net Pc med mine egne øjne, men teknisk matcher den ihvertfald DVD-standarden.

Som sagt er kvaliteten afhængig af flere ting et resourcekrævende operativsystem på en lille computer kan ødelægge det hele.

Mit råd er at kigge på den med dine egne øgne og selv vurdere resultatet.

Mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 03-10-02 22:56

Hej Ivanovic1

Har du fået kigget på den ? Jeg vil meget gerne høre hvad du har fundet ud af :)

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : Hr_Johansen

Modtaget 50 point
Dato : 28-10-02 01:01

Hejsa...!

Jeg har ejet en FamilyNet i snart 2 måneder...
Jeg opgraderede den med det samme med 256 mb. ram.(320 mb. ialt) hvorefter jeg smed WinXP på den. WinXP kører nu perfekt, og efter jeg lige fik ændret skriftstørrelsen til STOR, kan jeg nu også bruge den til at surfe på nettet med.
Jeg har også købt trådløst tastatur og mus til så at jeg kan betjene den fra sofaen :)

Så...jeg har simpelthen smidt min gamle video ud og placeret computeren der istedet, den er ret lydløs så det er intet problem.
Den dekoder DivX og XVid film perfekt, og selvfølgelig DVD. Jeg har enda mulighed for at afspille mine film over mit netværk pga. det indbyggede 100mbit netkort, da den lille harddisk (10 gb) begrænser antallet af film som kan ligge på maskinen, kraftigt.

Computeren har mine anbefalinger, men det skal så siges at den "fødes" med for lidt ram, ALT for lidt.

---
Jonas Johansen

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 06-01-03 13:15

GOTD NYTÅR
&
Tak for svaret Hr_Johansen.

Kommentar
Fra : lionizer

Dato : 06-02-03 21:23

Jeg har en Family Net som kører Windows 2000 perfekt. Har ligeledes smidt 256 MB ram mere i og derudover skiftet harddisken ud med en der var større. Intet problem. Tilsyneladende intet problem for en celly 700 at trække afkodning af divx m.m.

Fandt denne tråd da jeg søgte efter mulighed for at købe en mere, men de har dem tilsyneladende ikke længere hos ComputerCity.. Nogen der vil sælge deres? :)

kontakt: 22663366 eller mail/at\lionizer/punktum\dk